Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Olcsó körforgalomra vágynak Csongrádon

Csongrád - „Szentesi" körforgalom után ácsingóznak a csongrádiak. Önkormányzati képviselőik szerint négy csomópontnál is szükség lenne a Kurca-partihoz hasonló, olcsó megoldásra.
Megtetszett a csongrádiaknak a szentesi bíróságnál kialakított körforgalmi csomópont. Néhány önkormányzati képviselőjük szerint hasonló, olcsó megoldásra lenne szükség a Tisza-parti város több pontján. Így szívesen átépítenék a szegedi és a szentesi út kereszteződését, a Vasút és a Fő utca találkozását, a csongrádi bíróság előtti csomópontot, valamint a Batsányi János Gimnázium előtti úttalálkozást. Forgalmi szempontból az első három lenne leginkább indokolt, de egy gimnáziumi körforgalomnak is megvolna a létjogosultsága, már csak a sajátos utcaszerkezet miatt is.

Mint arról lapunkban beszámoltunk, a szentesi körforgalom nem egész 6 millió forintba került, és mindössze 48 óra alatt alakították ki. Hasonlót hazánkban csak Mosonmagyaróváron lehet találni. Bár az autósok megkedvelték a gyors átjutást biztosító aszfaltkört, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak vannak fenntartásai a csomópont átépítésével kapcsolatban.

A csongrádi bíróság előtt is szűkös lenne a hely egy mobil körforgalomnak. A kerékpárút biztosan útban lenne. Fotó: Bíró Dániel
A csongrádi bíróság előtt is szűkös lenne a hely egy mobil körforgalomnak. A kerékpárút biztosan útban lenne. Fotó: Bíró Dániel

A hivatal munkatársa, Gulyás Sándor érdeklődésünkre elmondta, egy körforgalom létesítése engedélyköteles, hiszen nemcsak a gépjárművek, hanem a kerékpárosok és a gyalogosok számára is biztosítani kell a biztonságos áthaladást. A bevezető sávok szélességét, illetve a terelőszigetek hosszúságát pedig előírások szabályozzák. A szentesi példa inkább forgalomtechnikai megoldás, amely csak arra jó, hogy megkerülje a szabályokat, így az engedélyeztetést. Gulyás Sándor hangsúlyozta, egy önkormányzat építhet ilyen mobil körforgalmat, de szakmai szempontból korántsem lehet jó megoldásnak tekinteni.

Csongrádon amiatt is rendhagyó a legforgalmasabb kereszteződések helyzete, hogy nem a város kezeli az érintett belterületi utakat, hanem a Magyar Közút Kht. Vagyis csak a közútkezelőnek lenne jogosultsága körforgalom építésére. Az önkormányzat a bíróság és a gimnázium előtti kereszteződésekben szabhatná át a csomópontot, de míg előbbinél a Fő utcával párhuzamosan haladó kerékpárút, utóbbinál a főépület előtti parkosított terület lenne útban, ha hozzálátnának a munkához. Mindezen akadályok természetesen növelnék a költségeket is, így valószínűsíthető, hogy Csongrádon nem tudnák olyan olcsón megválaszolni a körforgalomkérdést, mint ahogy ezt Szentesen tették.

Pályázatból vagy kötvényből

Az egyik ötletgazda, az Összefogás Csongrádért Egyesület színeiben politizáló Szebeni István szerint Csongrád városközpont-rehabilitációs pályázatának sikere esetén az elnyert forrásokból lehetne ilyen célokra átcsoportosítani összegeket. De ha másképp nem, a kötvénykibocsátásból származó keret töredékének felhasználásával kiiktatható lenne a város számos közlekedési veszélyforrása.

Olvasóink írták

  • 11. Kuci 2008. október 04. 18:57
    „Kell egy bizottság erre is nem kis pénzért . Erre van még a FALU-nak pénze meg a jutalmakra , de müködni lassan már nembír , a rengeteg okos ember csak erre képes .....................”
  • 10. Volt Félegyházi 2008. október 02. 23:40
    „Kiskunfélegyházán évek óta" fekvő rendőrök" vannak a Kossuth utcán, minden utcasarkon. Az állomástól a városházáig.
    Ott jól működik,nincs rohanó autó.
    Csongrádon miért nem lehet elfogadtatni az emberekkel.Még meg sem épül /bármiről is van szó/már fenn hangon hangoztatják,hogy úgysem fogják betartani.Miért nem??”
  • 9. haligali 2008. szeptember 17. 18:30
    „Ha a tisztelt hozzászólók észrevették volna, még ez a cikk nincs is aláirva, tehát azt sem tudjuk, hogy igaz-e! Egy "Munkatársunktól" származó cikk a médiában annyit ér mint egy kalap sz..... Ez jellemzi médiánkat, politikánkat, városi képünket, ugyanis itt már minden munkatárs, elvtárs, sógor, koma stb írhat ebbe az Online-délvilágba név és kötelezettség nélkül. Tehát mégegyszer. Ez a hír nem igaz, amit itt leírtak, ebben a városban minden vezetö hazudik, valamint nem is tudtam, hogy szakmailag is értenek ebben a városban valamihez”
  • 8. csongrádi 2008. szeptember 17. 10:16
    „Szerintem teljesen létjogosultságát veszíti a szentesi és szegedi út és a Fő utca és Vasútutca találkozásánál kialakítani kívánt körforgalom mivel ha minden igaz még 2043 elött elkészül az elkerülő!Reméljük!A bíróság elött meg alapból tök felesleges néha összegyűlik 5-6 autó, én nap mint nap járok ott kibírható max annak szörnyű aki még életében nem járt nagy városban pl BP-n!Valaki említette itt a lasító szerepét arra a "fekvő rendőr" való vagy másnéven közúti küszöb.Az este amikor valószínűbb hogy gyorsulnak páran akkor egy ilyen szentesihez hasonló körforgón ugyan annyival átlehet menni mintha ott sem lenne csak annyival lesz másabb hogy aki befelé megy nem fog erre számítani úgyhogy még lehet hogy balesetveszéllyesebb is...”
  • 7. szemlelodo 2008. szeptember 17. 05:26
    „Nekem a gyerekek egymást ugrató szövege jut eszembe "utánozás majomszokás"”
  • 6. komcsika 2008. szeptember 16. 21:30
    „A csongrádi pipogyák csak csorgatják a nyálukat, váltogatják a pufajkát, töltik a zsebeiket, lakodalmas sátrat bérelnek Szentesről.

    Az elkerülő út nem felezi, hanem 90 %-al csökkenti majd az érintetett útszakasz forgalmát.

    A bökényt 50 éve nem sikerült a központtal összekötni még kerékpárúttal sem. A kerékpárosok a parkon keresztül illegálisan lopakodnak fél évszázada. Csapásuk van.

    Épült már három négy szökőkút milliókért, majd pedig beföldelték őket.

    Átált kommunista munkásőr egyen agyak irányítanak és fossák a szót.

    Sajnos mint látható a duma már nem segít.”
  • 5. Varga Ádám 2008. szeptember 16. 11:08
    „Minek nekünk körforgalom? A csőd szélén állunk!! Most is közlekedünk valahogy. Nem? Jövőre meg megépül az elkerülő, és fele annyi autó nem lesz a városban.”
  • 4. GYALOGOS 2008. szeptember 16. 09:09
    „Még valamit. Igaz, nem tartozik a körforgalmi témához, de kiváncsi lennék, ha Csongrádnak lenne egy Kurcája, vajon a szentesi szökőkutakhoz hasonló, itt mikor valósulna meg?”
  • 3. GYALOGOS 2008. szeptember 16. 09:02
    „Láthatjuk újra, Csongrád egy "különleges" város. Itt hónapokig agonizálnak egy probléma megoldásán, addig Szentesen már készen is van. Na nem mintha a körforgalom a leg tutibb megoldás lenne, főleg nem 2 méter átmérőben, de akkor is csúcs ami ebben a városban /nem/ történik. Nem tudom, ki az illetékes a forgalomszabályozás terén a városban, de némi kívánnivalót hagy maga után a munkája. Gondoljunk csak a MOL kútnál lévő gyalázatos minőségű útszakaszra. Hosszú hónapokig lezárva tartották, hátha begyógyulnak a sebei, majd újra megnyílt, ugyanolyan állapotban. Igaz valami nagyeszű kirakatott egy "tehergépkocsival behajtani tilos" táblát, de arra már nem gondolt, hogy attól függetlenül minden autóbusz közlekedhet rajta, ami nem éppen szerencsés megoldásnak tűnik. Nem beszélve arról, hogy néhány kamionos a tiltó táblák ellenére itt veszi ki a pihenőidejét is, a rendőrség nagy megelégedésére.
    Ha ez így marad akkor a testületi tagoknak még
    néhány talicska betont oda kell tolni! Úgy emlékszem, ez is egy alternatíva volt anno. Tehát van még mit finomítani Csongrád közlekedésén, addig is előre a minél kissebb körforgalmak felé!
    HAJRÁ CSONGRÁD!!!”
  • 2. R314 2008. szeptember 16. 08:21
    „Teljesen egyetértek, egyébként pedig én is érzem szükségét ezeknek a körforgalmaknak, nem csak a fent említett okok miatt, hanem mert nyáron van egy-két járművezető aki előszeretettel használja gyorsulásra a fő utcát! Ez legalább segítene egy kicsit lassítani a forgalmat”
  • 1. dagmar 2008. szeptember 16. 07:25
    „Miért nem néznek szét Londonban! Egyáltalán nem az utcák illetve terek szélessége szabja meg a körforgalom létrehozásának lehetőségét. A közlekedési kultura a közlekedéshez való hozzállás ami elsődleges.Bármilyen sarkon megoljdják körforgalommal ( mondjuk Szöllőhegyi-Zsinór sarka )
    Csak kirajzolnak egy kört minimális szintkiemeléssel(2 cm) és az emeletes busz is könnyedén közlekedik,természetesen ráhajt vagy teljesen levágja a kört mert csak így tud befordulni. Mégegyszer nem a nagy kiépített körfalak szabályoznak,hanem a körforgalom szabályainak ismerete.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kábeles toporgó Csongrádon

Csongrád - A Rubicom közel két éve egy helyben toporog, beígért fejlesztései elmaradtak Csongrádon.… Tovább olvasom