Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Csak egy adóhivatalnok jutott Csongrádnak

Csongrád - Tavaly tavasszal az APEH megfelezte csongrádi ügyfélszolgálati kirendeltségén a létszámot: kettő helyett egy ügyintéző várja az adózókat. Ez az idei évtől jelent gondot igazán, jóval többen állnak sorban, mint korábban. Az APEH mindezek ellenére azt ígéri, ezután kevesebbet kell majd várakozni.
Sokan sarkon fordulnak Csongrádon, ha a helyi APEH-irodába belépve megpillantják a csüggedt várakozókat, akiknek olykor órákba telik, mire bejutnak az adóhivatal egyetlen ügyintézőjéhez. A Tisza-parti város APEH-kirendeltsége a hét két napján, hétfőn és csütörtökön tart nyitva, mindössze 13 órán át. Tavaly ilyenkor még ketten fogadták az ügyfeleket, de március óta egy szakemberre hárul minden feladat. Ez 2007 végéig nem is jelentett különösebb problémát, de mivel az új évvel rengeteg jogszabály változott – a magánszemélyek egészségbiztosításával kapcsolatos ügyintézés is az adóhivatalhoz került, illetve az őstermelők is számlakötelesek lettek – megnőtt a forgalom. Január első felében volt olyan nap, hogy az udvarig állt a sor a Justh Gyula utcai épületnél.

A tömeg hangja az önkormányzati képviselőkhöz is eljutott, akik pénteken – pártállástól független – sürgős városvezetői intézkedést kértek a polgármestertől. Murányi László lapunknak kifejtette: a lakosság egyre növekedő adminisztrációs terhei mellett nem megengedhető, hogy a kistérség 30 ezer lakójára mindössze egy adószakember jusson.

Már csak egy ügyintéző foglalkozik az adózók ügyes-bajos dolgaival Csongrádon.
Fotó: Bíró Dániel

Hétfő reggel is tucatnyian várakoztak a kirendeltségen. Egyikük, Deák Tibor érdeklődésünkre elmondta, pusztán egy adóigazolásért jött, de már lassan egy órája várakozni kényszerül. Szerinte az adóhivatalnál elfelejtették, hogy ők vannak az ügyfélért, s nem fordítva. Hozzátette, jól emlékszik a korábbi évekre, amikor gyorsan és gördülékenyen lehetett az adóhivatal irodáján intézkedni, ezért is érthetetlen számára a mostani, az adómorált cseppet sem javító szolgáltatási színvonal.

– Az új jogszabályok miatt nemcsak Csongrádon, de valamennyi kirendeltségünkön megnőtt az ügyfélszám, s így a várakozási idő is, ez a kényelmetlen helyzet azonban ideiglenes volt – nyilatkozta lapunknak Vörös Attila. Az APEH Dél-alföldi Regionális Igazgatóságának adó- és illetékügyi szakigazgatója elmondta, január elseje óta külön osztály foglalkozik a megyei ügyfélszolgálatokkal. Itt már folyamatban van a létszámbővítés, melynek eredményeként átcsoportosításokkal is kezelhető lesz a helyi szakemberhiány, és a várakozási idő is csökken. Vörös Attila leszögezte, folyamatosan figyelik az ügyfélszámot, s az alapján fognak reagálni a lakossági igényekre.

Olvasóink írták

  • 2. Marcsika 2008. január 28. 21:47
    „Ezt csak a Apeh ismeri, két munkaerőből egy lesz, és gyorsabb az ügyintézés, hát ez csodálatos, nyilván alkalmaznom kellene ezt a módszert.”
  • 1. no problem 2008. január 22. 22:08
    „Lehet,hogy majd Hajdú Elvtárs besegit.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csongrád képeslapokon: több mint 200 képeslap egy kötetben

Csongrád - A Móra Ferenc Múzeum fiatal numizmatikusa, Ujszászi Róbert és Lovas Erika közös könyvet írt Csongrád város képeslapjairól. Tovább olvasom