Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Együtt maradt az elszakadást szorgalmazó bokrosi csapat

Csongrád-Bokros - Nem mennek a strasbourgi bíróságra a bokrosiak: tudomásul vették, hogy hiába döntöttek népszavazáson, az önkormányzati miniszter és a Fővárosi Bíróság határozata miatt nem önállósodhat a településük. Ám a leválást szorgalmazók csapata együtt maradt, és szerintük nem kérdés, hogy előbb-utóbb sikerül a tervük.
2009 a csalódás éve volt a bokrosiak számára. Az 1976-ban Csongrádhoz csatolt faluban 2008. december 7-én népszavazást tartottak az önállósodásról, a többség a válás mellett döntött. Varga Zoltán önkormányzati miniszter azonban úgy ítélte meg, a település önállóan nem tudna megfelelően működni, és túlságosan is számít a Mars állateledel-gyártó iparűzési adójára, ezért nem terjesztette fel a döntést Sólyom László köztársasági elnökhöz – ahogyan Miskolc-Tapolcáét sem. A Bokros Önállóságát Előkészítő Bizottság június 30-án kérte a Fővárosi Bíróságot, vizsgálja felül a miniszter határozatát, a bíró azonban a miniszternek adott igazat. Elterjedt, hogy a bizottság fellebbezni fog, elmegy Strasbourgig.

Bokros nem megy Strasbourgba. Fotó: DM/DV
Bokros nem megy Strasbourgba.
Fotó: DM/DV

– Nem fellebbeztünk, mert mi történt volna, ha nekünk ad igazat valamelyik bíróság? – felel kérdéssel a kérdésre Balogh János fóliakertész, az önállósodást előkészítő bizottság elnöke. – Körültapétázhattuk volna a határozattal az összes akácfát! Hiszen kifutottunk az időből, nem lehetne ősszel önkormányzati választást tartani. Jellemző, hogy a fővárosi bíróság döntését Csongrád önkormányzata hamarabb megkapta, mint a bizottság, pedig a város nem is szerepelt a perben, azt mi indítottuk. Persze téma volt, hogy most mi tulajdonképpen veszítettünk-e. Szerintem nem. Mi tisztességesen elvégeztük a munkánkat, a népszavazáson több mint 60 százalékos volt a részvétel. Persze, hogy a költségvetés elkészítésekor alapoztunk az adóbevételre, hiszen azt Csongrád is szépen használja. Na de itt nem csak a Masterfoods működik, és a templom építésekor, a szüreti mulatság szervezésekor megmutatta ez a falu, hogy nem csak a leválásért képes összefogni. Az iskola működtetésében – ha már a Csongrádi kistérségnek nem kellettünk – segített volna a püspökség, az orvosi ügyeletet a kiskunfélegyházi kistérség vállalta, írásban. Mi törvényesen jártunk el – ezt elismerte minden hatóság –, nem kell szégyenkeznünk, felnőttünk a demokráciához. Azt meg majd az idő eldönti, hogy mások felnőttek-e.

Egy éve még úgy volt, hogy egyik erre, másik arra... Fotó: Segesvári Csaba
Egy éve még úgy volt, hogy egyik erre, másik arra...
Fotó: Segesvári Csaba

Balogh szerint nem kérdés, hogy Bokros el fog válni, a kérdés csak az, hogy ez mikor sikerül. A település önkormányzati képviselője, Gyovai Gáspár csongrádi alpolgármester úgy látja, több tényezőt is mérlegelni kell ahhoz, hogy kimondható legyen, megéri válni. Nemcsak az iparűzési adóval kapcsolatos változások érdekesek, az is, hogy az önkormányzatok finanszírozása hogyan alakul. Mert az utóbbi időben csak romlott.

Csongrád-Bokros tehát egyelőre városrész marad, és nyilván fejlődik is; folyhat arról a vita a helyi elit összejövetelein, hogy ez az irány megfelelő-e. A központban lévő vegyesbolt épülete is megújul. A kirakatban farsangi maszkok, köztük pár Sikoly-álarc. A községi hirdetőtábla a fal mellé támasztva, de üvege ép. Kiderül itt, hol lehet olcsón műtrágyát kapni, és hogy Vargáék 180 kilós húsdisznót árulnak. A 180-at tollal áthúzták, és fölé írták: 200. Tavaszig még jöhet rá vevő, addigra 220 lesz.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. hírfigyelő 2010. február 17. 20:06
    „elnézést nem ide akartam! Ez már másik hír :-)
    Újra kéne raknom a gépet! :-D”
  • 46. hírfigyelő 2010. február 17. 20:06
    „Ha kiforgatják a szavaimat, akkor se megyek bele egy ki mit akart vitába! Én le..arom mi lesz velük, csak leírtam mit tapasztaltam!”
  • 45. fenyő 2010. február 12. 22:55
    „Ha önzőnek nevezi azokat az embereket, akik a saját vagyonukból, értékeikből akarnak megélni, akkor minek nevezi azokat az embereket, akik a máséból akarnak élni, hogy nekik jobb legyen ?! - a 42. hozzászóló szavaival élve.”
  • 44. teekii 2010. február 11. 19:55
    „Kedves dragboyz!Azt írja,hogy ismeri a bokrosiakat,hiszen sokkal együtt dolgozik a gyárban,és ők nagyon irigy emberek.Szerintem ebben igaza van,hiszen én is ismerem őket,de ők nem is akartak elválni Csongrádtól,mert azt hitték,hogy akkor megszűnik a munkaviszonya.Akik elakartak válni azok zömében a saját maguk gazdái,s már régen nem hagyják,hogy a pénzüket más szórja el.”
  • 43. Becq 2010. február 09. 19:27
    „Problémák - ha már megkérdezte kedves nemecsek:
    Időről időre előveszi a tisztelt városvezetés, hogy nem finanszírozható, nem tartható fenn tovább
    - az óvoda
    - az iskola
    - az orvosi rendelő - bár ezt most felújították (az elszámolás valahogy döcögő)
    - a tömegközlekedés
    A leválást előkészítő bizottság az első két problémára 1 hónap alatt (igazából 2 hét alatt) életképes megoldási javaslatot, finanszírozói szándéknyilatkozatot tett le az asztalra! A városvezetésnek egyszerűen nem áll érdekében a megoldások keresése, megtalálása, mert sokkal jobb eszköz ezekkel a problémákkal riogatni a kevésbé tájékozott lakosokat...
    Probléma, hogy a meglévő lehetőségeket: természeti értékek, termálvíz kutak, mezőgazdasági termelő potenciál - hogy csak a legkézenfekvőbbeket említsem - meg sem próbálják kiaknázni, hasznosítani, vagy ilyen irányú fejlesztési forrásokat keresni.
    Probléma, hogy a sokat emlegetett állateledel gyár igényeire, problémáira nem is kíváncsi a városvezetés, csak a fejőstehén pénzét szedik el, de etetésére nem is gondolnak.”
  • 42. dragboyz 2010. február 09. 11:54
    „A gyárból adódólag sok bokrosival dolgozom együtt! És az itt hozzászólók is azt támasztják alá, amit ott tapasztaltam! A bokrosiak önzők, és egymást is kinyírnák, hogy nekik jobb legyen!
    Hát ennyit erről!”
  • 41. fenyő 2010. február 08. 17:17
    „Csalódást kell okoznom a 40. hozzászólónak, ugyanis sem bértollnok, sem " elvtárs " nem vagyok. Egyszerű ember vagyok, aki szereti Bokrost. Ostobaságokra nem szoktam ugrani, csak mosolyogni rajta. A Pál utcai fiúkat van , aki harmadikos korában érti, van, aki felnőttként sem! Érvek helyetti vagdalkozásra ( "hülye duma")pedig csak annyit: csapkod, mint hal a szatyorban.
    Nyugodt, békés napokat kívánok a harmadszor "befejeztem" 40. hozzászólónak.”
  • 40. nemecsek 2010. február 08. 00:50
    „Kedves fenyő! Neked mindig igazad van, most is mikor már egy jó ideje csak személyemmel foglakozol, fölöttébb fantázia nélkül fitogtatod, hogy hallottál a Pál utcai fiúkról. Már régen nem a Bokrosról vitatkozol, hanem azt győzni akarsz és persze az elvbarátaid, (írhattam volna elvtársakat is, kíváncsi vagyok erre mekkorát ugrassz). Nem veszed észre, hogy senki nem ír be! Senkit nem érdekel Bokros jövője és a Ti hülye dumátok, nem veszed észre, hogy Én nem megoldást kínáltam, csak észrevételeztem valamit. Azt hittem, hogy nyugodtan le lehet írni véleményem . De Ti akik már nem is emlékeztek, hogy miről szólt az eredeti hozzászólás, amire reagáltam, csak mondjátok, írjátok a magatokét. Lehet, hogy BÉRTOLNOKOK vagytok? Nem hiszem, azok általában intelligensebbek! Viszlát, befejeztem!”
  • 39. fenyő 2010. február 07. 19:04
    „Örülök, hogy mégis visszajött kedves nemecsek. Bár az, hogy az érveim miért nem " állnak meg " - most sem derült ki.
    A BELTERJES jelző viszont egy telitalálat ! Ennél pontosabb kifejezést aligha talált volna másikat. Jelentése : területegységre eső nagyobb ráfordítás. ( Igaz, nem vitára szokták alkalmazni, hanem gazdálkodásra, De találó! ) Lehet ez ön részéről Freudi elszólás!
    A hozzászólások sorrendjét nem jó felcserélni, mert előfordulhat, hogy az okot és az okozatot cseréli fel, az pedig csak zavart kelt: 10.,11.,12.
    " az bánt semmit sem értetek. Szerintem meg mindenki ért mindent, mármint nemecseken kívül.
    Ez az a hely, ahol érveket lehet ütköztetni és ezt nem személyeskedésnek nevezzük, hanem vitának. Név nélkül jeligével !!!”
  • 38. nemecsek 2010. február 06. 20:34
    „Valóban be akartam és most be is fejezem ezt a belterjes vitát. Azért néhány idézetet még idemásolok, ezzel némi muníciót biztosítok a továbbiakra. Fenyő 11. hozzászólást idézem, ,,Ha az évi 3-400millió helyben maradt volna, abból azért már el lehetett volna éldegélni egy kis falunak, ha " nehezen "is. Ehhez nem is kell túl okosnak lenni. A 3-400millió ft-t (nem 200millió ! )". Erre reagáltam először. Még egyszer leírom, azért mert annak idején a szavazást megelőző kampányban, az Előkészítő Bizottság nem igazán erre hivatkozott, hanem, hogy Bokrost a csongrádi vezetés nem fejlesztette megfelelően. Ennyi volt! Személyeskedés pedig a részetekről volt pl."a gondolkodásmód a 12. nemecseket minősíti és ez szerintem elég szomorú" - mi baj a gondolkodásmóddal? ,,Szerintem nemecseknek "bizottság" fóbiája van", ,,Jól összekavarodtak a gondolatai nemecseknek"," Az igazi nemecsek ön szerit mégis miért védte az övéit. ( még ha bele is halt a végén )", az a kérdésem, ki személyeskedik? Ugye fenyő!
    ,,Inkább maradtál volna a füvészkertben" köszi, az invitálás teeki, de inkább Csongrádon maradok. ,,választott nevének eredeti tulajdonosa milyen céllal, eredménnyel és következményekkel ment a Füvészkertbe, és az ön tevékenységével, hozzászólásaival hogyan állítható ez párhuzamba", nincs párhuzam Becq, ne is keress! Még egy idézet ,,tehát nem ez generálja a leválási törekvést, hanem az, hogy a meglévő problémákra a város vezetése nem ad megoldást", (Becq 31), kérésem, konkrétabban írj a problémáról. Lehet olvasgatni, írogatni, köszönöm, hogy megosztottátok velem és az olvasókkal gondolataitokat!”
  • 37. fenyő 2010. február 06. 08:43
    „Ez milyen megoldás, hogy amikor konkrétan kértük többen is legyen szíves a nem megalapozott érveinket megnevezni, akkor én "befejeztem " és kilép. Ez nem megoldás sehol sem, ebben az esetben meg aztán végképp
    nem az. Helyesebben megoldás , de nem érdemi válasz.
    Persze nagyon sokat mondó válasz.”
  • 36. fenyő 2010. február 06. 08:33
    „Nemecsek megszólalásaitól senki nem lett okosabb.
    - személyeskedünk, elvakultak vagyun, elfogultak és csak kritizálunk
    - csak a pénzt akarjuk - ezt több helyen is említi
    - gúnyolódni nem nagy tudomány
    - ha pénz van, tán még dolgozni sem kell
    -2szer említi személyesen Balogh úr nevét - ki személyeskedik?!
    - a város önrésze ( amiben Bokros pénze is benne van talán )
    - és ismét a pénz
    Ezek az ő " érvei "”
  • 35. teekii 2010. február 06. 07:27
    „Azt vettem ki Nemecsek hozzászólásaiból,hogy őt csak a pénz motiválja,hiszen sokszor említette a 300-400 milliót.Rengeteg másról is szól az önállóság.A másik gondom,hogy mennyi mindent kapna Bokros.Úgy tudom,a felvett hiteleket is kapná,s akkor már mi benne a nagyon jó.S végül,már hatodikos vagyok.”
  • 34. teekii 2010. február 06. 07:03
    „Nemecsek elköszönt,de semmivel sem lettem okosabb.Azt hangoztatta,aki szerette volna,hogy Bokros külön váljon,mit csinálnak rosszul,mit gondolnak tévesen.Ezt én többször elolvastam,de magát a választ nem kaptam meg.S mivel elköszönt,egy űr maradt bennem.”
  • 33. RegElek 2010. február 05. 08:38
    „"A központban lévő vegyesbolt épülete is megújul."

    Csak egy kiegészítés:
    Ennek semmi köze se a leválási bizottsághoz, se a leváláshoz, se a városhoz.
    Annyi történt, hogy az épület tulajdonost váltott, és az új tulaj által lett felújítva.

    Ha valaki ezt már írta, akkor bocsánat.”
  • 32. fenyő 2010. február 03. 13:44
    „Osztani csak azt lehet, ami van. Üres frázisokat csak puffogtatni lehet. Személyeskedni pedig így jelszavak ismeretében elég nehéz lenne.
    De hol maradtak a konkrét érvek, amelyek "nem állnak meg". ?!
    Szerencse, hogy van egy nemecsek, aki mindent ért.
    Ajánlom újra olvasásra Molnár Ferenc könyvét.”
  • 31. Becq 2010. február 03. 10:34
    „Kedves nemecsek!

    Elképzelhető, hogy semmit nem értek, de szeretném megérteni az ön álláspontját is.
    Szeretném, ha kifejtené, úgy, hogy én is megértsem. Milyen érvei vannak, és milyen javaslata a problémák megoldására?
    Egyáltalán lát ön problémát, ami ehhez a helyzethez vezetett?
    Az iparűzési adó bevétele egy eszköze lehet a problémák megoldásának, tehát nem ez generálja a leválási törekvést, hanem az, hogy a meglévő problémákra a város vezetése nem ad megoldást. A jelenlegi keretek között a helyieknek nincs lehetősége a megoldás kikényszerítésére, a választott képviselők pedig úgy tűnik nem is akarják a megoldásokat megtalálni. A városvezetés egy halovány távlati elképzelést, tervet sem tudott felvázolni, hogy mi lenne az elképzelése a városrész fejlesztésére, a lehetőségek hasznosítására.
    Szerintem ez egy nagyon komoly érv a leválás mellett.
    "Érvek helyett alkalmazni nem nagy tudomány"
    ???
    Ez mit jelent? És milyen minősítést ad?
    Az alkalmazott tudományok viszik előre a civilizációt pár ezer év óta.... :)”
  • 30. nemecsek 2010. február 02. 22:44
    „Hűha!!! Megkaptam a magamét! Egyedül az bánt, hogy semmit sem értetek. Elvakultak, elfogultak vagytok, személyeskedtek, kritizáltok de a lényeget kerülgetitek. Egyébként, Becq a Pál utcai fiúk ötödikes tananyag, hidd el, így van! A "bocsi" szövegkörnyezetében valóban bocsánatkérés volt, amit követett egy "elnézés". Ez tulajdonképpen azt jelentette, gúnyolódni - ami kissé gyerekes - a másikon mindenki tud, érvek helyett alkalmazni nem nagy tudomány. Ti, mind Becq, fenyő, teekii, végig ezt tettétek, ez minősít benneteket. Még egyszer nem akartam és nem akarok senkit megsérteni ezért most befejezem. Elnézést a tegezésért! Ennyi!”
  • 29. teekii 2010. február 02. 20:00
    „Azt írod Nemecsek,hogy az elkerülő út javította az életkörülményeket,de csak azokét akik a Mars úton laknak,és Csongrádra járnak vásárolni.Azt gondolom,hogy akik elakartak válni,azok nem pénzt szerettek volna,hanem önállóságot.Állítólag Bokros Csongrád része,mégis a kerékpárút Felgyőre megy,vagy talán ezután úgy kell írni,hogy Csongrád-Felgyő.”
  • 28. keletaru 2010. február 02. 19:46
    „Az lesz még érdekes , ha megépűl a vízlépcső , hisz az is Bokros-hoz fog tartozni . Szöröstől böröstől , na azért már így érthetőbb az izgalom , ugye? Akkor egyből elöjön "drága" képviselőink tutyi mutyiskodása, mert azért meg lehet nézni ki milyen fürdő "VÁROS" vagy mi-lett, mi meg hol vagyunk ! Tehát érthető a süllyedő hajó elhagyása . De nálunk a kapitányok hadják el legelőszőr mint látszik ! Persze csakis értünk !!! Választásokon meg kik közül lehet választani ? Évek óta színváltó, mindig ugyan azok a " listások " jutnak be. Persze csakis értünk láthattuk/-juk ?! A fejlődésünk irányát is, minden második házra ki írva ELADÓ ,Bokroson nem láttam még ezt az írást !!! Ezt bentről nem lehet látni ....hisz magassan vannak !?? Veszekednek a koloncon közben meg teljessen "gatya" a helyzet. Bedő is milyen vagány volt "el lehet menni "... mi , vagányság az van, persze a számlát mi fizetjük vagy koplaljuk ! Szerintem már Szentes -alsó-alsó vagyunk rég , csak ezt még senki nem meri megmondani bentről . Üdv Kuci”
47 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felpezsdülhet az élet a skanzenben

Felébredhet Csipkerózsika-álmából a csongrádi belváros, ha 14 nádtetős vendégháza végre gazdára talál. Tovább olvasom