Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Fittyet hánynak a 7,5 tonnás súlykorlátozásra a csongrádi fahídon

Csongrád - Megelégelte a csongrádi fahíd üzemeltetője, hogy a nagyréti gazdálkodók fittyet hánynak a 7,5 tonnás súlykorlátozásra: ha egy túlsúlyos szerelvény ráhajt a pontonhídra, lecsukják a sorompót, és rendőrt hívnak. Kerülő helyett a komp jelentene megoldást.
Csongrád és a túlparti Nagyrét között ingázó gazdálkodók tavasszal és aratáskor nemigen veszik figyelembe a fahídra vonatkozó 7,5 tonnás súlykorlátozást. A szabálytalankodók legtöbbször hajnalban vagy kora este hajtanak rá túlsúlyos szerelvényükkel a pontonhídra, de ettől még könnyű rajtakapni őket, hiszen az átkelőnél térfigyelő kamera rögzíti a forgalmat. A tiszai rév üzemeltetője, Varga Dénes azt mondta lapunknak, nem kívánnak feljelentést tenni, inkább a megoldásra törekednének, de ehhez a mezőgazdászok együttműködésére is szükség lenne. A Deviskomp Kft. ügyvezetője szerint a probléma leginkább a bal parton földet művelőket érinti, ha valami miatt le kell zárniuk a hidat a forgalom elől, éppen ezért nekik kellene a legjobban vigyázniuk a néhány éve felújított szerkezetre.

– Nem tudjuk megakadályozni, hogy traktorral és teli pótkocsikkal ráhajtsanak a hídra, de ha ilyen történik, le fogjuk előttük csukni a sorompót, és hívjuk a rendőrséget, hogy eljárjanak az ügyben – nyilatkozta Varga Dénes. Ilyen szabálysértéseknél egyértelműen fogalmaz a jogszabály: ha valaki túllépi a terhelhetőségi határt, százaléktól függően 30 és 500 ezer forint közötti bírság szabható ki rá.

A hidászok kamerája rögzíti, ha valaki túlsúllyal hajt föl a csongrádi fahídra.
A hidászok kamerája rögzíti, ha valaki túlsúllyal hajt föl a csongrádi fahídra.

Lapunk utánajárt, és megtudtuk, hogy mintegy két tucat gazdálkodót érinthet a bevezetett szigor. Az is kiderült, hogy egy traktor és egy üres pótkocsi tömege megközelítően 6 tonna, vagyis szinte csak üresen járhatnának ekkora szerelvények a pontonhídon. Több érintett felvetette, hogy valóban indokolt-e a 7,5 tonnás korlátozás, illetve hogy van-e gátja a szerkezet további terhelhetőségének.

– Mindenki túlsúllyal használja a fahidat, különben óriá-
si kerülőt kellene tennünk a terménnyel és a műtrágyával, erre pedig sem pénzünk, sem időnk nincs – mondta lapunknak Pölös István. A csongrádi gazda úgy emlékszik, korábban volt egy megállapodás, miszerint a legkisebb szerelvények áthajthatnak a hídon, a nagyobb rakományok és gépek pedig komppal kelhetnek át a Tiszán, de utóbbi lehetőséggel már nem élhetnek. Erről megkérdeztük Varga Dénest is, aki azt mondta, hogy a kompot különdíj fejében továbbra is igénybe lehet venni, hiszen 40 tonnával terhelhető, de tőlük idén ilyet még nem kértek, holott az elmúlt években épp az volt a gyakorlat, hogy a gazdák összeszervezték a szállítást, és így a költségük is kisebb volt.

Olvasóink írták

  • 3. varadipal 2010. május 26. 18:09
    „5 bírságból kijönne a híd megerősítése. Talán pályáztatni kellene, másra is jut pénz.Nem a kenyér árát kell mesterségesen drágítani a kerülő út költségével. Amikor a hídat újá építették, az okosoknak fogalmuk sem volt, hogy ott talán terményt is fognak szállítani.Nem őket kellene a bírsággal terhelni?”
  • 2. spagetti 2010. május 25. 10:47
    „Valószínü hogy az érintettek nem olvasták, vagy dolgoznak a földeken!!!!!!”
  • 1. sinemores 2010. május 24. 19:15
    „Ehhez miért nem szólnak hozzá a Csongrádiak?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Blázsik Ildikó nem tudja, meddig bírja segítség nélkül

Blázsik Ildikó nem tudja, meddig bírja még segítség nélkül. A fiatal nő egymaga neveli a nyílt gerinccel született kisfiát, Patrikot. Tovább olvasom