Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Második nekifutásra fogadták el a csongrádi költségvetést

Csongrád - Másodszorra már megszavazta Csongrád idei költségvetését a jobboldali többségű önkormányzat. A csütörtöki rendkívüli ülésen arról is döntés született, hogy meghirdetik eladásra a tavaly 130 milliós veszteséget produkáló hulladékgazdálkodási cég 36 százalékos üzletrészét.
A fő számok nem változtak, de kisebb kiegészítések bekerültek Csongrád 2010-es költségvetési tervezetébe, amely – miután a rendes tanácskozáson a jobboldali többség nem támogatta az előterjesztést – újra napirendre került a képviselő-testület csütörtöki rendkívüli ülésén. A büdzsé kiadási főösszege 9 milliárd 362 millió, bevételi főösszege 8 milliárd 2 millió, hiánya pedig 1 milliárd 360 millió forint, ebből 492 millió a működési hiány, amit állami támogatásból és hitelfelvételből finanszírozna a város.

Képviselői kérdésre Bedő Tamás polgármester kifejtette: azért szerepel 9,6 millió forintos városvezetői végkielégítési keret az anyagban, mert jogszabály írja elő, hogy a választás évében a polgármester, az alpolgármester és a tanácsadók részére ezt biztosítani kell a költségvetésben. A fideszes Ternai László megjegyezte: már látható, hogy tarthatatlan a büdzsé és a tervezett hiánycél. Pap Gabriella arra hívta fel a figyelmet, hogy kényszerpályára került a település, mert az önkormányzati bevételek nem fedezik a korábban elhatározott fejlesztések finanszírozását. A polgármester azzal zárta a vitát, hogy szerinte tartható lesz a hiány. A városatyák közül csak Ternai László szavazott nemmel a büdzsére, a többiek elfogadták.

Bár Nagypál Sándor ágált ellene, és Murányi László sem támogatta a javaslatot, arról is döntöttek a képviselők, hogy meghirdetik eladásra a hulladékgazdálkodással foglalkozó városi cég 36 százalékos üzletrészét. A polgármester leszögezte, 54 százalékban az önkormányzaté marad a társaság, így a munkahelyek sorsáról és a szemétdíjról továbbra is a testület dönt majd.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. ametiszt 2010. március 10. 16:58
    „Nem a tapsolásért írtam. Becq kérdezte.”
  • 22. keletaru 2010. március 09. 20:13
    „ametiszt : és ha meg találtuk mi van, tapsoljunk hangosan ! ? 1000-évre el adósították a települést ?! Nagy büdös semmiért !!!!! Értünk?! Prémiumokkal ! Egyet nem értek, adó fizető állampolgároknak, jó munkáért miért nem jár jutalom 13-ik havi + ruha pénz, külön szabi+kaja jegy , nyaralás stb. ?! Nép ámítás .....felelősség nélkül , ki ígér többet ! Lehet látni ...listások régi pajtások ! Üdv Kuci”
  • 21. ametiszt 2010. március 05. 16:01
    „A költségvetés megtalálható a város honlapján: önkormányzat / testületi anyagok / 2010.február 19. és 2010. február 25.”
  • 20. Becq 2010. március 03. 00:03
    „Hosszasan kerestem, de a város önkormányzatának honlapján nem sikerült ma sem fellelnem a költségvetést, de még az ülés jegyzőkönyvét sem.
    A közérdekű adatok frissessége kritikán aluli.
    A feltett fejlesztési tervek használhatatlanok - pedig nem ropogós frissességűek...
    Nincs gazdája az egésznek, felelőse pedig mégannyira sem...”
  • 19. Becq 2010. március 02. 22:47
    „Érdekes módon, amikor a bokrosi lakosság ennek a pazarló, nemtörődöm városvezetésnek a végső, elkeseredett kritikájaként el akart szakadni, ki akart ebből a mókuskerékből lépni, akkor csak azt kapta néhány itt is megnyilvánuló kritikustól, hogy hőzöng...
    Ennek az eladásra szánt cégnek tudja valaki a pontos nevét?
    Látta valaki a cégkivonatát?
    Szerintem érdekes lehet...
    A város - mint fő tulajdonosa ennek a cégnek - hogyan gyakorolta tulajdonosi jogait, mikor számoltatta el a vezetést a gazdálkodásról (Uram bocsá´ könyvvizsgálói jelentés alapján)?”
  • 18. keletaru 2010. március 02. 15:19
    „Azért ne feledjük a slep is kap ,tutkóóóóó ! Üdv Kuci”
  • 17. mamus 2010. február 28. 23:01
    „Itt tartunk.
    Hitel hitel hátán.
    Hitelre még hitelt felvenni.
    "a hiány tartható". Kinek?
    Felelősségtudat?”
  • 16. keletaru 2010. február 28. 09:43
    „k.istvan: Az sem különb a többinél ! igaz 60%-a "magyar" , de az alul van ! Rendszer váltáskor sem tudtak elszámoltatni , akkor most ?! Hát persze titkosítanák , 80 évre vagy 100-ra !! Nálunk a demokrácia a parlamentben így kezdődik ! Itt is látszik joguk van , mi itt ne hőbörögjünk.....Nekünk Attila óta nincs "magyar" vezetőnk . Üdv Kuci”
  • 15. KovácsPistike 2010. február 27. 19:36
    „"bárki is alakítson kormányt a választások után, két lehetőség vár rá: vagy átveszi a Jobbik programját, vagy átadja a helyét a Jobbiknak" (Vona Gábor)

    "A Fidesz szerintem egy liberális párt volt, és az is maradt." (Vona Gábor)

    Továbbra is bátorítanám Vona Gábort, hogy ne a Fidesz-tagságát szégyellje, hanem a kimondott hazugságait!

    "Ha mindenki hazudik körülöttünk, akkor az igazmondás forradalmi cselekedetnek számít."
    (George Orwell)
    Én csak George Orwellnek hiszek.”
  • 14. k.istvan 2010. február 27. 19:17
    „Hát csak nállunk veszteséges a hulladékgazdálkodás... lehet azért, mert túl sokat lopnak, és ígyhát csak nem akar kijönni a hiány nélküli üzemeltetés. Jöjjön végre a Jobbik, és tegyen rendet az országban!”
  • 13. hank 2010. február 26. 23:38
    „36+54=90%. Kié a maradék 10%?”
  • 12. keletaru 2010. február 26. 17:02
    „nemecsek: Van közélet, itt ? ( művésztelep 83milla évente, abból mi látszik ?! Értünk?! ) Amit lassan még a Tisza is elkerül ?! Fától az erdőt, sok kicsi sokra megy ! Ismerős ? Sajnos bent nem látni , csapkodná valaki az asztalt ! De ne vonjunk felelősségre senkit csak herdáljunk, van még mit elvenni ......???!!! Mit szóljunk hozzá érdemben, nem mi esküdtünk fel !!!! De viszont a mi ingatlanjaink veszítenek értékéből, mi járunk vidékre dolgozni ( már mint én ) !! Tehát ??? Akkor min rágódjunk !!! Norbi 56 legalább ír valamit , igaz a többiek meg nevetnek . Hisz semmi felelősségük sincs ismerik a "jogukat" a listások ! Üdv Kuci”
  • 11. azénéletem 2010. február 26. 16:53
    „Bocsika, hogy ilyen demagóg dumát tudok, hogy négy gyerekünkből négy nincs Csongrádon! Felépítettük a házunkat nem került kevesebbe az építkezés, mint szerencsésebb "gazdagabb" városban, mégis töredékéért tudnánk megszabadulni tőle. /ha megtudnánk/ Rábobtak 10 évet a nyugdíjkorhatárra! Nélkülem döntenek rólam! A költségvetéshez nem értek és ilyen munkát nem is vállalnék - szemben több olyan emberrel aki azt hiszi magáról, hogy tudja, meri, és jól él!!”
  • 10. Norbi56 2010. február 26. 16:18
    „Kétségtelenűl egy jól szájba illő csont az a 9 millió forint ami a végkielégítésekre biztosít a képviselő testület magának a költségvetésben, de a városnak nem ez a problémája, hanem a 700 milliós kötvényállomány, amit jórészt működés finanszírozásra és korábbi fejlesztési hitelek kiváltására használt fel a háromszáz milliót meghaladó egyéb korábbról felhalmozott hitelállomány és a közel 500 millió likvid hitelállomány. S ehhez tervez még tiovábbi 900 millió fejlesztési hitelt felvenni, persze nem ebben a költségvetési évben hanem az elkövetkezőkben.Ezeknek az összes terhe húsz évre meghatározza a város jövőjét, és csak akkor töténne csoda, ha itt olyan gazdasági fellendülés menne végbe és az olyan forrásbővüléssel járna amire csak az USA-ban volt péda a XX. század első felében illetve ami Kínában és néhány Ázsiai országban végbe megy.
    Ennek azonban ebben a kultúrális környezetben, a mi( Délkelet-Európa) fejlettségi szintünkön rövidtávon (3-10) év semmi esélye.
    Ennek viszont az lesz a következménye, :
    tovább folytatódik a lakosság csökkenése, növekszik az elvándorlás
    Tovább gyengül a város gazdasága
    Intellektuálisan is leépül
    Elöregszik
    Az ingatlanállomány elértéktelenedik( közel 1000 üres ingatlan(lakás, ház )van a városban)
    Elveszíti a befolyását, a kistérségben , a megyében és a régióban
    Ez forrásvesztéssel jár, aminek a végén még súlyosabb gazdasági, egzisztenciális hanyatlás prognosztizálható.
    Ez a baja a jelenlegi és az elmúlt évek városi gazdaságpolitikájának és költségvetésének”
  • 9. timoboll2 2010. február 26. 11:56
    „csucsunak igaza van, ez itt a gond. Nem törekednek azon, hogy a kapitalista termelési módból adódó társadalmi különbségeket csökkentsék, hanem még "TÖRVÉNYILEG" (hiszen tudjuk, hogy MO.-on legalább kétféle jogrend van) garantálják maguknak, hogy még jobban elszakadjanak a földi szférától, s természetesen kihasználják, hogy a társadalom nem tud ellenük hathatósan fellépni ebben a látszatdemokráciában.

    Apropó, ha ebben az emberben lenne gerinc, visszautasítaná, és nem takarózna azzal, hogy ez törvényileg jár.
    Sajnos nálunk az erkölcsöt nem tükrözi a törvény.”
  • 8. nemecsek 2010. február 26. 11:39
    „csucsu2 Tulajdonképpen egyet értek veled, de az itt hozzászólók sajátságos stílusa, tematikája alapján az az érzésem, hogy Csongrádon csak ezen a szinten érdeklődnek, foglalkoznak a helyi közélettel. Ez a szinvonalat pedig a nyugdíjasklub (jelenesetben a helyi képviselő testület) már kisajátította magának.”
  • 7. csucsu2 2010. február 26. 10:59
    „Szerintem, aki itt hozzászól, az saját jogán lehet hülye, nem hozzáértő és szűk látókörű, demagóg...
    De engedtessék már meg, hogy ilyen legyek, ha én a mocskosúl megadóztatott jövedelmemből nem tudom minden hónapban időben kifizetni a csekkeket, a gyerekeimnek megadni azt, amit kérnek és járna nekik... akkor had akadjak már fenn azon, hogy egy olyan ember, aki - és itt minden politikus és slepje értheti magára - nem jár dolgozni, nem végez munkát, nem teljesíti az elvárt kötelességét, csak politikai nézeteltéréseken lovagolva csakazértis döntéseket hoz - olyan számomra elképzelhetetlen mértékű ingyen juttatást kap abból, amit tőllem elvesznek, hogy az irritáló.
    Tudom szarból nem lehet várat építeni, de az, aki áll a várépítési helyen, mint kőműves, és várja a téglát, amit ő kell, hogy elintézze, hogy a helyszínre érjen, de ez sem ment neki, addig ne kapjon már fizetést, amíg se tégla se építés.”
  • 6. nemecsek 2010. február 26. 09:41
    „Ez jellemző, a 9 milliárd 362 milliós kiadású költségvetés 9,6 milliós tételén rágóztok, mint ahogy a helyi képviselők szokták általában. Sajnos érdemben senki nem tud, vagy nem szól hozzá. Ez az igazi probléma! A többi csak demagógia és már azt itt is folyamatosan ismételitek, ez egyre unalmasabb.”
  • 5. keletaru 2010. február 26. 07:41
    „Mellesleg szerintem nekünk választóknak "jogunk" lenne olyan képviselőkre, akik megválasztásuk után is minket képviselnek, választó polgárokat ! De meg kellene nézni már egyszer mást nem" ír " az a törvény kisbetűkkel ...csak a kifizetést ?! Nem tudtam a hiányért is fizetnek ( meszek világban nem szokás , régi szoci beidegződés ) ........hát persze mi adó fizetők bírunk mindent hisz miattunk! Nekünk ésszel ész nélkül ! Józan paraszt ésszel ?! Üdv Kuci”
  • 4. faQtya 2010. február 25. 23:12
    „"Törvényben megszabott végkielégítési keret."
    No de hol van mégegy olyan munkahely, ahol nem számít bemész-e dolgozni vagy nem? Nincs kötelezettségük a képviselőknek??? Hallott már valaki olyat, hogy "teljesítményarányosan" kevesebbet vitt haza egy képviselő, mert nem jelent meg az ülésen?
    Ha jól tudom, Orbán Viktor egy időszakban egyáltalán nem járt be a Parlamentbe. De a pénzét biztosan felvette.
    Gyurcsány meg nem vette fel a "tiszteletdíját". ... bár lehet, hogy több kárt okozott azzal, hogy benn volt.
    egyik se jobb... (egyik vezető se jobb)”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Torgyán Csongrádon indul

Csongrádról térne vissza a politikába Torgyán József. A politikus nem törődik azzal, kik az ellenfelei, a zöldség- és gyümölcstermesztés európai központjává tenné a térséget. Tovább olvasom