Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Több pénz a magyar nedűk reklámjára

Jövőre az eddigi keret többszörösét, több milliárd forintot költene a szakma a magyar borok népszerűsítésére, ám ehhez az agrártárca segítségére is szükség lesz. A tárgyalások jól haladnak – hangzott el tegnap Csongrádon, a Magyar Borvárosok Szövetsége közgyűlésén.
Több borvidéki település polgármestere és alpolgármestere képviseltette magát a hazai termelők segítésére létrejött szövetség soros közgyűlésén. Szekszárd polgármestere, Kocsis Imre Antal a szervezet elnökeként felvetette, hogy jövőre a fővárosi borfalu mellett a magyarországi régiók központjaiban is szükség volna a bor népszerűsítésére, hiszen a 22 hazai borvidék, és azok termékei közül csak keveset ismernek országszerte. Elhangzott, hogy a borfaluban bemutatkozó kis- és közepes gazdaságok termékeire építve hamarosan üzletlánc szerveződik, amelynek két budapesti boltjában már kaphatóak a ritka nedűk.

A kormányzat szándékai szerint a literenkénti nyolcforintos jövedéki adót felváltaná az azonos összegű borjegy, a nyolcmilliárdra tehető éves bevétel jelentős része pedig a bor népszerűsítését szolgálhatná – hangzott el a szaktárca és a szakmai szervezetek között folyó egyeztetésről. Kocsis Imre Antal összehasonlításképpen elmondta: eddig éves szinten nem egészen ötszázmillió forintot fordított az állam – az Agrár Marketing Centrum – a magyar borok népszerűsítésére, a fent említett koncepció megvalósítása viszont megsokszorozná a jelenlegi összeget.

A közgyűlés végén huszonegy, felvételét kérvényező település közül tizenhat jelentkezését szavazta meg a borvárosok szövetsége, amely hamarosan Magyar Bortelepülések Szövetsége néven tevékenykedik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kitüntették a csongrádi fúvószenekar vezetőjét

A közművelődésben végzett munkájáért tüntette ki nemrég a csongrádi önkormányzat Kováts Attilát… Tovább olvasom