Délmagyar logó

2018. 05. 28. hétfő - Emil, Csanád 16°C | 28°C Még több cikk.

Extrém motort épített három csongrádi fiatalember

Csongrád - Első látásra senki nem mondaná meg, hogy az Ostracize egy működőképes, használható járgány. Három csongrádi fiatalember egy éven át építette, a legtöbb alkatrészét saját kezűleg készítették.
Hatalmas sikert aratott nemrégiben egy csehországi nemzetközi motorépítő bajnokságon az a háromfős csongrádi csapat, amely egy meghökkentő formájú kétkerekűvel nevezett. A Top Notch Company tagjai, Simon István, Surányi Ervin és Szabó Zoltán harmadik helyezést értek el szabad stílusú kategóriában.

– Összesen talán félmilliót költöttünk a masinára. Csak az anyagokat kellett megvenni, amit csak lehetett, mi magunk vágtunk, esztergáltunk, alakítottunk. Először egy hazai bajnokságon mutattuk be a kész művet, ott nem értünk el helyezést. Az egyik szervezőnek azonban annyira megtetszett, hogy a Wild magazinban 4 oldalt szentelt nekünk – mesélte Szabó Zoltán. – Ő biztatott arra is, hogy nevezzünk be a csehországi nemzetközi bajnokságba. Ott nagyra értékelték az Ostracize extrém formáit: harmadik helyezettek lettünk.

Szabó Zoltán, Simon István és Surányi Ervin az Ostracize mögött. Fotó: DM/DV
Három csongrádi fiatalember egy éven át építette, a legtöbb alkatrészét saját kezűleg készítették.
Fotó: DM/DV

10 éve dolgoznak együtt, és korábban is építettek már járműveket, igaz, azok nem voltak ennyire rendhagyóak. A masinát figyelemfelkeltésnek szánták. A cseh megmérettetésen nagyon jó visszajelzéseket kaptak, ezért úgy érzik, most végre elindultak egy olyan úton, amelyre mindig is vágytak.

– Szinte még fel sem fogjuk, mi történt. Csehországban azokkal a nagy példaképeinkkel találkozhattunk, akiket eddig csak a magazinok oldalain láttunk. Az elismerő pillantásaik mindent megértek – folytatta Zoltán. – A sikerek ellenére itt Csongrádon egyelőre nem ismernek minket, nem tudják, mit csinálunk. Bízunk abban, hogy ezt az utat folytatva a hobbink egyszer a hivatásunkká is válik.

Vérradikális

„A vérradikális" – jellemezték a motort a Wild magazinban. Az írásban elismerően említették, hogy a csongrádi fiúk szemrebbenés és lelkiismeret-furdalás nélkül áldozták fel a motorozhatóságot az egyediség oltárán.

Olvasóink írták

  • 18. kicsen 2011. június 09. 23:30
    „Mosolyog a lelkem , hogy ezt megcsináltátok. Persze nagy arcú Devils-es meetingen nem díjaztak pesti barátaink,de Csehországban dobogósak lettetek.Persze azt is kevesen tudják ,hogy kelet és közép -Europában Csongrádon volt az első streetfighter verseny 1998-ban.Jó pár Csongrádon élő ember van aki akaratlanul is motivált benneteket és szívből örül sikereteknek! Így tovább!”
  • 17. vidékipolgár 2011. június 09. 22:08
    „Valóban durva az OCC-s hasonlat mert aligha tudna az OCC ehhez hasonló reprezentatív és egyedi munkát létrehozni! Ez egy bemutatkozásnak minősül a motorépítés világában ezért nem nagyon kell róni a kilométereket vele. A cél az egyéni kivitel, önkifejezés és páratlanság.
    Hogyan tudna az OCC a GLS által leszállított,habszivacsból kicsomagolt bárki által megvásárolható sorozatgyártott alkatrészekből egyedi motort építeni ? Az csak parasztvakítás sznoboknak! Az anyagi és tárgyi feltételekről, lehetőségekről nem is szólnék csak annyit, hogy eg OCC-s giccs ára és egyedisége megegyezik egy felújított panellakáséval. Szóval nagy kincs ez itt Csongrádon! Szép munka volt fiucskák!
    Üdv.”
  • 16. godzilla 2011. június 09. 16:39
    „hajrá fiúk!! :)”
  • 15. haarlady 2011. június 08. 06:43
    „Szerencsés vagyok,mert a 3 "mester"-böl 2 barátom?! és láthattam élöben a csodát,még a nagyközönség elött!!Jók vagytok srácok!!!!!!!!”
  • 14. booo 2011. június 06. 21:49
    „Nekem is tetszik a gép, jó lett volna több kép róla!
    Az OCC-s hasonlat nagyon durva.”
  • 13. Büfékocsi 2011. június 06. 20:07
    „Gratulálok az építőknek, látszik rajta, hogy minden tudásuk, és persze a lelkül is benne van a gépben. Volt szerencsém élőben is látni, a Ghost-os kiállításon Szegeden.
    Az OCC-sek által épített motorokban és a csongrádi srácok munkájában az mindenképpen közös, hogy - bár néhány OCC-s bringával ugyan megpróbálnak "motorozni" a megrendelőik - azok is ún. showbike-ok, azaz motorozásra alkalmatlan gépek. Szinte csak kiállítási darabok.
    További sok sikert, és kitartást kívánok a készítőknek a leendő motorokhoz!”
  • 12. Gaberiel 2011. június 06. 17:43
    „Köszönjük a visszajelzéseket,nagyjából helyben vagyunk,mivel ilyen és ehhez hasonló vélemények szoktak kialakulni,ami sztem rendben van.Ha esetleg valakit érdekel az elkészülés folyamata,akkor a honlapunkon találhat néhány képet... www.topnotchcompany.hu Üdv:TNC”
  • 11. dimitry 2011. június 06. 16:49
    „Gratulálok a készítőknek !
    Otovix azért az OCC-s hasonlat elég durva ;) hiszen nem egy kategória a kettő.”
  • 10. Robinho 2011. június 06. 14:33
    „Végre valami pozitívat is írnak városunkról.
    Gratulálok a konstruktőröknek!”
  • 9. lforgo 2011. június 06. 13:22
    „Fiúk nem lényeg, a nők ezt nem érthetik, csak így tovább!”
  • 8. SBetti 2011. június 06. 13:05
    „"mivel a szabad stílusú kategóriában indultak így nem a "használhatóság" az elsődleges szempont." Szentőke

    Ezt értettük is, csak azt nem, hogy ha már félmilliót költöttek rá és több hónapnyi munkájuk van benne, akkor miért nem egy használható motort készítettek hasonlóan dögös kinézettel? Továbbra is állítom, hogy esztétikailag nagyon szép a motor, de ennyi pénzért, rengeteg belefektetett munkáért elég drága "szobor", ha már nincs igazi használati értéke...

    Bár én a kifutókon felvonultatott divattervezők munkáinál is hasonlóan érzek, amikor több milliós kreálmányokkal 1 alkalommal végigvonul a modell, majd soha az életben nem veszi fel senki azt a ruhát, mert viselésre alkalmatlan... Pl. ez az arany színű ruha + a cipő:
    http://www.youtube.com/watch?v=6yCF8UAFSto”
  • 7. Otovix 2011. június 06. 12:24
    „jo latni valamit, aminek van egyedi stilusa szemben a minden csatornat lassan elaraszto OCC fele "tegyunk ra a sarhanyora egy kis pokhalo mintat, meg a halott tuzolto sisakjabol egy szeletet" csopperekkel, amelyek java resze se nem korrekt technologiailag, se nem eredeti, es meg csak nem is szep. Sok giccses vacak, megideologizalt olcso hatasvadaszat.
    hajra fiuk!”
  • 6. Szentőke 2011. június 06. 12:20
    „gratulálok, gyönyörű a Vas, én büszke vagyok rájuk!
    előttem szólóknak írnám, hogy mivel a szabad stílusú kategóriában indultak így nem a "használhatóság" az elsődleges szempont.”
  • 5. izek 2011. június 06. 12:12
    „Nem vagyok motoros, mindenféle alakítós műsort sem nézek, de ez jó, tetszik. Így tovább!”
  • 4. N.P. 2011. június 06. 11:43
    „"csongrádi fiúk szemrebbenés és lelkiismeret-furdalás nélkül áldozták fel a motorozhatóságot az egyediség oltárán. "´ -tehát gyakorlatilag használhatatlan.
    A forma egyébként gyönyörű!!!!!!”
  • 3. SBetti 2011. június 06. 10:32
    „Kinézetre dögös a motor, bár használat közben lehet, hogy nevetséges pózban kell rajta ülni...
    Mindenesetre tetszik a motor, gratulálok hozzá!”
  • 2. pato 2011. június 06. 09:57
    „Gratulálok Zoli!
    Ügyesek vagytok, csak így tovább-> irány az első hely ;-)”
  • 1. bubuska73 2011. június 06. 09:49
    „Lehetne róla még egy kép,használat közben is. Nem néz ki valami kényelmesnek,hogy az ülés és a kormány majdnem egy szintben van!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem csak isten szeretetéért adják az iskolát

Egyre több település átadná egyházi fenntartásba még működő iskoláit. Az ok egyszerű: a leadott intézmény nem visz pénzt és talán egyetlen módja, hogy megmaradjon a helyi iskola. Tovább olvasom