Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 19°C Még több cikk.

Csongrád perelni fogja Bokrost

Csongrád - Előkészítik az alsóváros vízelvezetését szolgáló pályázatot, a fürdő két medencéjére pedig 22 milliót költhet a város, ha elnyerik a támogatást - hangzott el a csongrádi képviselő-testület tegnapi ülésén. Ternai László rossz néven vette, hogy nem szólhatott hozzá a bokrosi elszakadást véleményező napirendhez.
Ha nagyobb eső hullik Csongrádra, rendre előkerül az alsóváros problémája. Az önkormányzat tegnapi ülésén Murányi László napirend előtt szólt arról, hogy gyorsan tenni kell valamit a városrész vízelvezetésének javítása érdekében. Bedő Tamás polgármester emlékeztetett, most tárgyalják a fejlesztésről szóló pályázati beadványt, ha ez nyer, még idén javulhat a helyzet az alsóvárosban. A testület szinte vita nélkül fogadta el a város 2008-as költségvetésének végrehajtásáról szóló beszámolót. A fürdő két medencéjének kisebb felújítását is támogatta a testület, de a 22 milliós pályázat benyújtása kapcsán Nagypál Sándor megjegyezte, nehogy ebből is mézesmadzag legyen, mint tavaly, amikor a nagy fürdőpályázat sikere érdekében fogadta el a jobboldal a város költségvetését.

Ahogy várható volt, a Bokrost érintő előterjesztések parázs vitát hoztak. Az önállóságra vágyó városrészben tervezett fejlesztések azért okoztak dilemmát, mert ha elő is készítik a beruházásokat, kérdésessé vált, leválás esetén hogyan, kinek számolják el ezt a kiadást. Nagypál Sándor azt hangsúlyozta, hogy nem szabad megfosztani a városrészt a fejlesztésekről. Végül amellett döntöttek a városatyák, hogy megkezdik a vízelvezetők és az Árpád vezér út felújításának terveztetését, hogy a pályázatot később be tudják adni.

Válóperes viszonynak nevezte Fábián György a Csongrád és Bokros között éleződő ellentétet. Szerinte ezt tovább szítaná az a határozati javaslat, ami arról szól, hogy az önkormányzat ne támogassa a városrész önállóvá nyilvánítását. - Csongrád pereskedni fog, mert súlyos pénzekről van szó, és a városlakók érdekeit is képviselni kell, ha Bokros különválik - szögezte le Somogyi Árpád. Bedő Tamás kiemelte, az iskola a leggyengébb láncszeme a leválási ügynek, és ezt fontos rögzíteni. Már csak azért is, mert nem pénzkérdés, itt a törvény szigorúan szabályoz, márpedig önállóan, ilyen kevés gyerekkel nem lehet fenntartani az oktatási intézményt. Murányi László - egyetértve Fábián Györggyel - azt indítványozta, vegyék le napirendről az anyagot, mert csak békétlenséget szülne egy ilyen elutasító határozat. Mivel ügyrendi javaslat volt, a polgármester megszavaztatta, a többség bólintott, így lezárták a vitát. Ezt Ternai László rossz néven vette, mert így ő és Forgó Henrik, Csanytelek polgármestere sem mondhatta el véleményét. "Menj a pi...ba!" - fakadt ki a fideszes városatya, aki ezután nem vett részt a testületi döntéshozatalban.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Becq 2009. május 04. 15:13
    „Kedves Tücsök!
    Azért az új vezetőségnek szerintem ennél több bizalom jár - pláne, hogy majd 2010. őszén fogják őket megválasztani, pillanatnyilag még jelöltek sincsenek. (Ha érez magában tettvágyat, vannak ötletei, szívesen látjuk a falu lakói között...)
    A közművek drágulása pillanatnyilag legkevesebb találgatás, de inkább rémhírkeltés: a közművek tulajdonosa az önkormányzat lesz, az pedig, hogy kinek adja üzemeltetésre, és az üzemeltetés költségei hogyan kerülnek be a fogyasztói díjakba, legalább olyan távoli, mint az, hogy milyen lesz a vezetés. Legrosszabb esetben a jelenlegi üzemeltető viszi tovább a jelenlegi díjakon...
    Valóban előfordulhat, hogy minden tájékoztatás, ígéret ellenére elmegy a Mars a faluból.
    Ez esetben tekintsék úgy, hogy a város megszabadult cca 2000 lakostól, akikre nem kell az egyébként is szűkös költségvetésből fordítani...
    A falu szerintem meg fogja tudni oldani azt a problémát is - ha elé kerül.
    Jelen ismeretek szerint ez a legvadabb találgatás az összes felvetés közül...
    Tényeken alapuló érvet eddig senki nem modott az együttmaradás mellett...
    Fenyegetés, rémhírkeltés, találgatás ami eddig elhangzott, ezek azonban nem segítik a jó kapcsolat kialakítását...
    Az önmérséklet viszont e tekintetben is igen hasznos lenne a város részéről - szerintem.”
  • 20. Tücsök1229 2009. május 04. 13:05
    „A mi kedves Fideszes városatyánk nem csak magát,de a várost is jól lejáratta,de mit vártunk tőle??
    Abban egyetértek Becq-el hogy ha fejlesztették volna jobban Bokrost,és nem csak egy szoborral,amit félig az Iskola fizetett,hanem többet forgattak vissza a Falura,akkor biztos nem döntött volna az elválás mellett!!
    De lehet hogy így sem lesz jobb a Falu lakóinka,mert az új Vezetőség sem tesz többet majd a Faluért,de ne adja az isten hogy így legyen!De a kisnyugdíjasoknak /akikből elég sok van,és kispénzű emberekből is / így sem lesz több pénze.A közművek és egyébb díjak pedig így növekedni fognak,és ebbe nem gondoltak bele mikor aláírták a szavazásra a papírt,mert elhúzták a mézesmadzagot előttük is.Mint ahogy az lenni szokott.
    És az egyszer sem biztos,hogy a Mars nem fogja kitelepíteni innen a céget.És akkor mi lesz,majd az Őstermelők eltartják a Falut?”
  • 19. Becq 2009. május 04. 10:24
    „Keletaru!
    A testületen a jelenlegi képviselőtestületet értettem - bár nem tudom mi ebben a homályos...
    A közmondás részletekkel nagyon nem tudok mit kezdeni, nem értem mire gondol.
    Az alpolgármester látszólagos fordulatáról már én is hallottam, de az előzményeket tekintve nem hiszek benne. Teljesen egyetértek, sokak szerint összeegyeztethetetlenné - ha nem összeférhetetlenné - vált az alpolgármesteri poszt a település képviseletével. Tudtommal még amikor ellenezte a leválást felvetették neki a lemondás lehetőségét - nem élt vele. A testület pedig nem váltja le. Tényleg nem túl életszerű - ez sem tetszik a csongrádi vezetésben...
    Csongrádot nem gondolom árulónak, nem is látom, hol írtam helytelenül kis betűvel... Ha mégis megbántottam volna valakinek a patriota érzelmeit, akkor elnézést kérek.”
  • 18. keletaru 2009. május 03. 12:09
    „Becq ! Ez a testület elég homályos ( csongrád direkt kis betűvel , mint az árulókat szokás ) . Pl.: Közmondás : Rabloból lessz a legjobb pandúr ! ( Efektek érvényesek ,igaz nem bizonyítható , csak a nevüket nem válaló TBV dolgozók szájhagyományából tudható! ) De például van olyan is : Fele barátod feleségét ....(drága település vezetőnk, az erkölcsös , de nem tökös ) ...... vagy kéz kezet mos .... Akik még a Marxista egyetemeikkel itt ülnek s állítólag a "fejlődés" érdekében ...röhej ,,,,s tüzifát osztogatnak szavazatokért ( munkahelyeiken lobiznak kopogtató céduláért (szoziálpolitikai osztály K.-né) nem bizonyítható )Listások felelőségnélkül ! Gördeszkások ellen harcolók .......megélhetési képviselőink .. De legyünk toleránsak meg értők , hisz értünk vannak ! ( Mint az alpolgármester , aki burkoltan már Bokros le vállása mellet van , de még töllünk vissz mindent büntettlenül . Ami érdekes őt még eskü is köti , de úgy látszik büntettlenül . S drága képviselőink meg aszisztálnak hozzá nem mernek vele konfrontálódni ! Lehet túl sokat tud "róluk" !!! A szabad "köműves" ! Üdv Kuci
    UI.: Ez csak egy magán vélemény nem kell vele egyet érteni . Habár.....nem zörög aharaszt ha nem rázzák”
  • 17. Power 2009. május 02. 22:32
    „Bokros Lajcsit én is beperelném! :)”
  • 16. surjana 2009. április 29. 12:35
    „Ha már egyszer megszavazták, engedjük önálósodni. Ha nem megy egyedül, akkor majd vissza akar táncolni, és akkor azt lehet majd mondani, hogy "mi szépen megmondtuk".”
  • 15. Becq 2009. április 27. 13:29
    „Egyébként, ha a varosvezetés úgy fogja a pert is előkészíteni és lefolytatni (bár elég homályos, milyen alapon mit akar perelni), ahogyan a testületi határozathozatalokat, akkor nincs mitől tartania Bokros leendő önkormányzatának.”
  • 14. keletaru 2009. április 27. 10:58
    „Egyszer azt mondják el lehet menni ?! Most meg még sem ? Mi lett a nagy arcból ? Kenyéradó gazda már elment , vagányság oda van !? Listások mi ? Értünk mi ? Megélhetési képviselők , felelőségnélkül ! Rossz nézni ... mi lett itt ( Csongrád) rendszerváltás óta ....... ! Nem baj oda bent szépnek látszik minden ! Látszik nálunk is a rengetek "iparüzési"-adó hova lett ....... Üdv Kuci”
  • 13. Becq 2009. április 27. 10:38
    „És még egy apróság: a Mars ugyan folyamatosan arról beszél, hogy nincs szándékában elhagyni a települést, de tegyük fel, mégis elmegy, előfordulhat ezekben a nehéz időkben.
    Szeretném a Bokros jövőjéért e tekintetben mélyen aggódó csongrádiaktól megkérdezni: ha ez történik, akkor nem teljesen mindegy, hogy Bokros városrész marad-e, vagy sem?
    Hadd legyen ez a mi kockázatunk, köszönjük a féltő gondoskodást, majd megoldjuk ezt a problémát is...”
  • 12. Becq 2009. április 27. 10:29
    „Lehet számolgatni valóban: ki lehet számolni az egy főre eső fejlesztési költséget, az egyfőre eső bevételi aránnyal együtt.
    Lehet továbbá nagyívű koncepciókat emlegetni az üzem telepítésével kapcsolatban, és lehet kiköltözni Bokrosra, párás napokon a bűzben fuldokolva nem aludni hetekig, a vasárnapi ebéd mellé forgó gyomorral leülni, meg ilyesmi...
    Ez a városvezetés egész egyszerűen a mesék világában él: csak a markát tartja mindenki felé, de semmit nem tett és nem is tesz azért, hogy az arany tojást tojó tyúkját néha megetesse...
    Eddig az összes iparbetelepítési kísérletük bebukott a városban, a bokrosi városrészbe pedig meg sem próbáltak betelepíteni semmi új céget, üzemet stb. Megjegyzem a Mars eredeti betelepülésében sem sok része volt a város önkormányzatának!
    Vannak akik úgy gondolják, hogy jobban is lehet ezt csinálni, és éreznek magukban annyi tettrekészséget, hogy meg is próbálják. Erre a városvezetés reakciója nem az, hogy közelítsük egymáshoz az álláspontokat, nézzük meg, milyen igényeket, hogyan tudna kielégíteni, hanem az, hogy a népszavazás eredményét megkérdőjelezze, hazudozással riogassa a lakosokat, és fenyegetőzzön...
    Kritikán aluli a teljesítményük és egyre inkább úgy tűnik, az emberi kvalitásaik sem ütik meg azt a szintet, amit ennek a vállalatnak a vezetése vagy a leválási bizottság elfogadhatónak, partnernek tekinthetne...!
    Csongrádiak! Nyugalom! Bokros mindig is szeretettel fogja várni azokat, akik dolgozni, tenni akarnak a településért! Ki lehet költözni, és tenni azért, hogy a polgárnak is jobb legyen...
    Az acsarkodásból nem épült még soha szebb jövő, az ellenségnek tekintett városrész végérvényesen felébredt, és nem kér többet a városi tehetetlenkedésből, rablásból, nemtörődömségből.
    A Bokrosiak jobb gazdái lesznek saját falujuknak, mert ott élnek, jobban érzik, jobban tudják.”
  • 11. KovácsPistike 2009. április 26. 21:27
    „Szerintem már összeszámolták a szavazatokat és volt egy eredményes népszavazás. Ez a nyafogás ami most folyik az már demokrácia ellenes. Szerintem elkerülhető lett volna a kiválás, ha Bedő és pártja nem "kúrták" volna el.”
  • 10. hank 2009. április 26. 19:27
    „Szerintem össze kellene számolni, hogy mennyi pénzt költött (1 főre eső) Bokroson ill. nem Bokroson Csongrád.
    Ekkor kiderülne, hogy jogos a követelésük vagy sem.

    Természetesen igaz, hogy a "kutyatápgyár" iparűzési adó bevételeire számítanak.
    Ám unión belül úgy tudom, ez nem teljesen jogos és már támadták meg pár alkalommal.
    Egyébként meg volt szó központi befizetésről és újraelosztásról.

    Mindkét esetben Bokros nehezebben jutna a pénzéhez.

    Nem beszélve arról, hogy most nem leválni hanem inkább együtt gondolkodni kellene (pl. kistérség stb.)

    Szerintem ha a minisztérium nem is fogja engedni ezt (talán), akkor is a jobboldali köztársasági elnök alá fogja írni, hiszen mind a miniszter, mind a polgármesterünk baloldali.

    Tudom, hogy vannak szakmai viták, de valljuk be: ezek csak olyan szörszálhasogatások.

    Csongrádnak fáj a bokrosiak leválása, hiszen eddig megkaptak mindent, most már nincs hova tovább fejleszteni. Lehet másra költeni a pénzt (pl. luxuskiadásokra).

    Hank”
  • 9. cicvarek 2009. április 26. 19:16
    „Gratulálok a fideszes városatyának a kulturált, tárgyszerű, érdemi hozzászólásához,amivel megtisztelte a képviselő testület munkáját, a jelenlévőket és a hallgatóságot. Csak így tovább! Reméljük,a következő írásiban és hozzászólásaiban is visszaköszön ez az emelkedett stílus és színvonal.!”
  • 8. KovácsPistike 2009. április 25. 18:54
    „Szerintem ez a mondat mindent megmagyaráz: "jóval több pénz folyt be innen Csongrádra, mint amennyit a városi önkormányzat a településrészre fordított " A "fogfájást" Bedő és "elqró" pártja részéről látom.”
  • 7. triniti 2009. április 25. 11:14
    „Én tudom hogy a Bokrosnak "fáj a foga" az eledelgyárra, de azt azért megérthetik, hogy azért nem települt a város központba egy telekre A Gyár, mert szigorú előírások vannak arra, hogy hogyan kell elhelyezni egy ilyet. Nem véletlen, hogy most a városhatár mellett erdővédelmi sáv van, ami az ipar kialakítására alkalmas területeket elválasztja a lakó övezettől. De ez egy hosszú távú koncepció része, ami életvédelmi, egészségvédelmi érdekeket szolgál. Tudom hogy most az egész világon csak az irányítja a beruházásokat hogy mire adnak pénzt, és mire nem, senkinek semmi elképzelése a jövőre nézve, de ez az egy legalább megvan. Szerintem a minisztérium nem fogja megengedni, persze ha szakmailag át tudják tekinteni a dolgot.
    Bokros agglomeráció, és az is volt mindig. Azért ment oda A gyár. Érdekes lesz ha különválik, legalább a törikönyvek része leszünk. Mindenki jó valamire, ha másra nem rossz példának.”
  • 6. dragboyz 2009. április 24. 19:23
    „Viszont ha a gyár elmegy innen, akkor nem tudom Bokros miből él majd meg. Névváltoztatásra meg már nem sok esélye van a gyárnak. Sakk-Matt lesz a vége, vagy ennek, vagy annak...”
  • 5. sörpocak 2009. április 24. 18:40
    „Egyszerűen azért nem akarja Csongrád Bokrost elengedni, mert óriási pénzt termel nekik adók formájában a Mars. Ez pedig igencsak megrövidítené Csongrádot. Nem a bokrosiak pénzén tudnának építeni, fejleszteni, ha elválás után tudnának.”
  • 4. Esovaro 2009. április 24. 17:41
    „Aszittem Bokros lajost akarjak perelni:-))”
  • 3. RegElek 2009. április 24. 17:19
    „Kicsit szélsőséges leszek most:

    Rendben, pereljenek, gáncsoljanak, csak nehogy véletlen a puszta végében levő gátat (amit még 2000-ben robbantottak ki, így mentve Csongrádot és Szegedet az árvíztől) helyre hozzák.

    Tudom, ez nem fordulhat elő, de azért kikívánkozott belőlem :)”
  • 2. flexsnake 2009. április 24. 15:44
    „:D Celebek :D kérdés: kit szavaznak ki :D”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mobilvécé - kivéve célforgalom

Csongrád - Kivéve célforgalommal – figyelmeztet a tábla a csongrádi Part utcában, amely… Tovább olvasom