Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 09. 30. kedd - Jeromos

Még több

Al-Ex

A következő trolibeszerzés vége

2011.12.10. 23:50:20

Bár lehetett volna további új trolik beszerzésében reménykedni, az NFÜ a még meglévő pénzt át akarja csoportosítani.

A közösségi közlekedés járműparkjának megújítása folyamatos feladat, amihez a villamos nagyprojekt a 9 új PESA villamos és a 13 új Ikarusz-Skoda troli beszerzésével jelentős mértékben járul hozzá, de még ezek mellett is gondoskodni kell a többi jármű folyamatos fejlesztéséről is. Ezért végzett az elmúlt években az SZKT olyan jármű rekonstrukciókat, amik nem csak a trolik és villamosok napi működését biztosították, hanem emelték a szolgáltatás színvonalát is.

A tavaly decemberi vezetőváltás után az SZKT új igazgatója leállította a rekonstrukciós munkák nagyobb részét és a Városüzemeltetési Bizottság 2011. április 14-i ülésén el is mondta, hogy véleménye szerint a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) forrásaiból az SZKT további villamosokat és trolibuszokat tud majd beszerezni, az előbbit 92%, az utóbbit 85% támogatással.

Ha volt is remény ilyen támogatásra, az elúszni látszik. Néhány napja hivatalossá vált, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Európai Bizottsághoz fordul, hogy átrendezze a rendelkezésre álló uniós forrásokat. Ennek egyik nagy vesztese a városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése, ahonnan 60 milliárd forintot csoportosítanak át más célokra. (Ezeknek az átcsoportosításoknak a másik nagy vesztese Társadalmi Megújulás Operatív Program közoktatás fejlesztési prioritása, ahonnan 47 milliárd forintot vonnak el.)

Ezek az átcsoportosítások természetesen nem érintik a jelenleg is zajló nagyprojekt járműbeszerzéseit, de valószínűtlenné teszik, hogy 2014-ig lesz újabb pályázat villamos vagy troli vásárlására. Úgy tűnik, ideje leporolni a korábbi évek jármű rekonstrukciós terveit.

Kommentek

Hozzászólok a bloghoz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezni!
Kérem, jelentkezzen be vagy regisztráljon!
Töltés, kérem várjon!
12 következő >> végére >>> 16 hozzászólás
16. hozzászólás jozko 2011.12.17. 12:33:57

Tisztelt Nagy Sándor!

Korrekt válasz.
Köszönöm.

Jozko

15. hozzászólás Nagy_Sándor 2011.12.16. 23:15:23

Jozko!
Nem reagálnék a komment nagyobb részére, mert nagyon messze vezetne. De nem azt írtam, hogy "csak" külső forrásból lehetne értéket teremteni, hanem hogy ez egy lehetőség. Ha nem tudunk vele élni, akkor az EU megtartja a pénzt.
ns

14. hozzászólás jozko 2011.12.15. 22:22:55

Tisztelt Al-Ex!

Nem vagyok kompetens a közlekedési projektet szakmai oldalról kritizálni-
ezt jeleztem is az előző hozzászólásomban.

Ön nagyon pontosan fején találta a szöget, ami engem igencsak bököd:
csak "külső forrásból lehet Magyarországon vagyont, értéket, stb. létrehozni..."

Megérkeztünk.
Hiába volt hát a privatizáció, az állítólag csak veszteséggel működő állami vállalatok elherdálása,
a stratégiai jelentőségű gazdasági ágazatok, az infrastrukúránk szinte teljes egészének elkótyavetyélése:
itt állunk legatyásodva?!
Piacaink gyakorlatilag nincsenek-minek is, termelés is szinte alig!
Munkahely még annak az alig lézengő 1-2 milliónak se, aki 3-szor akkora létszámú nyugdíjast,
léhűtőt tartanak el...
Munkáltatóként jószerint csak az államigazgatási intézmények és a külföldi működő tőke beruházásaiként létrejött multinacionális cégek funkcionálnak.

A gyarmatosítás már nem szalonképes, következő fokozata, a neokolonializmus is kiment már a divatból,
macerás és… Tovább olvasom »

13. hozzászólás bubu841001 2011.12.14. 23:02:10

Csoportosítani, hmmm ez ismerős szó a nagyoknál...

12. hozzászólás Nagy_Sándor 2011.12.13. 18:26:23

Jozko!
"Az viszont , hogy az ilyen nagy ászok /pardon: exek.../, mint Nagy Sándor és Dózsa Gábor , gyakorlatilag figyelmen kívü lhagyják, hogy Európában /sőt a világban/ holmi gazdasági válság van :
hát ez őszintén meglep!"
Bár a bejegyzés nem a gazdasági válságról szól, de lehet innen is nézni a dolgot: az EU-s pénzek elköltése lényegében azt jelenti, hogy külső forrásból lehet Magyarországon vagyont, értéket, stb. létrehozni. Ez válságban talán még fontosabb, mint egy fellendülő időszakban. Ha a pénzt Mo. nem tudja elkölteni, mert másfél éve lassított ütemben folyik a pályáztatás, és az itt megírt 160 milliárd esetén még egy fél évig az Európai Bizottság gondolkodik a magyar indítványon, az effektíve Magyarországon létre nem jövő vagyont, értéket, munkahelyet, stb. jelent.
És ennek teljesen reális a veszélye.

11. hozzászólás macs 2011.12.13. 16:35:57

jozko,
nem értelek, kifejtenéd "Az itt nyilatkozó úriemberek talán mégsem süllyednek ilyen mélyre."
"Nem a tisztelet, nem a szakmai elismerés hiányzik belőlem - irántuk" Vagyis tiszteled és szakmailag elimered őket, nos akkor a fenti tényekről egész jókat beszélgethetnénk.
Nem tisztem senkit védeni, de a téma, amit AL-Ex felvetett, nagyon sok szegedit érint. :-)

10. hozzászólás jozko 2011.12.13. 15:56:08

9. macs:

Nem gúnyolódom.

A felajánlásomról:

Lehetőséget ajánlottam fel a korrekt eszmecserére.
Veled már -érintőlegesen- folytattunk ilyesmit.
Az itt nyilatkozó úriemberek talán mégsem süllyednek ilyen mélyre.
/nem teszek kérdőjelet, mert akkor ismét gúgyolódást hallasz ki a szavaimból/

Nem a tisztelet, nem a szakmai elismerés hiányzik belőlem - irántuk.
Többről van szó.

9. hozzászólás macs 2011.12.12. 23:10:14

A fenti blog arról szól, hogy az SzKT-nál korábban megkezdett fejlesztéseket éppen az uniós pályázati lehetőségek miatt állították le. Időközben az NFÜ koncepcióváltás miatt a korábban közlekedés fejlesztésre szánt pénzeket átcsoportosítani kívánja és ezért Brüsszelhez fordul. Bár Szegednek szüksége lenne további villamosokra illetve trolikra, erre unios forrásokat a közeljövőben bizony nehéz lesz szerezni.
Nem értelek Jozko, mi a problémád ezzel, mire ez a gúnyos hang? Lehet, hogy Téged nem érdekel ez, de vannak akikeket igen. Vannak egy páran Szegeden, akik villamossal és trolival közlekednek, őket kimondottan érdekli, milyen járművek fognak közlekedni a Városban.
Az lehet, hogy válság van, de mint Petyko Zoltán - az NFÜ első embere - elmondta "Az uniós források nélkül nem lehet talpra állítani a magyar gazdaságot, de látni kell, hogy a nagyprojektek elég döcögősen mennek." Vagyis szükség van a pénzre.
Folyton arról beszéltek, hogy termelő munkahelyek kellenek… Tovább olvasom »

8. hozzászólás jozko 2011.12.12. 22:38:35

Jószerint csak azért szólok hozzá, hogy megkönnyítsem az előttem szólók dolgát...
Unalmas lehet egyfolytában egy kapura játszani, ellenfél nélkül.

Ha csak a hozzám hasonlók kommenteznének / akiknek -velem együtt- magas ez a téma, mint tehénnek a lósorompó/ nem is csodálkoznék az ilyen mélyrepülésen, mint amit eddig látok!

Az viszont , hogy az ilyen nagy ászok /pardon: exek.../, mint Nagy Sándor és Dózsa Gábor , gyakorlatilag figyelmen kívü lhagyják, hogy Európában /sőt a világban/ holmi gazdasági válság van :
hát ez őszintén meglep!

Uraim, azt elhiszem, hogy az "utca embere" esetleg nem tudja felmérni azt, hogy ez mivel járhat a még le nem kötött EU forrásokra nézve- de két ilyen gazdasági pontentát?
Olcsó fogás most azzal takarózni, mi lett volna ha...mindenki marad a helyén!?

Idáig mintegy 20 évet vesztegetett el az ország a szocializmus ´"leváltásával".
Szeged még nagyobb lemaradásban van.
Ehhez képest néhány villamos és trolibusz nem oszt, nem… Tovább olvasom »

7. hozzászólás macs 2011.12.12. 20:32:21

A trolliból lesz valami? Belefér még az időbe?
Nem csodálkozom, hogy a pályázati rendszer félgőzzel megy, az csiripelik a verebek, hogy szinte mindenkit lecseréltek. Az újak ügyesek voltak, másfél év után beindultak. :-)


16 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ
bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...