Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Gripenek a megengedett magassághatár alatt?

Csongrád - "Sok éve azt csinál, amit akar a kecskeméti katonai repülőbázis Csongrád légterében." Olvasói levél.

"Az nem lehet igaz, hogy még a MiG-ekkel eltervezett, teljesített programot nem lehet változtatni. Az sem igaz, hogy ezt nekünk tűrni kell, hiszen az sem igaz, amit a katonaember, parancsnok, dandártábornok mondott emelkedett hangulatában. Az így szól: „Pilótáink soha nem süllyednek a megengedett magassághatár alá."

Én már korábban meghívtam, s most újra teszem, meghívom őt vagy őket Csongrád főterére – karosszéket viszek –, és olvashatja a „rendszámokat", integethet a fiúknak. Talán még táblával pontozhatna is egy-egy dupla axelt vagy leszúrt rittbergert, hogy aztán felmutassa nekünk. Nekünk, az itt lakó nézőknek, ma még eltűrőknek.

Korábban javasoltam gyakorlólégtérnek a Hortobágyot vagy a Kiskunsági Nemzeti Parkot, de ott meg azért nem lehet, mert „élőlények" vannak! Hm.

Voltam katona két évig, tudom, fontos a gyakorlat, hiszen védik szép kis hazánkat, benne a mi „emberarcú" városunkat, Csongrádot. A programban szükségszerű lehet a lakott területek feletti gyakorlatozás is, de mi lenne, ha ennyi év után más várost szemelnének ki. Mi már eltűrtük a magunkét, meg különben is, nem szerencsés csak egy utat gyakorolni, mert majd még megszokják.

A delmagyar.hu korábbi cikkének kommentjei között megszólalt az „okos parancsnok" – egy vidéki olvasó –, és megmondta a frankót, idézem: „Akit annyira zavar a zajuk, vegyen füldugót, vagy költözzön el!"

Ismerős gondolatok! Szerzője – tudom, mert felhívtam, fiúnak született, hogy most mi, azt nem tudom, de az lehet, hogy dolgos életét eddig vagy most is reptéren tölti, de fülvédő nélkül, így aztán ma már neki semmi sem zajos."

Murányi László
önkormányzati képviselő

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Csecs 2012. március 28. 13:43
    „Mi van??? Kit hívtál fel? Hogy jutottál a számához??? Kretén politikus!”
  • 24. Esovaro 2012. március 28. 13:29
    „Amikor fiatal srac voltam a hatvanas evekben ,akor jottek az elso szuperszonikus gepek a magyar legierohoz es a taszari es papai pilotak azzal szorakoztak hogy alacsonyan repulve a Balaton felett leptek at a hanghatart es ezzel a fraszt hoztak ra a nyaralokra es a halak ezrevel ugrottak ki a vizbol. Aztan behoztak,hogy csak egy bizonyos magassag felett szabad nekik supoeszonikus sebessegre kapcsolni es akkor megszunt.”
  • 23. Herli 2012. március 28. 11:19
    „Ez egy turista látványosság is egyben kérem!
    Szóval melyik napokon van ez a repülés? Ott a helyem. Tessék ezt reklámozni !”
  • 22. SP 2012. március 28. 06:58
    „Régebben
    a városban is részesültünk ablakdöngető hangrobbanásból. Csongrádban sokan azt sem tudják, hogy létezik ilyen.”
  • 21. szabozoli22 2012. március 27. 20:46
    „Nem értem a felháborodást. A helyébe örülnék, hogy ingyen figyelhetem a nagy vasakat. A repülőnapokon ezért 3500 ft-os belépőt kérnek.”
  • 20. bánki 2012. március 27. 20:41
    „Most már értem !
    http://www.hetek.hu/belfold/200608/szelsosegek_vonzasaban

    ,,az Összefogás Csongrádért maximálisan a volt jegyzot támogatta. E szervezet azonban Ormos Gábor szerint egy bizonyos érdekcsoportnak a ,,képzodménye". ,,Itt is vagyok, ott is vagyok, nem is tudom, hol vagyok" - jellemezte azokat a személyeket, akik véleménye szerint ma megosztják a városi Fideszt. Az Összefogás Csongrádért szervezetben találkozhatunk volt munkásorparancsnokkal és egykori ortodox MSZMP-ssel is. Ormos Gábor nem is titkolja, hogy utóbbit Murányi Lászlónak hívják, aki annak idején részt vett a reformkommunisták pártból való kizárásában.
    A volt munkásorparancsnokot sem kellett sokáig nógatni, hogy beismerje: o látta el ezt a nemes feladatot. Ugyanakkor nem ért egyet azokkal a hangokkal, melyek azt sugallják, a csongrádi Fideszt az MSZP-sek és a kommunisták osztják meg. Igazát tömör és velos szavakkal próbálta alátámasztani: ,,Nem vagyok kommunista."”
  • 19. Mike3 2012. március 27. 20:32
    „jut is eszembe: még a szakavatott sem is nagyon nehezen tud pontos repülési magasságot mondani a földről szemlélt gép esetében. van a lázongóknak omh bizonyítványos szemmértékük? nincs? csókolom”
  • 18. Mozimasiniszta 2012. március 27. 20:17
    „ráérő 15-ös ! Mathias Rust "fű alatt" ment be az orosz légtérbe , 20-50m magasan mezgépnek vélik, ha látják egyáltalán a radaron ! Az izraeli gépek esete meg tiszta példája a cucillista hazaárulásnak, és a zsidó diplomácia erőszakosságának ! De a légi irányításnál megtorlásként elbocsájtották a portást !”
  • 17. Mike3 2012. március 27. 20:12
    „Pár ember nyavalyog, de érdemes megnézni, hogy a repülőnapon mekkora szórás van nemek és életkorok tekintetében. Igen sok nyugdíjas néni is elmegy megcsodálni ezeket a madarakat.A legtöbb nő megkérdezhetitek, mi az, ami kiviszi őket erre az eseményre. Mindegyükik egybehangzó válasza az, hogy a gépek hangja.
    Javaslom, hogy a lázongók nézzenek utána, mekkora a kecskeméti MTMA... Nevetséges, hogy ekkora területen fordulhatnak csak a gépek. Még sportgéppel is pár perc alatt át lehet rajta csattogni. Annak idején ha meghallottunk egy sugárhajtóművet, rohanás volt keresni a gépet. Azt gondolom -bár igencsak elfogult vagyok- hogy az emberek többségének azért csak tetszik, ahogy ezek a sok milliárd Ft értékű űrhajók eldübörögnek néha napján itt-ott... Pápán anno 15 m-es magasságban szórakoztatták a Mig-ek a strandolókat. No meg lehetne szólni a vecsési Tz-154 rácsapásról vagy a parasztbácsi által visszaszolgáltatott Mig-23 alsó stabilizátorról is :))) Akkor mégsem lázongott senki. Hát ekkora nagy jólét van, hogy egyeseknek a vadászok hangja a legnagyobb gond?

    7: Ismerem az egyik pilótát aki az első élesre indult kesziből a délszláv válság alatt. Elmesélte, milyen érzés is volt. Mert jó szórakozás ugyan vadászgéppel repülni, de ha élesre kell menni, ahhoz már kell a lélekjelenlét is.”
  • 16. spagetti 2012. március 27. 17:44
    „Had repüljönek az a dolguk, nem is zavaróak!!!!!!!!!!!!”
  • 15. ráérő 2012. március 27. 17:41
    „A sok gyakorlásnak biztosan meg van az eredménye ,csak néha akad egy-egy porszem a gépezetbe.
    A régi szövetségesünknél is hullottak a fejek amikor Mathias Rust Cessna 172-es gépe landolt a Vörös téren.
    Hazánkat meglátogató izraeli gépek is következmények nélkül jöttek és távozhattak.
    Többet kellene gyakorolni?
    De mit ?”
  • 14. bummbummbumm 2012. március 27. 17:27
    „Főiskolás éveim alatt nyaranta észrevettem ugyan, hogy repülnek, de ekkor ki is mentem a kertbe nézni a gyakorlatokat, mert érdekelnek a vasmadarak :)
    Amióta pedig dolgozok, azóta fel se tűnik, hogy gyakorlatoznak, valahogy nincs időm észrevenni... pedig mint írtam, érdeklődök a repülés iránt.”
  • 13. Grabowsky 2012. március 27. 15:51
    „""Aki még emlékezik a Barcsot ért bomba támadásra ""

    Na és, mit lépett akkor a légierő? Ugyanúgy le<moderálva> alsó és felső szinten, semmiségnek tekintették...”
  • 12. v.imre 2012. március 27. 14:19
    „Én, itt Szegeden, szívesen megnézném azokat az alacsonyan szálló gépeket. Valóban, jó, ha vannak - a szerb-horvát háború idején fölénk is berepültek a szerb MIG-ek figyelmeztetésként, hogy ne pártoljuk annyira a horvátokat. Együtt kell élnünk a gépekkel, minthogy - emlékeztetve Murányi Lászlót korábbi munkájára - együtt kell élnünk a televíziózással is, akár szeretjük, akár nem. Útáljuk, de nem lennénk meg nélküle. :-)))”
  • 11. dmonlájn 2012. március 27. 14:03
    „Ez ugyanaz, mint Budapesten a XVIII. (18.) kerületi 10 darab lakos és a polgármester, akit zavar a nagy ferihegyi forgalom, azon a pályán, amit amúgy is keveset használnak!”
  • 10. Mozimasiniszta 2012. március 27. 13:51
    „A hazai repülőseinknek kb: 6-8 -szor több órát kellene repülniük, hogy kiegyenlítsék a többi NATO ország
    légi erejéhez képest a hátrányukat, de a szűkös kassza nem engedi ! A kevesebb gyakorlás ellenére is jó minősítésűek
    a pilótáink, ne bántsuk őket , vissza kellene gondolni azokra a régi szép cucillista időkre , mikoron a ruszki és honi
    repülők, falut-várost nemkímélve lépték át a hangsebességet , és a hangrobbanások után lehetett söpörni az ablaküveget, viszont reklamálni, azt nem lehetett ! Egy kis toleranciát !”
  • 9. Makkmarci 2012. március 27. 13:39
    „Komolyan mondom ez most a legnagyobb probléma Csongrádon?!
    Na ne már??!!! Én is Csongrádi vagyok, de valahogy itt mifelénk senkit nem zavar ez?
    Ilyen gumicsontot kell bedobni ?!
    Vezessen be a város csendrendeletet és ezután Csongrád fölött csak kikapcsolt hajtóművel és vitorlázva lehet csak elrepülni a grippeneknek.
    Legközelebb az lesz a téma, hogy nem elég zöld a fű, és a tehenek nem ezért nem veszik észre, ezért keveset esznek belőle, és ezért nem ad elég tejet ezért kevesebb tejterméket tudnak előállítani és ezért létszámleépítést kell végrehajtani, na és ezért van annyi munkanélküli csongrádon.
    Tehát a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Miniszternek írni kell egy petíciót, hogy uniós forrásokat bevonva a teheneknek olyan kontaktlencsét fejlesszenek ki amivel a kevésbé zöld füvet is észrevegye és legelje.
    És ezt a kontaktlencse gyárat Csongrádon építsék ami majd munkát ad a sok csongrádi és környékbeli munkanélkülinek.
    Tudok is egy eladó építési területet jó áron.......”
  • 8. KB 2012. március 27. 13:27
    „Laktam Kecskeméten négy évet. Ott a vadászrepülők látványa és hangja hozzátartozott a város zajához. Soha nem volt zavaró, sőt....ha véletlenül nagyon ritkán erre felénk járnak a magasban....csodájára jár az összes gyerek és felnőtt. :)
    Akinek az emlékeibe van a 13évvel ezelőtti Nato támadás Szerbia ellen...hát ezért is gyakorolnak.”
  • 7. klj-54 2012. március 27. 13:05
    „Roppant elfogult vagyok a repülősökkel és a repüléssel kapcsolatban, ezt előre leírom.
    Aki még emlékezik a Barcsot ért bomba támadásra az nem ír ekkora butaságot, hogy "minek gyakorolnak?"!
    Én bizony minden repülést ellenzőt felvinnék a parancsnok előtt egy kiképző gépen, aztán mutassa meg miként lehet végrehajtani az elvárt dolgokat?
    Gyakorlás nélkül nem megy!
    El kellene fogadni mindenkinek azt, hogy valóban érdemben szakemberek (és nem ilyen koca repülősök mint én!) mondják és döntik el mikor és hol legyen egy feladat végrehajtva!
    Számomra sérelmes az, hogy nincs meg az évi 200 repült órája minden repülősnek akinek szakszója van a Gripenre!
    Mert a gyakorlatlansága miatt akár nem is lenne pilóta.
    Ki a fene véd meg akkor, ha valamelyik elvetemült bandita csoport úgy dönt, hogy a fekete piacon felhajtott robbanó eszközével megrakottan hazánkon keresztül támad?
    Sajnos vége a kegyelmi állapotnak a Szovjetunió halálával!
    Mert megszűnt a kis bandita államok fenyegetettsége, ezen el lehet gondolkozni.
    Ennyit megér, szerintem.”
  • 6. Carlo 2012. március 27. 12:59
    „Tényleg ez a legnagyobb baj ebben az országban, kecskeméti emberek mért nem panaszkodnak?
    ami itt a legnagyobb baj, az a 2/3 , és Schnitt_Schkicc”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Kung-fu nemcsak erőfitogtatás

Mozduljunk ki Csongrádon! sorozatunkban sportolási lehetőségeket, klubokat ajánlunk és mutatunk be olvasóinknak. Elsőként egy harcművészetet, a Wing Tsun Kung-Fut mutatjuk be. Tovább olvasom