Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Nem akar vízlépcsőt a kormány

Csongrád – Nem támogatja a kormány duzzasztók, vízlépcsők építését a magyarországi folyókon, az Új Széchenyi Tervbe véletlenül kerültek be ezzel kapcsolatos passzusok – jelentette be a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.
Ez azt jelenti, hogy a csongrádiak terve, az öntözést, a Tisza hajózhatóságát elősegítő vízlépcső sem épül meg. Több mint egy évtizeden át lobbiztak érte a helyi politikusok.

Délmagyarország / Délvilág hírek Keresse a témát a pénteki Délmagyarországban és Délvilágban! Fizessen elő a napilapra!

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Erzsi51 2011. február 27. 15:40
    „Pedig nagyon reménykettünk, hogy lesz belölle valami- nem eszt igérték”
  • 24. Norbi56 2011. február 14. 08:18
    „23. agyhalott 2011.02.13. 22:58
    illetve 22-re a barnaszén elégetésével vajon mennyi káros anyag jut a levegőbe? Mo-n az energia egy jelentős részét ott termelik.Európa szerte elégetik a szemetet és energiát nyernek belőle, mert lerakva egyébként az társadalmi méretekben veszteség !
    23. nem az uszoda melegvizes medencéjében hallottam egy csongrádi kereskedelemben jártas fürdőzőtől, gondoltam megszellőztetem a hírt, hátha valaki cáfolja vagy megerősíti, tudja ez egy jól bevált módszer!Az az igazság, hogy hallottam más kereskedelmi cégneveket, de ezt a legtöbbször.
    Egyébként az utolsó kérdésére: sem ökle, sem tagja, sem alkalmazottja nem vagyok senkinek," szabadúszó "tanácsadóként dolgozom , bármi amit leírok a saját véleményem , álláspontom, meggyőződésem, ahogy tetszik Önnek ! "Nem az üléspontom határozza meg az álláspontomat!"
    Bárkit és bármit támogatok, (politikai hovatartozásától függetlenül )vagy kritizálok szintén meggyőződésem, álláspontom szerint. Ha visszaolvas néhány kommentet ezeken az oldalakon meggyőződhet erről !”
  • 23. agyhalott 2011. február 13. 22:58
    „# vagy az is az aki csak a játszótér/zöldfelület/park CBA áruházzá alakítása ellen tiltakozik ?

    Hoppá, hoppá!!! Mit tud Ön, kedves Norbi56? Csak nem ráhibáztam a múltkor? Mert ezt a 3 betűt (CBA) eddig emlékeim szerint senki nem írta le a játszótéri üzlettel kapcsolatban...
    Ön is a párt verbális ökle, csak elszólta magát? Vagy ez is egy új önkormányzati munkakör? Mennyit lehet ezzel keresni? Én is szívesen vállalnék hasonló muunkát...”
  • 22. agyhalott 2011. február 13. 22:52
    „#Egy tonna szemét elégetésével 1dm3 salak keletkezik
    Csak szilárd kimenete van eme tettnek???
    Volt 1x egy tanárom, aki azt mondta, hogy a legnagyobb marhaság elégetni a szemetet, mert amit 1x szilárd állapotban meg tudtunk fogni, azt átalakítjuk gázokká, gőzökké, aztán sipákolunk, hogy jön a savas eső, globális felmelegedés, üvegház6ás, szmog, ...

    De ha már a politikusainknál tartunk: Mióta képviselő Vincze? Mit hozott eddig Congrádnak a munkája???”
  • 21. Norbi56 2011. február 13. 19:00
    „Kedves deszkás !
    A tiszai árhullámok évente átlagosan 60 napon szüneteltetik a villamosenergia-termelést Tiszalökön, s ez történik most is, december 28. óta - mondta az ügyvezető igazgató. Hozzáfűzte: a napi 200 ezer kilowattórás áramkiesést más erőművek pótolják, illetve szükség esetén adott a lehetőség importra is.

    Ötvös József fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a két tiszai vízierőmű, a 28 megawattos teljesítményű kiskörei és a 12 megawattos tiszalöki áramtermelése a hazai elektromos energia-szükségletnek a fél százalékát jelenti, így inkább a megújuló energia-előállítás szempontjából nagy a jelentőségük. A vízierőmű igazgatója arról is szólt: hogy a létesítményben az idén fejeződik be az 5,6 milliárd forint értékű korszerűsítés, amely még 2008-ban kezdődött. Eddig a beruházás első és második szakaszában két áramtermelő blokkot újított fel a kivitelező, a nemzetközi pályázaton kiválasztott Siemens-Voith Siemens Konzorcium.

    A harmadik blokk villamos berendezéseinek és turbinájának felújítása augusztusban fejeződik be. Ötvös József kiemelte: az első két blokknál a mérések szerint a korszerűsítés 10 százalékos teljesítmény- és 8 százalékos hatásfok-javulást hozott. A harmadik blokknál ugyanilyen mutatók elérését várják el a kivitelezőtől. A másik tiszai vízierőművet, a kisköreit 2002-2006 között korszerűsítették, a négy ottani blokk felújítása és nagyjavítása több, mint négymilliárd forintba került.

    A két tiszai erőmű 2030. december 31-ig rendelkezik a Magyar Energia Hivatal által kiadott úgynevezett kiserőművi összevont engedélyekkel, így a következő két évtizedben is biztos résztvevői lesznek a hazai villamos energia rendszernek.
    MTI.
    megj.: ha ma kellene megépíteni , pénz nem lenne rájuk(kicsi hatékonyság) és a környező települések( 40) lakói is elleneznék a megépítést( persze most már élvezi néhány a hasznait)”
  • 20. Norbi56 2011. február 13. 17:31
    „19. deszkás 2011.02.13. 11:25
    Jó kérdés!”
  • 19. deszkás 2011. február 13. 11:25
    „Kedves NORBI56! Az észrevételezésed és indokaid alapján akkor Tiszalököt miért nem bontották le?”
  • 18. Medvealfi 2011. február 12. 16:06
    „Üdv. Mindenkinek!

    Laikusként kérdezem: a korábbi években néhányszor megfogalmazott: "Kisköre elengedte a vizet, ami elfedte a Körös-torok homokját." helyzetre melyik a jobb megoldás??

    Üdvözlettel: Medve Alfonz”
  • 17. hank 2011. február 12. 12:56
    „Akárhol is lesz a vízlépcső: a lényeg az lenne, hogy a Körös-torokban megmaradjon a homokföveny.
    E nélkül nem nagyon van csongrádi nyár...”
  • 16. hank 2011. február 12. 12:46
    „"Szentesről Tiszainokára járnak virágzást nézni, mert Csongrádig érződik a Tiszabecsei duzzasztás. Nézzétek meg a www.tiszaviragzas.hu oldalon." ---> Ha a szentesieknek ennyi pénzük van.... Csongrádon a 2010-es évet leszámítva több évig volt tiszavirágzás. Ide átbringázhattak volna. :-)”
  • 15. Norbi56 2011. február 12. 10:26
    „Kedves rozátor !
    A Tiszán nincs hajó forgalom, de a nagyobb baj, hogy olyan árú termelés sincs a Tisza mellett amit lehetne szállítani . (A gabonát például azért egyszerűbb tengelyen szállítani, mert nagyok a rakodási költségek és veszteségek ) A személyszállítás illetve személyhajózás pedig az "idegenforgalom ?"-nak nevezett valami hiányában megint csak nem releváns. Csak így "nagy zöld barom"-nak nevezni azt akinek más a véleménye ? az miért nem "nagy zöld barom" aki tiltakozik a szemétégetés ellen ? vagy az is az aki csak a játszótér/zöldfelület/park CBA áruházzá alakítása ellen tiltakozik ?
    Éppen a közlekedőedények törvénye miatt tiltakoznak a Csongrád feletti települések a mederduzzasztás ellen. S bár én Csongrádon élek próbálom megérteni azokat az érveket is amelyeket ők sorolnak(4. falat01 2011.02.10. 21:09). Sajnos óriási baj, hogy nincs vízgyűjtő szemlétű gondolkodás.
    Ami pedig a Dunát illetve más folyókat illet, nem nagyon építenek síkvízi erőműveket, ott mások a domborzati viszonyok. Elő kell venni egy térképet
    Nagyon leegyszerűsitett válaszokat próbál adni a politika ezekre a kérdésekre és mi magunk is nagyon lokális válaszokat adunk.Tudom, hogy nehéz azt megérteni, hogy térben és időben nagyobb síkokban kell gondolkodni ebben a számunkra rendelkezésre álló szűk időintervallumban és összeszűkült térben. Meglátják megéri, a gyermekeinkre és unokáinkra gondolva!”
  • 14. deszkás 2011. február 12. 09:55
    „ROZATOR! Tulajdonkép én is ezt mondtam mikor a a Dunán lévő duzzasztóművekről kérdeztem (8 hsz) de azért NEM LEHET erről beszélni sem mert a rendszerváltás egyik vivmánya volt a Bős-Nagymaros vizlépcső lebontása. Ebből a nexusból másikat épiteni az beismerése annak hogy azt mégse kellet volna,függetlenül attól hogy amai napig hétpecsétes titok:mennyit fizetünk ezért a "kalandért"?”
  • 13. rozator 2011. február 11. 22:59
    „1979-ben elkezdték a földmunkát, ott dolgoztam! Ha akkor elkészül, ma egy virágzó horgász és turistaparadicsom hozza a lóvét Csongrádnak!( a hajózhatóság miatti gazdasági haszonról nem is beszélve) Van itt egy pár nagy "zöld" barom, aki még a közlekedőedény fogalmát sem ismeri!Ezek a hülye nyugatiak évszázadok óta használják a víz erejét a Dunán!”
  • 12. Norbi56 2011. február 11. 16:43
    „11. deszkás 2011.02.11. 15:52
    a beruházásnak a duzzasztómű esetén is lenne, a szemétégetőknél lényegesen nagyobb beruházási költsége. De pl. ha a homokhátsági hulladékhasznosítási rendszert úgy tervezték volna, hogy a vége nem lerakó, hanem szemétégető erőmű, akkor a megtérülése is gyorsabb lenne, vagy olcsóbb lehetne a lakosság számára, stb..de ez már messzire vezet, hiszen a felvetésed kapcsán maga a demokratikus rendszer életképessége kérdőjeleződik meg, hiszem mindent meg lehet akadályozni a"jogokra" való hivatkozással.”
  • 11. deszkás 2011. február 11. 15:52
    „NORBI56! Értem és még életképes is lehet-ne mert a szemét hasznositás csak ezzel az a baj hogy ki fizeti meg a beruházást és hol? Mert ha kimondod szemétégető akkor úgy jársz mint a Ligetben a favágók hogy egyből rád ugranak hogy ez micsoda dolog. De a kérdésemre válaszolok:öt(ha jól tudom)De érdekességnek elmondom pl szélerőműre próbálj engedélyt kérni,az elvi engedélyt se adják meg. Az általad emlitett vizbázis szennyezés a csatornázott területen tovább él mert a szennyviz bekötést a kutya se ellenőrizte mert soknak csak az emésztőgödör van bekötve mondván én nem túrom fel az udvart!”
  • 10. gavallér 2011. február 11. 12:13
    „Hát inkább fürdő meg szökőkút épüljön. Az sokkal jobb.
    Csak egyszer elmagyarázhatnák már a népnek, hogy miért kell vízlépcső.Hátha megértenék.
    nem azért, hogy ráírják " VIGYÁZZ LÉPCSŐ"”
  • 9. Norbi56 2011. február 11. 10:10
    „8. Deszkás
    Makroszinten, korszerű biztonságos atomerőmű, lokálisan a szemét elégetésével termelt energia, biomassza, szél és a háztartások szintjén a napenergia . Mert minden környezetátalakító beruházás esetén az összes szempontot figyelembe kell venni. Léteznek kicsi úszó "erőművek" amelyekhez nem kell ekkora környezetátalakítást végezni. Éppen most a belvíz idején látszik, hogy a szemét lerakása milyen veszélyeket rejt. Quimper-ben(Francia o. ) Odense(Dánia ) láttam, hogy a szemetet teljes egészében megsemmisítik (szelektíven kiválogatják és a nem hasznosíthatót elégetik ) a települések, igy hő- és elektromos-energia igényük egy részét abból állítják elő. Egy tonna szemét elégetésével 1dm3 salak keletkezik, amit pihentetés után útépítésre használnak fel.A rekultiváció náluk azt jelenti, hogy a régi lerakókat felnyitják és elégetik , szigorú környezetvédelmi előírások közepette. Nálunk a rekultíváció azt jelenti, hogy vastag földréteggel letakarjuk méreg drágán és várjuk a csodát, miközben a vízbázisainkat súlyosan szennyezzük(veszélyeztetjük), esetleg éppen a talajvízszint megemelésével (pl.a mederduzzasztás vagy a csatornázottság hiánya miatt) a szennyeződéseket belemossuk a talajba! pl. szentesi elkerülő út melletti betelt szemétlerakó("látványnak is szép") Ezzel szemben mi még mindig drága lerakókat építünk és tároljuk a szemetünket . Nem új technológiákban gondolkozunk, hanem a régi bevált sémákban ! Ezért kellene települési szinten is a K+F-be invesztálni !
    Valóban az lenne a szerencsés, ha lenne arra idő és pénz, hogy az összes szempontot , környezeti hatást (externáliát) figyelembe véve születnének döntések, mert látjuk, hogy a korábbi döntéseink( Tisza-szabályozás) milyen most jelentkező problémákat vetnek fel!”
  • 8. deszkás 2011. február 11. 09:01
    „Csak egy apró kérdésem van az ellenzőkhöz? A Dunán hány duzzasztómű van mig Magyarországra ér? Na ugye. A másik atomerőmű nem,szénerőmű az ismert környezetszennyezés miatt nem, szélerőmű és napkollektor szinte megfizethetetlen akkor mi lehet a megoldás?”
  • 7. bocko71 2011. február 11. 06:05
    „És mikorra tervezi a lemondását a minisztériumi illetékes?......és Csongrád vezető testülete?????????????”
  • 6. queenmargareth 2011. február 10. 22:48
    „Már jobban értem és inkább ne is legyen.Örülök, ha így elmagyarázzák.
    Mert tényleg mindig a víz az úr, ha folyik, ha belvíz.......mindig utat tör.........”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Veréssel torolták meg a balesetet

Négy fogát kiverték annak a 31 éves férfinak, aki egy közlekedési baleset részese volt hétfőn este Csongrádon. A rendőrség súlyos testi sértés miatt nyomoz. Képgaléria! Tovább olvasom