Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

A baleset bizonyította: a 451-eshez is kell kerékpárút

Csongrád - Ahol hétvégén halálra gázoltak egy biciklist a 451-es főúton, oda kerékpárutat építtetne a csongrádi önkormányzat. Ha a város tervpályázata nyer, olyan 300 milliós fejlesztés előkészítése kezdődhet meg, amely biztosítja, hogy a bokrosi elágazástól egészen Szentesig vagy Felgyőig bicikliúton lehet közlekedni.
A hétvégi tragédia is rávilágított, szükség van a külterületi kerékpárutak további fejlesztésére Csongrádon. Egy 51 éves helybeli férfi a 451-es főút lőtér körüli szakaszán tolta kerékpárját szombat este, amikor egy Szentes felől érkező gépkocsi elgázolta. A kerékpáros a helyszínen életét vesztette. A biciklin volt lámpa, viszont a szerencsétlenül járt férfi nem viselt láthatósági mellényt, pedig azt használva már messzebbről láthatóvá vált volna. A baleset nem bátortalanította el a bringásokat: hétfőn többen is nyeregbe pattantak azon az útszakaszon. Akadt, aki mellénnyel, de a többség anélkül.

Bár megépült a Tisza-gáton vezető kerékpárút, azt leginkább a Csongrád és Szentes között közlekedők használják. Akinek a Holt-Tisza körül, vagy a Baltásnak nevezett részen, esetleg a 451-es úttól nyugatra eső tanyákon van dolga, szívesebben teker a főúton. A statisztikák szerint kerékpáros szempontból ez nem olyan veszélyes, mint a felgyői út, ahol – mivel az alapozás elkészült – már csak aszfaltozni kell az új kerékpárutat. Ugyanakkor az autós balesetek jóval gyakoribbak a 451-esen.

A hétvégén történt halálos baleset is jelzi: nagyon nagy szükség lenne ezen a szakaszon a kerékpárútra. Fotó: Tésik Attila
A hétvégén történt halálos baleset is jelzi: nagyon nagy szükség lenne ezen a szakaszon a kerékpárútra. Fotó: Tésik Attila

A csongrádi önkormányzat tavaly arról határozott, hogy a Szentesre és a Kiskunfélegyházára vezető főút mellé is kerékpárutat terveztet. Az elképzelések szerint a bokrosi elágazástól – később a megyehatártól – Szentesig, vagy éppen Felgyőig lehetne bicikliúton közlekedni, méghozzá úgy, hogy a meglévő városi hálózatot a Vasút utcán folytatnák, ott felfestéssel jelölnének ki kerékpársávot, a Csuka csárdától pedig a 451-es mellett vezetne a kerékpárút, egészen a Baltásig, ahol az új – kb. 6 kilométeres – szakasz a gát koronáján futó régihez csatlakozna.

A városházán megtudtuk, a tervezésről szóló pályázatot már decemberben benyújtották a csongrádiak. Ha nyer, 8,3 millió forintot fordíthat a város a projekt előkészítésére, ennek az összegnek az ötödét kell önerőként biztosítani. Amint elkészül a tervdokumentáció – várhatóan nyáron, legkésőbb ősszel –, a kivitelezési pályázatot is beadnák a mintegy 300 milliós projektre. Bedő Tamás polgármester lapunknak úgy nyilatkozott, Kiskunfélegyháza és Szentes irányába is szeretnék bővíteni a kerékpárút-hálózatot, de a fontossági sorrendben az utóbbi áll előrébb. A városvezetés bízik benne, hogy olyan programban szerepeltethetik ezt a fejlesztést, ahol 10-15 százalékos saját erőt kell előteremteni.

Olvasóink írták

  • 12. dragboyz 2009. január 26. 14:35
    „Van aki a rendezvényekre is kerékpárral megy! Ugyhogy jó az ha van! :-)
    Én még mindíg a hídra vonatkoztatnám a figyelmet, kerékpárút már van szentes-csongrád közt!”
  • 11. Sziti 2009. január 25. 15:31
    „anyukád!
    Azért a kerékpárút legalább olyan fontos mint a rendezvények.
    Sok kerékpáros hal meg az utakon a környékünkben is.
    Sejtem, hogy te autós vagy, de annak az autósnak aki elcsap egy biciklist hatalmas lelki traumát okozhat az eset. Nincs igazam?”
  • 10. anyukad 2009. január 25. 11:35
    „Hát ehezis csak gratulálni tudok hogy erre van eszük h szentesfelé fél1háza felé bicikliutat csináljanak 300 millio ért vagy mennyiért,nem hogy azzal foglalkoznánk hogy jobbá tegyék ezt a sárosvárost :D szépitenének rajta h vonzobb legyen,meg nem a rendezvényekkel sporolni,hanem a lényegtelen dolgokkal .Csak rá kell nézni Szentesre.... mennyit fejlödött az 1-2év alatt ?!:o csongrád meg lassan hozzá képest nagyon gyenge lesz,Max amiért jönnek az emberek az is Nyáron a Körös Torok-i napok meg a Szezon,az a legjobb csongrádba ;D.”
  • 9. dragboyz 2009. január 24. 16:11
    „Egyébként nem tudja valaki, hogy kihez lehetne fordulni, evvel a problémával kapcsolatban? Én konkrétan a hídon való átkelésre gondolok, amit az előbb írtam! Szerintem égetően nagy szükség lenne rá, ha a kerékpárutat nem is csinálják meg ezt megkéne..... Ha valaki tud kérem segítsen!”
  • 8. Sziti 2009. január 21. 19:14
    „Örülhetnénk annak is ha kivilágítatlan kerékpárút lenne.”
  • 7. dragboyz 2009. január 21. 17:13
    „A kerékpár út jó ötlet, de ha már itt tartunk, én nem vagyok egy Nostradamus, de nem kell természetfeletti képesség hozzá, hogy az ember azt mondja lesz itt még gond. Ugyanis a hídon való átkelést még mindíg nem segíti semmi. Legalább egy közúti világítás lenne ott ahol át kell menni az úton vagy valami. A forgalom meg betarthatná a kresszt, hamár van, hiszen nem mindenki megy óvatosan, és igen jelezze tábla, hogy ott valaki bizony gyalog, vagy kerékpárral átkelhet. Így lehet, hogy a nem helyiek is tudni fogják, hogy ott veszélyes is lehet. Én sokat kerékpározom nyaranta a gáton, sajnos este is és életveszélyes. A mellény meg sajnos szükséges, mert a világítást nem mindenki látja.”
  • 6. fuzsu 2009. január 21. 15:57
    „Kerékpárút valóban nagyon kellene, de kivilágítással és gaz mentesen. Az sem lenne hátrány, ha nem az útteset szélén festenék le a kerékparosoknak kijelölt csíkot, csökkentve az autóút szélességét. Van erre is példa! Gáton nyáron kerekezni nagyon klassz, de ősszel sötétben? nem ajánlatos. Sok embernek egyetlen közlekedési eszköze a kerékpár, esőben és hóban is. Szerintem, ha lenne kerékpárút, akkor is a legfontosabb az lenne, vigyázzunk egymásra!”
  • 5. zolika1 2009. január 21. 13:40
    „nem aztért,de ezelött 20 éve nem kellett láthatósági mellény,és akkor is voltak ilyenek sajnos. ez 1 hülyeség,mert ha a vezetö nem figyel az utra akkor lehet mellényis ,világitás is,akkor is megtörténik a baj.én is vezetek,és azért odafigyelek az utra. mások is figyelhetnének szerintem... ahogy hallottan a gázoló süket néma volt,hát öszintén,én ne madtam volna igy neki oda a jogositványt..... de ez az én véleményem..

    a kerékpárút ne mrossz dolog,igaz kicsit elkésve... de ha lesz ut akkor kivilágitás is kellene......”
  • 4. nézelődő 2009. január 21. 07:48
    „Annak idején engem úgy tanitottak vezetni, hogy számitani kell bármire az út szélén azaz inkább a felezővonal felé tartsak rossz látási viszonyok között. Ezért nem értem ezt, hogy egy kerékpárját toló embert szabályosan kiütnek a bicikli mellől. Láttam a helyszint féknyom nem látszódik, a kerékpáron pedig ami nálam van minimálisak a sérülések. Ha a vezető gyorsan ment akkor remélem megkapja a megérdemelt büntetést és egy életre elveszik a jogositványát. Az illető férfi is azért került inkább a körös torok felé ,mert félt azon az úton és kb a baleset helyszinétől légvonalban 1 km-re lakott.”
  • 3. Delimagyar 2009. január 20. 21:01
    „Kissé megközelíteném autós szemszögből: az út minősége több okból adódóan is életveszélyes -kátyúk, nyomvályú, keskeny úttest, keskeny útpadka, gyakran felhordott sár. Csongrádtól a hídig 6-7 helyen csatlakozik be mellékút. Nem sok ujj kell a kereszteződést jelző táblák megszámlálásához. Akár jobbra, akár balra akarunk az említett "Baltásba", Zsurmóba, vagy Kilencesbe lekanyarodni gépkocsival, jól meg kell fontolnunk, hogy a kreszben előírt szabályok szerint tesszük, esetleg biztonságosan leállunk, majd a forgalom elhaladtával lekanyarodunk. Persze semmi nem indokolja, hogy figyelmetlenül közlekedjünk és balesetet okozzunk. Sokszor beharangozták már a vasúti forgalom felszámolását ezen a szakaszon. Az a pálya olcsóbb kerépárút építését tenné lehetővé. Persze szempont, hogy a vasúti híd szerepe mennyire számottevő napjainkban, vagy a jövőben. Aki pedig a főúton kerékpározik, motorozik, gyalogol, ne szégyeljen láthatósági mellényt felvenni. Akár az életét is megmentheti! Aki pedig halálos közlekedési balesetet okoz és tiszta lelkiismeretű ember, a teher hordozásánál nagyobb büntetést már nem igen kaphat! ...szerintem...”
  • 2. Anonimus22 2009. január 20. 20:14
    „Ehhez a cikkhez,vagyis az írójához szeretnék szólni.Az lenne a kérdésem,hogy például,aki a Baltásba lakik,hogyan jusson el a bicikli útra,úgy,hogy nem érinti a 451-es utat?Igaz ilyenkor télen a jégen talán el lehet jutni oda,de józan paraszti ésszel rendelkező ember tudja,hogy ha valaki azon a szakaszon lakik,akkor mekkora kerülő neki a bicikliutat használni.A gáton épült út leginkább kedvez azoknak ,akik nyáron részegen indulnak a Körös-torokra.Másra nem igazán alkalmas.Bár szerencsétlen férfi is ott közlekedett,mert félt a száguldozó autósoktól és csak 100m-t ment volna az úton,gyalog(!)az útszélén.Szegény férfit egy 140km/h-val közlekedő személy gázolta halálra,aki az útszélén haladt.Ha az autósok is betartanák a szabályokat,lehet,hogy nem lenne olyan veszélyes az út.Nem ott kell megmutatni,hogy én vagyok a valaki.Persze itt sem az szenvedett aki a hibás volt.Ha kivan világítva a kerékpáros azt észre lehet venni. De biztos a vasúton kellett volna tolnia a kerékpárt,hogy ne használja a 451-es utat. Reméljük az elkövetkezendő 100évben mindenhova kerül bicikliút,ahol szükség van rá.
    Igaz az a mondás,hogy aki halott,az már nem beszél!Nem mindig a kerékpáros a hibás!
    Őszinte részvétem a családtagoknak!!!!
    Remélem megkapja mindenki a megfelelő büntetését!”
  • 1. spagetti 2009. január 20. 19:01
    „Nagy szükség lenne a kerékpárútra a gátérra vezetö úton is itt is sok a kerékpáros, akik veszélyben vannak”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gázolás Csongrád és Szentes között - egy halálos áldozat

Szentes/Csongrád - Meghalt az az 51 éves férfi, akit szombat este gázoltak el a Csongrádot… Tovább olvasom