Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

A július a csongrádi boroké

Júliusban a csongrádi boroké lesz a főszerep a budavári Magyar Borok Házában, ahol a hónap borvidéke rendezvénysorozat keretében kilenc pincészet mutatkozik be nedűivel. A helyi szakemberek egyetértettek abban, hogy ez egy jó alkalom a csongrádi bor népszerűsítésére, de hozzátették: jelentős forgalomnövekedésre nem számítanak.
Holnaptól csongrádi borokat lehet majd kóstolni és vásárolni a Magyar Borok Házában a budai várban, ahol a hónap borvidéke rendezvénysorozat keretében ezúttal kilenc Csongrád környéki pincészet mutatkozik be kínálatával. Mivel ez az első alkalom, hogy nemcsak néhány nap erejéig, hanem egy egész hónapon át lehetőség nyílik a javarészt bokrosi tőkéken nevelt szőlőből készült borok népszerűsítésére, ráadásul a magyar és külföldi turisták által is közkedvelt helyen, azt gondolhatjuk, piaci szempontból jelentős hozadéka lehet ennek a néhány hetes fővárosi jelenlétnek. A helyi szakemberek szerint viszont csekély, mondhatni elhanyagolható.

"Többet érdemelnénk"

A hegyközség elnöke sarkosabban fogalmazott a budavári bemutatkozási lehetőségről. – Többet érdemelnénk. Ősszel, télen és tavasszal inkább szezonja van a bornak, mint ilyenkor, és ezen a helyzeten az sem segít sokat, hogy vélhetően sokan megfordulnak majd júliusban a Magyar Borok Házában – mondta Ungerbauer György, aki szerint nem kezelik egyenrangúként az alföldi borokat a hegyvidékiekkel szemben, holott a minőség indokolná az egyenlő mércét. Úgy érzi, marketingjük háttérbe szorul, hátrányuk – ha minden így marad – akár behozhatatlanná is válhat.

 
– Inkább azért fontos ez az egy hónap, mert mindig magyarázkodnunk kell, hogy honnan is valók boraink, a hazai vásárlókban ugyanis még nem tudatosult, hogy Csongrádon a borászat komoly hagyományokkal bír – magyarázta lapunknak Pálfi György, a csongrádi pincészet ügyvezetője.

Szerinte sok szakavatott borkedvelőhöz eljut majd így jó hírük, de a bemutatkozás kereskedelmi jelentősége szerény lesz, hiszen a piaci szereplők a drágább borokat favorizálják, azok után ugyanis nagyobb az érdeklődés, és nagyobb haszonra is lehet velük szert tenni. Ami a pincészet lehetőségeit illeti, Pálfi elmondta: cuvée-jük sikere megnyugtató, palackozott, minőségi termékeik jól fogynak, de a tisztázatlan eredetű borok miatt, amelyek kiszorítják őket a vendéglátóhelyekről, nehezebben tudnak ott érvényesülni.

Bodor István úgy véli, örömteli, hogy nemcsak az utóbbi években felfuttatott sztárborászok, hanem az alföldi szakemberek is előrukkolhatnak nedűikkel Budapesten. A bokrosi Rubin Borház ügyvezetője szerint ma már kizárólag a jó minőségű borokat lehet megfelelő áron értékesíteni. Ők ennek a kihívásnak akarnak megfelelni még akkor is, ha ez átalakulással jár Bokroson, ahol már érzékelhető a termelő területek csökkenése.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tegnap Csongrádon fotóztuk a kitűnő tanulókat

Attól, hogy valaki dicséretet kapott némely tantárgyból, nem biztos, hogy szereti is azt –… Tovább olvasom