Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Gondot okoz Csongrádon, hogy utólag jön a pénz

Csongrád - A pályázatok utófinanszírozottsága problémát okoz Csongrád költségvetésében – ez derült ki többek között a csütörtöki testületi ülésen, ahol 4 éves munkaprogramjukat is megvitatták a képviselők.
„Nem olyan szép a leányzó, mint amilyennek látszik" – reagált Kőrösi Tibor, Csongrád polgármestere egy napirend előtti hozzászólásra a csütörtöki testületi ülésen. Azokra az utófinanszírozott beruházásokra utalt, amelyeket az előző ciklus idején pályázott meg a város, és most kell kifizetni. – A hatóságok lépcsőzetesen utalnak, nekünk pedig fizetni kellene a vállalkozókat, kivitelezőket – tette hozzá.

Egyórás vitát váltott ki a képviselő-testület 4 éves gazdasági és munkaprogramja. Héjja István elmondta: a bormarketing és a borturizmus kapjon nagyobb hangsúlyt. Havasi Jánosné véleménye szerint a munkahelyteremtéssel a munkaprogram keveset foglalkozik, megfontolásra érdemesnek tartaná egy zöldségfeldolgozó üzem létesítését. Kiss Péter elnagyoltnak érezte a város helyzetének felmérését. Szerinte a programot a turizmusra hegyezték ki, a fenntarthatóságról kételyei vannak. Mindazonáltal a 4 éves programot a testület elfogadta, akárcsak az elmúlt évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót és a gyermekjóléti feladatok ellátásával kapcsolatos tájékoztatót.

A Kossuth-iskola egyházi kézbe adása kapcsán Bartókné Vincze Zsuzsanna ismertette: az épület a város tulajdonában marad, csak a fenntartó változik. Kőrösi Tibor polgármester örömét fejezte ki, hogy a szülői kezdeményezés rövid idő alatt eredményes lett, a pedagógusok és a diákok szinte mindannyian egyetértettek vele. A városgazdálkodási iroda munkatársa hozzátette: Csongrád jelentős megtakarításokat érhet el a döntéssel. Az önhibájukon kívül hátrányos helyzetbe került önkormányzatok támogatására kiírt pályázat beadásának megvitatásakor Gyovai Gáspár alpolgármester emlékeztetett: a belvíz okozta kiadások fedezésére két pályázatot adtak be. Ezek utófinanszírozottak, a döntésre még várnak.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. deszka 2011. április 29. 20:54
    „Norbi56 Ne törődjön a Hajduval,mert szegény menthetetlen.”
  • 22. Norbi56 2011. április 29. 08:46
    „Tisztelt Bambuska!
    Ne hozza azzal magát kellemetlen helyzetbe, azzal hogy engem és a hozzám hasonlókat védi. Köszönöm megtisztelő figyelmét!

    Tisztelt Hajdu!
    felteszek ide Önnek egy linket
    http://umvp.eu/files/Nemzeti%20Vid%C3%A9kstrat%C3%A9giai%20Koncepci%C3%B3%20%E2%80%93%202020.pdf
    ez
    Nemzeti Vidékstratégiai Koncepció - 2020
    II.
    (agrár-, élelmiszer-, környezet- és vidékstratégiai alapvetések)
    Az igaz hogy ez egy tíz éves terv(ismerjük az ön álláspontját a tervezéssel kapcsolatban), de azért talál Ön is benne olyan dolgokat amin legalább elgondolkozhatna!
    Különösen felhívom a figyelmét a 7.5, 7.6 és 7.7 pontokra!
    Kellemes hétvégét kívánok Önnek”
  • 21. bambuska 2011. április 28. 18:45
    „Nem értem , és soha nem is értettem, hogy miért van ilyen sok irigy ember Csongrádon. (Hajdu)Ha jól körülnéznek itt minden valamirevaló ember "gyütt-ment" nem is tudom, nem is értem !Úgy látom Norbi56-nak is az lesz a sorsa mint sok hasonszőrűnek , előbb visszahúzódik, aztán elmegy és hagyja ezt a"posványt" magában rothadni. Kár hogy így van, így lesz! Engem azóta érdekelnek a "közügyek" mióta elkezdett hozzászólni.Addig csak olvastuk a semmitmondó cikkeket a Hirlapban és láttuk a Tv-ben azt a sok mekegést.
    (Egy negyven éve jött/ment)”
  • 20. Norbi56 2011. április 28. 15:08
    „Kedves Hajdu !
    Az élelmiszer ipari gép nem traktor (az mezőgazdasági gép) A "zöld ipar" és a "zöld energia" nem atomerőmű, az csak az Ön fejében az. S ha így gondolja lehetne Ön benne a sugárzó anyag , ott hasznosulhatna !
    Biomassza üzemet a Héjja testvérek építenek, ha jól tudom. De a szemét elégetésével is lehetne energiát termelni, mint máshol a világban és nem lerakni. A termálvíz is lehet energia forrás stb.stb. Én nem építenék vízlépcsőt a Tiszára !
    De kár vitatkoznunk, mert magából, a soraiból sugárzik az irigység, amiből persze nem lesz energia! Kíváncsi lennék mivel járult hozzá a város gazdasági programjának elkészítéséhez, mert a s... nyalás az nem túl sok, remélem felteszi ide az önkormányzathoz eljuttatott ötleteit, de ha nem akkor tegye fel a csongrádi közösségi oldalra, mert én feltettem, és elküldtem polgármester úrnak is , aki megköszönte !”
  • 19. tromi 2011. április 28. 05:51
    „trollok,fröcsögés,fröcsögés hátán.... :-(
    Ennyire tud csongrád együttműködni...
    Küzdelem az életben maradásért, miközben már rég halott...”
  • 18. Hajdu 2011. április 28. 00:38
    „Kedves Norbi!
    Ha nagyon szeretnék, tudnék én is böngészőből, folyóiratokból, egyéb utópisztikus forrásokból hangzatos, műveltnek látszó bár a lehetőségekkel és háttérkörnyezettel köszönő viszonyban sem lévő ötletekkel előrukkolni, de nem teszem. Realista vagyok, ész érvekkel meggyőzhető, de a paraszt vakítást, ámítást és hogy csak én tudom a frankót stílust nem szeretem (és indulatokat vált ki belőlem ahogy mondja,) mivel sajnálom azokat az embereket akiket könnyen meg lehet vezetni ezzel az úthenger stílussal, ami szép kultúrkörnyezettel van álcázva és béléjük építve az a demagóg sugallatot hogy minden amit itt tesznek az rossz és csak a lakosság ellen van, pedig én tudom a választ ráadásul pofon egyszerű is lenne.
    Az ötleteire reagálva vagy hasonszőrűekkel előrukkolva, miért nem építünk egy atomerőművet Csongrádon, lenne rengeteg tiszta energiánk, sok embernek adnánk munkát legalább 30-50 év perspektívában, fejlődne az infrastruktúránk és akár egy radioaktív hulladéktárolót is ki lehetne vitelezni ezen a Dunai hordalék kúpon ami még több munkahelyet teremtene és akár plusz bevételeket is. Földrengésektől se kell igazán tartanunk, ráadásul itt a Tisza a hűtő köröket is könnyen meg lehetne oldani, vasút is rendelkezésre áll ha nagyobb biztonságosabb szállítmányokat kell kezelni. (nem tudom érzi e, hogy a hihetetlen ötletemet alátámasztottam olyan információval ami bizonyítja tovább gondolásra alkalmasságát, nem pedig annyit írtam, hogy lehetne ár-apály erőművünk is...)
    Az élelmiszer ipari gépes visszatérő hiányát pedig nem értem, milyen gépeket szeretne? Nem volt gyerekkorában kis traktorja vagy mi a baj? Szinte van minden a környéken, bár egyelőre rizstermesztésre nincsenek berendezkedve a gazdák itt a megyében úgy tudom, de akár el is lehetne gondolkozni ilyen belvizes évek után rajta. :)
    Köszönöm a zöld iparra irányuló gyors összefoglalóját ebben biztos igaza is van, de mi a realitása a környékünkön?
    De ha itt tartunk, Csongrádon melyik megújuló energiaforrást tartaná életképesnek, mert sajnos mindegyikbe bele lehet kötni. (félre értés ne essék, megújuló energia forrásokat pártolom, de a környéken egy biomassza égetőnek nagyobb jövője lenne mint egy szélkeréknek, a vízlépcső pedig egyenesen jó ötlet lenne, de az nem ide tartozik most).
    Egyébként köszönöm az aggodalmát, jól érzem magam, a pulzusom 60 körüli, hála a sport szívemnek és mindjárt nyugodtan alszok is egyet, annak örömére, hogy ilyen jót társalogtunk!”
  • 17. asbaka44 2011. április 28. 00:08
    „Kedves Hajdu!

    Én most azért regisztráltam, mert magát olvasva dőltem a nevetéstől! Nem olvastam még magától, de régen nevettem ilyen jót!
    Norbi56 ez miért volt bántó? Szerintem csak rossz hangulatban van ma nem? Ne haragudjon, tudom, hogy a szakmaiság így, meg úgy, de nem tudok komolyan venni egyetlen tervet sem. (Gondolom jogszabályi előírásis)Főként most, hogy akkora a baj! Mire jó? Holnap új helyzet, új csontváz a szekrényből! Túlélés!!!! Ez a terv ekkora halom xarba.”
  • 16. Norbi56 2011. április 27. 23:37
    „Tisztel Hajdú Úr!
    Nem tudom a mezőgazdasági és élelmiszer termelésben mi a légből kapott?Azzal egyet értek, hogy feldolgozott termékként kellene eladni, és nem feldolgozatlan állapotban!Nem ártana persze időnként felülvizsgálni a piaci igényeket a lehetőségeket és azt összhangba hozni a kínált és termelt termékekkel, szolgáltatással, árúval az álmok és illúziók helyett. Persze ehhez élelmiszer ipari gépek kellenének. ( Most vajon a légtechnikai berendezéseket és hűtőket, stb. Ön szerint az itt bányászott vasércből gyártják?
    Ez a város nem 8 évet hanem 25-öt vesztegetett vagy vesztet el, és még 5-7 ezer lakosát is, éppen a legdinamikusabb, legtermékenyebb generációját. Vegye a fáradtságot és nézzen rá a város korfájára! !
    Azt sem tudom mi baja van Önnek a tervezéssel (az nem szocialista találmány)!A jelenlegi kormány is készít 5-10-15 éves tervet, ami nagyon helyes és természetes ! Tudom hogy polgármester úr most került a város élére, de a képviselők zöme, évek sőt évtizedek óta változatlan, így tőlük változást várni illúzió!
    Aztán írja be a számítógépe keresőjébe mit jelent a "zöld ipar" kifejezés! A mi fogalmaink szerint olyan gazdasági tevékenység ami környezetbarát anyagokból állít elő környezetbarát terméket, kevés csomagoló anyaggal,illetve az energia igényét megújuló energia felhasználásával nyeri.(nap, szél, víz,termál, stb)
    Nem értem az Önök indulatait. Ön ma már a második aki ilyen stílusban ír. Tudja, ahonnan én jöttem, ott érvekkel és gondolatokkal vitatkoznak, nem indulattal és gúnnyal . De úgy látszik itt Csongrádon a "parasztozás" és gúnyolódás dívik, mert azt gondolják, hogy akinek véleménye van és az nem egyezik a "vezérbikáéval" az ellenség!? Ez a bizonytalanság, a tudatlanság és félelem jele ! Mitől fél Ön? Mitől bizonytalan? Mit nem tud? Miért támad? miért nem érvel? Próbálja meg!”
  • 15. Hajdu 2011. április 27. 22:42
    „Olyan könnyű kijelenteni, hogy nem ezt nem azt kellene csinálnia a városvezetésnek és légből kapott ötletekkel előjönni, ami egy egész megyének de inkább egy egész országnak való minta szerű régi tervidőszakokra emlékeztető szocialista eszmékkel átitatott program tervezet. Pillanatok alatt mondjuk 5 év alatt végrehajthatjuk is de ha 120%-al teljesítünk akkor lehet csak 4 év és már kolbászból is lesz a kerítés. Ha jól emlékszek Bedő Úrnak 8 éve volt erre Kőrösi Tibor meg éppen több mint fél éve próbál tenni is valamit nem csak felületi kezeléseket és szépészeti beavatkozásokat végrehajtani.
    Norbi! Mezőgazdaság élelmiszer termelés van! csak éppen a gazdáktól a kupecok és különböző érdekképviseleti szervek felvásárolják aratáskor a terményeiket majd a minőségi tételt többszörös haszonnal külföldön értékesítik helyette pedig selejtes minőségű külföldi árút hoznak be és minőségiként adják nálunk tovább.
    A zöld ipar dolgot kifejtenéd pontosabban? Legyen Csongrád a vas és acél városa, csak fával vagy szalmával tüzeljünk koksz helyett? Mivel az élelmiszer ipari gépgyártáshoz fém is kell bőven tudtommal, de a homok vagy agyagbányáinkba biztos akad egy kis vasérc is, de ha jobban megtúrjuk bauxit is akár, amit egy Tiszai vízlépcsőből előállított elektromos árammal tudnák elektrolizálni. Ja és utána jöhet is már az " American dream" ház, kocsi, gyerek, plusz a kórházak, ingyen sör és jöhetnek is a turisták!”
  • 14. Norbi56 2011. április 27. 17:17
    „Egyértelmű, hogy csinálni kellene valamit, de sem a borturizmus sem a turizmus bármely ága vagy összességében nem hordoz magában olyan lehetőségeket amely a várost kimozdítaná a mélypontról, -ha egyáltalán elértük már- . Ha nem látják be, hogy itt csak kiegészítő ágazat lehet, és arra számítanak, hogy majd ez megváltást hoz, mélységesen csalódni fognak, de akkor már késő lesz.
    A világgazdaság, de a helyi is azt kívánja, hogy
    1. A mezőgazdaság(élelmiszer termelés) legyen
    2. Az ipar ("zöld ipar, élelmiszeripari gépgyártás),
    ezekkel párhuzamosan a városjóléti szolgáltatások(gyermek, egészségügyi, kulturális, sportintézmények, létesítmények, kommunális, energetikai, és biztonsági szolgáltatások, stb.)
    és csak ezt követően 3. 4.helyen helyen a turizmus(annak bármely ága) a piaci szereplők szándékai szerint,
    ha ezt nem ismerik fel, és nem e szerint tervezik a város jövőjét akkor nincs jövője a városnak, csendes vegetáció van( vagy ahogy sokan mondják: halott város nyugdíjasoknak, és aztán semmi !”
  • 13. özvMartonné 2011. április 27. 16:27
    „A borturizmus nem utolsó sorban munkahelyeket teremtene, amire pedig a városnak nagy szüksége van, viszont elég nagy kihívást jelentene ezt a "semmiből" felépíteni.”
  • 12. hellflowerz 2011. április 27. 16:20
    „Megértem az alvállalkozókat, akik várnak a pénzükre, viszont nem igazán értem miért a városvezetés hibája ez, csak akkor tudnak nekik fizetni ha a pénzt megkapja az önkormányzat az meg a jelen helyzet szerint nem rajtuk múlik.
    Borturizmus pedig nem rossz ötlet csak azt is ki kellene találni hogy milyen eszközökkel lehet a termelőket támogatni.”
  • 11. gyöngyszem2 2011. április 27. 16:19
    „Teljes mértékben igaz lehet hogy ez is egyfajta kiút lehet a városnak.Csak sajnos nagyon kevés csongrádit foglalkoztatnak (hozzáteszem aki dolgozik az is kevés pénzért).Sőt:kevés magyart.Egyébként pedig még nem is biztos hogy hivatalos állást jelentene a dolgozónak,pedig ez minden tekintetben fontos lenne.”
  • 10. lforgo 2011. április 27. 14:14
    „Sajnálom ha kicsit keményebb hangvételűnek érezte az előző hozzászólásom, nem volt célom és nem is állítom, hogy ez kiút Csongrádnak, ez csak egy plusz lehetőség ami régóta adott lenne.”
  • 9. Norbi56 2011. április 27. 14:11
    „A város képviselő testülete a2011 április 21.-én elfogadott a 2011-2014 évekre szóló gazdasági programjában az alábbi részt szenteli a város jövőjét jelentő munkahelyteremtésnek és a gazdasági szerkezet átalakításának. A 26 oldalas anyagból ezt a három sort, ami egyben egy egész fejezet is !
    "6. FOGLALKOZTATÁS, MUNKAHELYTEREMTÉS
    A program a vállalkozások lehetőségei közvetlen és közvetett támogatása mellett számol az önkormányzat és intézményei, valamint gazdasági társaságai által foglalkoztatottak számának lehetőség szerinti bővítésével. Ehhez jelentős állami segítséget jelent a közfoglalkoztatás, melyet teljes mértékben célszerű kihasználni."
    E mellett még mindig azt gondolják, hogy az idegenforgalom a kitörési pont !? A város gazdasági szerkezetének átalakításáról egy sor sincs az anyagban!
    "A város kitörési pontja lehet az aktív turisztikához kapcsolódóan a kerékpáros, vízi és horgász turizmus, továbbá a versenysport."
    ezekhez azonban semmi nem áll rendelkezésre, sem létesítményekben sem infrastruktúrában sem fejlesztési forrásokban. Ellenben van nettó 2,6 milliárd adósság, a 2010évi költségvetési beszámoló szerint. Ennek kezelésére semmiféle elképzelés, hacsak az nem, hogy várja az állam mentőövét( ami nincsen).
    Egy Zalakaros méretű idegenforgalmi fejlesztéshez 10-15 milliárd forint kellene, amely részben az önkormányzat részben a lakosság, (vállalkozások) szintjén áll rendelkezésre, szerezhető meg pályázati forrásokból, de ennek az önrésze magában akkora összeg amelyet a jelenlegi gazdasági körülmények között(3-6 milliárd) képtelenség előteremteni. Ezért más irányba kell elindulni!”
  • 8. tromi 2011. április 27. 13:39
    „..én csak szépen kérdeztem, de úgy látom érvek helyett torkon ragadtak...
    Tehát:Aki meg nem látja a jövőjét a szálloda iparban, a borászatban, annak ön szerint nincs helye Csongrádon.
    Köszönöm a válaszra fordított fáradtságát...”
  • 7. lforgo 2011. április 27. 12:27
    „Ha magának nem elég az az egyszerű érv, hogy munkában tartja azt a pár még szőlővel-borászattal foglalkozó embert akik még próbálnak a saját lábukon megállni nem pedig bedobni a törölközőt, büdös a munka felkiáltással és inkább segély, akkor már csak ezért is megérné, de ez maguknak kevés, lehet az se elég jó indok, hogy a jó borokkal a város hírnevét is lehetne erősíteni és legalább bekerülne a köztudatba, hogy Csongrád megyében van egy Csongrád város is, ahol a borok mellett ezt meg ezt láttuk.
    Különben csak végig kellene sétálnia egy felkapott borvidéken, egyből feltűnne a sok szálloda, apartman, étterem melyekben sok embert foglalkoztatnak, utánuk adót is fizetnek, ráadásul még az a hőn áhított idegenforgalmi vagy bármilyen adó is származik.”
  • 6. tromi 2011. április 27. 09:09
    „..én nem értek hozzá, de megtenné hogy egy kis tájékoztatást adna arról, hogy milyen lehetőségek rejlenek ebben?
    (foglalkoztatás, adó)”
  • 5. lforgo 2011. április 26. 21:42
    „Héjja Istvánnak a borturizmus ötlete már nagyon időszerű, csodálkozom is hogy csak most kerül előtérbe, mikor már majdnem eltűntek a szőlők a hegyközség területéről, de ha jó oldalát nézzük a kivágásoknak, akkor legalább a kemény mag maradt és szerintem azok az elszánt emberek biztos támogatnák és segítenék az önkormányzatot a borturizmus felé tartó törekvéseiben, hiszen közös érdek lenne.”
  • 4. tromi 2011. április 26. 06:38
    „Az hogy utólag jön a pénz elképesztően nagy gond. Amikor a választások után egy ismerősöm azt mondta, hogy az új vezetés bukni fog, ha a nagyvezér nem tesz valamit a gazdasági környezet átalakításán, akkor mosolyogtam, de ma már nem tudok, oda fagyasztották a mosolyt a számra. Az előző polgármester ugyan ebben a cipőben járt, mert csak átfestették azt a cipőt sajnos, és ugyan így panaszkodott a finanszírozásra is. A támogató pályázat író nem akar utalni, helyette hiánypótlásokat ír ki, ami az eredeti pályázatban nem is szerepelt...Tudjuk, egy napi vissza tartása a pénzeknek micsoda őrült kamattal járnak... akkor képzeljük el az évre vissza tartott pénzeket. Eleve az önerőt hitelből finanszírozzuk. Majd hitelből a támogatott részt is, és amikor megérkezik a támogatott pénz akkor a hitelrészt kamattal fizetjük vissza. Sajnos aki nincs benne az nem érti, akik meg benne vannak majdnem megőrülnek. Ma mindent szabad, és az emberekkel bármit meg lehet tenni. Sajnos nagy vezetőinket ezek egyáltalán nem érdeklik, csak a saját kis zsebük. Az egész építőipart aláásó körbetartozás mind innét ered. 2006 óta nem tudott az építőipar, a legnagyobb foglalkoztató helyre állni. Hisz az állam volt a legnagyobb adósa... é még mindig az...:-(”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadon járt-kelt a dóci ˝fogvatartott˝

A hajléktalan A. István feljelentése alapján fogták el a rendőrök a dóci R. Gusztávot. Előzetes letartóztatásba került. Tovább olvasom