Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Marketing és faipar

Országos gond, hogy leértékelődött több szakma, jó néhány pedig nagyon is divatba jött. Az iskolák megpróbálhatják terelni a diákokat a hiányszakmák felé, de ez a cégek segítsége nélkül nem megy – hangzott el a csongrádi Sághy Mihály Szakközépiskolában és Szakiskolában tartott pályaválasztási fórumon.
Vincze János, az oktatási intézmény igazgatója bízik abban, hogy a következő tanévben 120 olyan diák kezdheti meg tanulmányait szakiskolában és szakközépiskolában, akit például az építészet, a gépészet, a faipar, az elektronika, az elektrotechnika, a vendéglátás, az idegenforgalom, a kereskedelem vagy a marketing vonz.

Szakmacsoportonként alapozó elméleti képzéssel kezdik a tanulmányaikat, majd egy-egy szakot a tizedik évfolyam elvégzése után ismernek meg. Húszféle szakmát kínálnak leendő tanulóiknak, az érettségi utáni időszakra kilenc szakképesítést adnak. Lehet belőlük például faipari és gépésztechnikus, vagy marketing-reklám ügyintéző, logisztikus, ami iránt elég nagy a kereslet a munkaerőpiacon.

A nem divatos szakmák között van jelenleg a hegesztő, a géplakatos és szerkezetlakatos, amivel viszont helyben is könnyebb munkát találni. Az igazgató elmondta, hogy az iskola igyekszik terelni az érdeklődést a hiányszakmák felé, de ennél hatásosabb, ha egy-egy üzem, gyár, vállalkozás megtervezi munkaerő-szükségletét, s a fiatalnak állást ígér, s fogadja őket szakmai gyakorlatra.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Verekedés a csanyteleki iskola előtt

Verekedésbe torkollott két roma család vitája tegnap reggel Csanyteleken, az általános iskola előtt.… Tovább olvasom