Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Egymillió liter csongrádi bor fogyott tavaly

Csongrád - Tavaly egymillió-százötvenezer liter bort adott el az Árpád Agrár Zrt. cégcsoportjához tartozó Csongrád Bor Kft. Nedűik 2007-ben több arany minősítést kaptak a különböző versenyeken, ám ez a kereskedőket ma még hidegen hagyja.
A kft. tavaly nem vett részt a csongrádi borfesztiválon, amiből kisebbfajta botrány lett. Idén ez nem fog megismétlődni.

Bár tavaly jóval többen vásároltak csongrádi bort, mint korábban, a vevők számának növekedésével egyenes arányban nem nőtt az eladott bor mennyisége. A Csongrád Bor Kft. pincéjében 3 millió 400 ezer liter bornak volna hely, onnan tavaly 1 millió 150 ezer liter került csak a kereskedőkön keresztül a fogyasztókhoz. A szlovák, cseh és német partnerek révén bővült az európai piacuk. Némiképp rontott a helyzeten a gyenge minőségű olasz bor jelenléte a magyar piacon, mely alapvetően meghatározta az itthoni árakat is. Az itáliai borokat literenként 90-95 forintért meg lehetett venni, míg a csongrádi bor kilogrammonként 75-80 forintos szőlőből készült tavaly. A bor ára literenként így 110 forint körül alakult, ez pedig kétségkívül magasabb az olasz alsó kategóriás fajták árainál. Pálfi György szerint nagyon fontos, hogy a szőlősgazdák tudják, a szüret pillanatában van helye a szőlőnek, és kedvező áron ki is fizetik. A Csongrád Bor Kft. vezetője arról számolt be, a céggel mintegy 160-180 szőlőtermesztő áll kapcsolatban Csongrád környékén. Már tavaly is hozták a szőlőt tiszasasi, domaszéki, cserkeszőlői, mórahalmi beszállítók is.

Pálfi György a pincészetben. Tavaly többen vásároltak csongrádi bort, mint korábban. Fotó: Blahó Gabriella

A Csongrád Bor Kft. természetesen részt vesz különböző borversenyeken. Az egyik legrangosabbnak számító Duna borrégió versenyen, Csengődön tavaly a cabernet franc 2004, a cabernet sauvignon, a cabernet franc 2006 és a cuvée vörösboraival arany fokozatot ért el. Az oklevelek és elismerések gyűjteménye azonban a cégvezető tapasztalatai szerint nem érvényesíthető az árban: a kereskedőket a minősítés szinte hidegen hagyja. A borászoknak mégis eredendően arra kell törekedniük, hogy elismertessék, a borkészítésnek tudománya van.

A bor és a bort övező ízlésvilág népszerűsítését szolgálja a városban megrendezett borfesztivál, amelyen tavaly a Csongrád Bor nem vett részt – és ezzel nagy port kavart. Akkor éppen szlovákiai borversenyen mutatkoztak meg, melynek mára az értékesítésben mérhető eredménye van. Pálfi közölte: természetesen idén arra készülnek, hogy ott lesznek a fesztiválon a kiállítók között, ezzel is erősítve a város és a cég kapcsolatát.

Kalmár: versenyezni kell

A Csongrádi Borvidéken tavaly hektáronként mintegy 45 mázsa szőlő termett – tájékoztatott Kalmár István. A borvidéki titkár szerint a 2007-es nagyon jó évjárat, az idei kereskedelem eredménye pedig a piacon múlik. Szerinte a csongrádi bornak lendületet adhat, hogy az év borásza az elmúlt évben egy alföldi gazda lett. Jelentős mértékben támogatott borok, olasz, chilei és új-zélandi nedűk jelentek meg a hazai piacon: versenyezni kell.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatvan hangszeren játszik a csongrádi Csák László

Csongrád - Több mint hatvan különleges hangszer tulajdonosa a csongrádi Csák László. Valamennyit meg is tudja szólaltatni. A magyar, arab, vietnami, indonéz zeneszerszámok gyűjteménye a csongrádi múzeumban látható január végéig. Tovább olvasom