Európa első keszonalapozású, kétvágányú vasúti hídját 1858-ban építették Szegeden, és a második világháborúban, 1944-ben nyolcvanhat esztendei közlekedési „szolgálat” után lebombázták a nyugati szövetségesek. Erre a hídra emlékezünk most, és idézzük meg történetét olvasónk, a több ilyen objektum megépítésében közreműködött Kovács Ferenc segítségével.
A második világháború végéig nagyjából megúszta a sérüléseket az algyői vasúti híd. Október 8-án azonban pusztulnia kellett – a szegediek is csak egy nappal húzták tovább.
Az óra azért még jól jár a bejárat fölött. Mutatjuk a pusztulást képekben is - írtuk március 18-án. Kiderült: a Galyatető környezetéért nem a Magyar Államvasutak felel.
Szeged és az űr nem távolodhat el egymástól: bár űrállomásunk aktuálisan nincs, a Magyar Kétfarkú Kutyapárt aktivistái a lebombázott vasúti híd maradványait hasznosították újra. Szavazzon: tetszik, vagy jobb szürkén a hídfő?
Bár áprilisban Lázár János az előzetes tervekben szereplő 23 milliárd forintos tramtrainberuházást megállította a megduplázódott költségek miatt - most minden sínre került. A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 2020-ig határozta meg a munkát, töb