Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Gyalogosgázolás Csongrádon

Csongrád – Zebrán ütött el egy idős asszonyt egy személygépkocsi.
Szerda reggel nem sokkal 8 óra után Csongrádon a Dob utca, Fő utca és Zsinór utca kereszteződésében baleset történt. Egy fekete Opel Insignia a városközpont felé haladt, amikor a zebrán elé lépő idős hölgyet elgázolta.
A gyorsan a helyszínre érkező mentősök ellátták a könnyű sérüléseke szenvedő nőt, majd további vizsgálatra elszállították. A forgalmat a helyszínelés ideje alatt rendőrök irányították.

Gyalogosgázolás Csongrádon. Fotó: Palatinus Csaba (galéria)

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. faQtya 2012. július 23. 17:11
    „Kedves vuk, remélem kimerítő információ - bár kicsit megkésve
    "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
    KRESZ 54. § 4b bekezdés
    http://www.police.hu/hajdu/debrecen/minpolitika/haj101201_01.html
    (remélem, ezen hasznos információ belinkelés nem ütközik a moderálási szabályokba...)”
  • 31. vuk 2012. július 20. 15:23
    „30. faQtya 2012.07.20. 12:42
    Hol talaltad meg a kreszben ezt? Mar nagyon erdekelne.

    A kocsit is tolni kell az Oroszlan utcanal?”
  • 30. faQtya 2012. július 20. 12:42
    „24. vuk 2012.07.19. 09:00
    21. balihoho 2012.07.19. 06:30
    Nem tilos atbiciklizni a zebran, ha igen, akkor az Oskola utca Oroszlan utca keresztezodeseben sokat kaszalhatnanak a rendorok... :)

    Bizony a kresz szerint TILOS a gyalogátkelőn keresztül hajtani kerékpárral. Nemcsak nincs elsőbbsége így a kerékpárosnak, de fokozottan balesetveszélyes és büntetnek is érte!!!”
  • 29. faQtya 2012. július 20. 12:03
    „20. faQtya 2012.07.19. 01:29
    "ráérő gyalogost elengedni"
    Miert lenne a gyalogos "raero"? Attol, hogy valaki gyalog vagy kerekparral megy meg siethet.

    "Ebben a "városban" egy rakás ember van, akik mindig sietnek, és eszük ágában sincs a ráérő gyalogost elengedni, "mit nekem KRESZ"." - ezzel a mondattal nem azt mondtam hogy szerintem ráérnek! ...hanem hogy egyesek nem gondolnak a másik emberre "én úgyis jobban sietek mint ő, minek álljak meg" - sajnos ez a gondolkodás a jellemző...”
  • 28. vuk 2012. július 19. 13:56
    „26. nickolett 2012.07.19. 11:00
    Nem kell leszallni, csak elsobbseget adni.
    Viszont egy kis ugyesseggel el lehet kerulni azokat a hulye utakat, ahol zebrakra vezetnek. Jardazni pedig tilos (kiveve ha 12 eves kor alatt vagy, vagy foldut van - Szegeden nem nagyon, plane nem belvarosban).”
  • 27. berkabela 2012. július 19. 11:10
    „Csongrádon-nagyon ötletesen-úgy oldották meg a száguldó bringások életvédelmét, hogy a kerékpáruton minden keresztező utnál gyönyörű kátyúkat készitettek az ut mindkét szélénél.Ha a bringás nem lassit időben,szétcsapja féltett ivarszervét az ülés.Persze a "mű " ugy van álcázva, mintha a barbár kivitelező lusta lett volna összedolgozni a két ut burkolatát.Aki nem hiszi -menjen végig a főut bringa-sztrádáján.”
  • 26. nickolett 2012. július 19. 11:00
    „Kicsit régen tanultam KRESZt, talán már nem úgy van, de én még úgy tanultam, hogy a bicikliről le kell szállni a zebránál, át kell tolni azt a túloldalra, és utána lehet újra felszállni. És még azt is tanultam, hogy a járdán biciklizni csak a gyalogosok zavarása nélkül szabad, ha nincs bicikliút ÉS az úttesten sem lehet biciklizni valami okból.
    Biciklisként nyilván idegesítene engem is, ha minden sarkon le kellene szállni és újra fel, mert ennyi erővel gyalogolni is lehet. De hát többek között ezért nem biciklizek a Belvárosban...”
  • 25. maug 2012. július 19. 09:16
    „Szegeden kész életveszély gyalogosan közlekedni! annak van elsőbbsége aki erőszakosabb. És ez igaz oda-vissza! A gyalogosok, biciklisek ott mennek ahol akarnak, az autósok meg szintén csinálhatnak bármit büntetlenül. Zebra, lámpa senkit nem érdekel. Ajánlom mindenkinek figyelje meg. Rendőrt soha sehol nem lehet látni. Csak a kivezető utakon vannak amikor nincs semmi probléma vegzálják az ártalmatlan Ladásokat. Biztosan ezt várják el tőlük azok a főnökök akik csukott szemmel mennek a városokban. Csak körül kellene nézni! Van mit helyrehozni bőven.”
  • 24. vuk 2012. július 19. 09:00
    „21. balihoho 2012.07.19. 06:30
    Nem tilos atbiciklizni a zebran, ha igen, akkor az Oskola utca Oroszlan utca keresztezodeseben sokat kaszalhatnanak a rendorok... :)
    A baj ott kezdodik, hogy miert vezetnek kerekparosokat zebrakra.”
  • 23. vuk 2012. július 19. 08:58
    „20. faQtya 2012.07.19. 01:29
    "ráérő gyalogost elengedni"
    Miert lenne a gyalogos "raero"? Attol, hogy valaki gyalog vagy kerekparral megy meg siethet.”
  • 22. atomboy 2012. július 19. 07:19
    „21. balihoho
    En arra lennek kivancsi, hogy miert kerekparoznak a jardan, amikor nagyon keves esettol eltekintve tilos?”
  • 21. balihoho 2012. július 19. 06:30
    „Vásárhelyi vagyok, de Szegeden járva, amikor páromat kísérem el a klinikai vizsgálatra, kontrollra, számos esetben tapasztalom, hogy az ottani forgalmasabb zebrákon, a kerékpárosok többsége le sem száll, hogy gyalogosként menjen át a másik oldalra. Többször volt, hogy még ránk is csörögtek, hogy ne akadályozzuk őket a gyorsabb haladásban. Csak érdekességként jegyzem meg, aminek a legtöbb kerékpáros nincs tudatában, hogy a kerékpárjáról le nem szálló, és fenn ülve, zebrán áthajtó, kerékpáros, nem minősül gyalogosnak, hanem járművezetőnek, ami jogilag teszi érdekessé, és kínossá az ilyesmit, főleg ha a kerékpáros balesetet okoz magatartásával. Az ugyan így viselkedő elektromos kerékpárosokat, pedig még szigorúbban büntethetik, mivel cselekményüket gépi meghajtású járművel követik el! Persze ez a zebrás probléma, vásárhelyen is létezik, amiben szerepet játszik az is, hogy nagyon csekély a lebukás, mivel nagyon ritka a rendőri ellenőrzés, még a legforgalmasabb helyeken is. Az, hogy a kerékpárosok többsége nem szeret leszállni kerékpárjáról a zebráknál, egy alapvető emberi tulajdonságnak köszönhető, ez pedig nem más, mint a kényelem szeretet, és lustaság, ami olyan nagy úr, hogy inkább fizet lebukás esetén, bírságot az ilyen ember, semmint hogy vegye a plusz fáradtságot, és gyalogosan, kerékpárját tolva kelljen át a zebrán.”
  • 20. faQtya 2012. július 19. 01:29
    „Rendszeresen közlekedek gyalogosan és autóval is, országszerte.
    Vidéken, ha gyalogosként közeledek a "zebrához" bizony 99%-ban megállnak az autók. Én eddig is lassítottam/megálltam, de a "nagyvárosi" példa rám is "jó hatással" volt, most már sokkal jobban figyelek mint eddig és bizony megállok és "feltartom a forgalmat"(Csongrádon). Értem ezalatt, hogy ha Csongrádon közlekedek gyalogosan, akkor bizony közelharcot kell vívni az átkelésért!!!, mert itt bizony NEM ÁLLNAK MEG az autósok. Az érintett átkelőn kifejezetten "erőszakosnak" kell lennie a gyalogosnak ha át akar kelni (nagyon sokszori személyes tapasztalat)... Ebben a "városban" egy rakás ember van, akik mindig sietnek, és eszük ágában sincs a ráérő gyalogost elengedni, "mit nekem KRESZ". A másik fő csoport a "bénázó mazsola", akik akár 35 km/h sebességgel is képesek a főutcán (félegyházi út-városközpont útvonal) száguldozni (végülis egy alvó városhoz méltóan viselkednek), kocsisort generálva maguk mögött - persze megállni ezek se szeretnek a zebránál, gondolván mivel lassan totyognak, "nem veszélyesek". Egyáltalán nem tartom magam jó sofőrnek, de ezek nálunk kicsit kultúráltabb, pörgöbb városban igencsak kapkodnák a fejüket...
    Röviden: Csongrádon fokozottan tesznek a gyalogosokra az autósok. Lehet, itt is inkább ezt kellene ellenőrizni, és nem azt, hogy a kivilágított biciklisnek hiányzik-e a küllőprizmája...
    Ui.: még a módosított kresz előtt is fényévekkel könnyebb volt átkelni gyalogosként a zebrán Szentesen mint Csongrádon - pedig az csak pár km távolság.”
  • 19. CsImre 2012. július 19. 00:46
    „17. hank:

    A 2)-es pontodban leírt viselkedésre javarészt választ a 3) pont. Szerintem ezt kellene boncolgatni legelőször, hogy megértsük a probléma gyökerét.”
  • 18. vuk 2012. július 18. 21:30
    „14. kispacni 2012.07.18. 18:34
    Probaltam ravilagitani, hogy a kerekparosok a legkisebb gond a zebranal...
    "Ettol eltekintve igazad van." <-- meg ezt is ertelmezni kene”
  • 17. hank 2012. július 18. 21:09
    „Mindegyik oldalon vannak... hogy is mondjam.... nem odafigyelő emberek. (Enyhe kifejezés.)

    1) Gyalogosok - pirosban simán átmennek, nem néznek szét hiszen úgy is nekik van elsőbbségük
    2) Bringások (én is bringázom, de úgy érzem, nem ilyen vagyok). Ma láttam. Jön a bringás (én autóban). GOndoltam,h ogy jobbról fog előzni a pirosnál, ezért rutinosan a felezőhöz húzódtam. De ő ennél is jobb volt. Felment a járdára és nagy tempóval (velem párhuzamosan) az előttem 2-vel ácsorgó (éppen indulni készülő) autó elé ugratott. Nos normális az ilyen? Ki a fene gondolja, hogy a járdáról 25-ös tempóval elédugrik egy bringás?! Pár hete hátulról ütött el egy bringás majdnem a járdán. Félreértés ne essék. Nem érdekel, ha lassan, picivel gyorsabban mint gyalogos tempó, teker a gyalogosok között. De maximális figyelemmel és ALÁZATTAL. De az amit egy csomó bringás művel, megérdemelne komoly büntetéseket.
    3) Autós: az út az autósoké, a bringások nem fizetnek útalapot és különben is ott a kerékpárút. Ez a gondolkodás sem visz előbbre.
    4) rendőr: küldjünk be minden bringást a kerékpárútra,. addig sem ütik el az autósok. Persze ott senki sem ellenőriz már semmit sem. Mindegy az ha fűrészlappal és éllel előre jön veled szemben nagyívben. A lényeg, hogy nem az autósok között.

    Egy kicsit a közlekedőknek a másik helyébe is kellene képzelni magukat és akkor nem lenne ennyi baleset és konfliktus.

    Hank”
  • 16. laina 2012. július 18. 19:34
    „Ha már ez a téma, szeretném felhívni az illetékesek figyelmét, a nem rég kialakított gyalogos átkelőhelyre a 2-es villamos Európa liget végállomásánál. Mióta a villamos jár, elég nagy forgalmú lett az átkelő. Ha Sándorfalva felé haladunk, a táblát takarják a fák, délután szembe süt a nap, nagyon balesetveszélyes a 4 sáv miatt is. Ott vannak az oszlopok, igazán szerelhetnének legalább egy sárga villogó lámpát, nem kellene megvárni, amíg valami komolyabb baleset történik, meg kellene próbálni megelőzni!!”
  • 15. Bikisunáj 2012. július 18. 18:48
    „Én szinte mindig előzékeny vagyok a gyalogátkelő előtt álló emberekkel (vagy akik már leléptek), átengedem őket, és az a vicces, hogy néha elsőre el sem hiszik hogy megáll előtte egy autó és átengedi a gyalogátkelőn őket. :)”
  • 14. kispacni 2012. július 18. 18:34
    „11.Ne haragudj de marha vicces voltál most. Ha megengeded nem nevetek rajta. Tpikus kerékpáros megjegyzés, és mentalitás. Én nem vagyok 2 tonna, tehát nyugodtan neked meghetek akkor, sőt örülje neki, hogy én voltam, és nem egy négykerekű.

    12. nem ritkák, és nem is mondanám veszélytelennek.
    Félreértettél, nem a Béke tanszék járdáján jött belém a kerékpáros, hanem a Béke Tanszék felől jövet, a villamos sin után az ÚTTESTEN. A Béke Tanszék felől jöttünk, áthaladtunk villamos sínen a JUGYU felé menet. A sín után egy autó megállt, és elengedett, és még mielőtt a járdára léptünk, az autó takarásban jövet még az ÚTTESTEN a hölgy a kerékpárosnyomon teljes sebeseéggel haladva belém hajtott.
    Az említett eseteknél bármelyikünk, a kerékpáros és én is simán halálos balesetet szenvedhetünk volna ha lélekjelenlétem nem elég jó, és nem vagyok az átlagnál magasabb.. Arról ne beszéljünk ha a gyerek a másik oldalamon van, akkor simán megölhette volna a gyereket, aki nálam jóval gyengébb.

    Az említett Oroszlán utai zebránál pedig igenis az a ritkább ha elsőbbséget adnak. Az általam említett két eset, két egymásutáni napon van, és még számos egyéb esetet tudnék mondani, hiszen naponta átjárok azon a zebrán a Dóm téri intézetek felől a Tündér konyhába menet. És komoly sebességgel jönnek a híd felől lejtőmenetben. Azóta sem változott a helyzet, hogy felfestették piros mezővel a gyalogosátkelő szakaszt.”
  • 13. CsImre 2012. július 18. 17:40
    „11. kispacni: A Béke tanszéknél a zebrát tovább kéne festeni a kerékpárút elejére, illetve végére, mindkét oldalon. Sajnos igaz, amit írsz, sokan nem engedik át a gyalogosokat. Hálistennek az ütközés ennek ellenére ritka, és a következmények sem olyan súlyosak, mint egy motorizált jármű esetében.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Támadják és védik a csongrádi papot

Mindenki hallott a Laczkó István atya munkáját kifogásoló levélről, de senki sem látta. Tovább olvasom