Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 23°C Még több cikk.

Winterkorn: az Audi marad és fejleszt

„ Az idén újabb háromszázmillió eurót fektetünk be győri gyárunk fejlesztésébe, a jövőt Magyarországgal együtt képzeljük el – jelentette ki a Kisalföldnek adott interjújában dr. Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.
– Az egyik országos napilap biztosra veszi az Audi 2006-os magyarországi kivonulását. Mit szól ehhez az Audi első embere?
– Azt, hogy ennek az információnak a valósághoz semmi köze és teljességgel megalapozatlan.

Vagyis hosszú távra terveznek?

– Ezt sokszor elmondtuk, s az idén is bizonyítjuk. A győri gyárat továbbfejlesztjük, 2004-ben újabb 300 millió eurót invesztálunk a hathengeres motorgyártásba.

– Mi lesz a győri autógyártás sorsa? 2006-ban befejezik a TT sportautók gyártását. Lesz folytatás?

– Ez nehéz kérdés. Még nem döntöttünk arról, hogy a TT utódja hol készül, az azonban biztos, hogy Magyarország is az esélyesek között van.
– Az utóbbi időben több cég is kritizálta Magyarországot, s azt állítják, hogy csökken az ország versenyképessége. Milyen az Audi nézőpontja?
– Magyarországon a bérköltségek nőnek, legalábbis Lengyelországgal összevetve. A folyamatokat figyeljük, s számunkra nem az a fontos, hogyan alakulnak a bérköltségek, hanem az, hogy ez hogyan aránylik a teljesítményhez. Vagyis mennyibe kerül egy motor előállítási költsége. Ebben az értelemben Magyarországon a termelékenységi mutatók nagyon jók. Amíg ugyanannyi bérköltséggel több motort tudunk előállítani, mint Lengyelországban, addig Magyarországnak nincs félnivalója.

– Szinte pontosan egy éve vette át Budapesten a műszaki egyetemen a tiszteletbeli professzori címet. Mit jelent ez önnek?

– Büszke vagyok rá, hogy egy világváros egyetemétől elismerést kaptam. Különösen azért is, mert a szüleim ebben a városban születtek. Nem tartom magam hiúnak, nincs szükségem arra, hogy a névjegykártyámon feltüntessem a címet.

Ezt arra használom fel, hogy támogassam a magyar kutatást és fejlesztést az egyetemen. A vágyam pedig az, hogy minél több műegyetemen végzett fiatal mérnök kezdje meg pályáját Győrben, az Audi Hungariánál.

– Május elsejétől büszke EU-polgárok vagyunk, a magyarok azonban egyelőre nem sokat éreznek a belépés előnyeiből. Mikor jöhet el ez az idő?

– Négy-öt év múlva. Akkor, amikor bevezetik Magyarországon az unió pénznemét. Ehhez persze fontos az is, hogy a magyarok megtartsák azokat a törekvéseiket, hogy előbbre akarnak jutni és jobban akarnak élni. Ezt mindig érzem, ha Magyarországra jövök. Negyven évvel ezelőtt jártam először az önök országában, s biztosan állíthatom, Magyarország többet fejlődött az elmúlt tíz évben, mint az azt megelőző harminc év alatt.

– Győr önnek köszönheti a Bayern München vendégjátékát. Milyen érzésekkel gondol vissza a meccsre?

– Azért volt élmény számomra az esemény, mivel két dolgot sikerült összehozni. Egyrészt a győri futballistákat a müncheniekkel, másrészt pedig a magyar miniszterelnök itt találkozott a bajor miniszterelnökkel. Megmutathattuk azt is, komolyan vesszük a szponzorálást, s ennek munkatársaink és a győriek is érezték az előnyeit.

– Mekkora az esély arra, hogy ön és az Audi jóvoltából újból egy nagy sportélményben legyen részünk?

– Ma még nem teszek rá ígéretet, de minden igyekezetemmel azon leszek, hogy hasonló sportélményhez jussanak a győriek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A titkos ablak (Secret Window)

Miután Mort Rainey, a fiatal íróreménység rajtakapja feleségét egy férfivel az ágyban, kis tóparti… Tovább olvasom