Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Tovább bővül a kerékpárút-hálózat - Csongrád és Szentes együtt 218 milliót nyert

Csongrád - Csongrádon 3, Szentesen 2 kilométerrel bővül még ebben az esztendőben a kerékpárút-hálózat. A Tisza-parti város 137, a szomszédvár pedig 81 milliós támogatást nyert a fejlesztésre.
Ez év végétől nem kell kitekerniük a csongrádiaknak a Körös-torokhoz, ha kerékpárúton akarnak átmenni Szentesre – új aszfaltcsík épül nekik, ami a Csuka csárdától egészen a vasúti hídig vezet. Az önkormányzat 137 millió forint uniós támogatást nyert a fejlesztésre, amit 13 milliós önrésszel kell kiegészítenie. Korábban beszámoltunk róla: Csongrád tervei között szerepelt, hogy a megyehatártól bicikliúton is el lehessen jutni a városba. A tervek ugyan elkészültek, de az uniós források sorsáról határozók szerint a bokrosi elágazástól északra, a 451-es főút mentén már nem indokolt a kerékpárút építése, mert ott nincs annyi lakott tanya.

Továbbépítik Szentesen a 45-ös főút melletti kerékpárutat. A szerző felvétele
Továbbépítik Szentesen a 45-ös főút melletti kerékpárutat.
A szerző felvétele

A városházán megtudtuk: az új szakasz az úgynevezett „baltáson" keresztül, a vasút és a műút között vezet majd, így könnyebben meg lehet közelíteni a Holt-Tisza-parti üdülőket, amelyekből évről évre több épül. Hamarosan aláírják a támogatási szerződést, tavasszal megkezdődhet a közbeszerzés, nyáron pedig a kivitelezés. A 3 kilométeres új szakasz a vasúti hídnál csatalakozik majd a Csongrádot Szentessel összekötő, gáton futó kerékpárúthoz.

A szomszédvárban is bővítik a hálózatot: a belterületek után ezúttal a 45-ös út mentén hosszabbítják meg az aszfaltcsíkot. A szentesi önkormányzat 81,4 milliós támogatást nyert a 2140 méter hosszú új rész megépítésére. A fejlesztéshez 12 milliós önrészt kell biztosítania a városnak. A Termál-tó sarkáig már kiépült kerékpárút egészen az Árpád Agrár Zrt. szentlászlói kertészetéig vezet majd, így az ott dolgozók biztonságosan juthatnak el munkahelyükre. Ennél a beruházásnál is hátra van még a támogatási szerződés aláírása. A közbeszerzést még tavasszal kiírják, a kivitelezés pedig várhatóan nyáron kezdődik.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. Buczko 2011. március 18. 21:45
    „Azt azért ne felejtsük már el, hogy a Hársfa utcára a lyukakat az igen értelmes szegélykőcsere kapcsán még Bedő polgármester úr vágatta! Kivitelező szépen levonult, mondván, hogy a fagyok elmúltával megcsinálják. Addig meg úgyis mindenki az új polgit szidja. Jó taktika...”
  • 31. hank 2011. március 14. 22:02
    „Megnézve a szomszéd várat, ott is messze van a tökéletességtől a kerékpárút...
    A kerékpárút ill. az osztott kerékpárút+gyalogos járda váltakozik.
    Aki ezt kitalálta...

    Mondjuk lehet, hogy én vagyok a hibás, mert én a bringát inkább mozgásra használom (edzés) és nekem nem felel meg sokszor a max. 20 km/h órás sebsség ill. az, hogy a gyalogosokat kerülgessem, mert ők úgy vannak vele, hogy "majd megáll a bringával vagy kikerül".

    Persze nem beszélve a "Mariska néniről" aki oldalkosárral megy és hirtelen leugrik amikor megáll.
    Szerintem nekik kellene a kerékpárúton menni, és akik sportolásra használják a bringát, azoknak pedig a forgalmi helyzet és a veszélyek felmérése után akár kerékpárút, akár az utca.

    Pl. Tiszagát eléggé jó út (kivétel ahol az autók is mennek a kerékpárúton a Körös-torok felől érkezve a Vashíd előtti kb. 150 méteres szakasz. (Persze a 451-esen túl már a nem ilyen jó, de az más kérdés, ott az 500 milla nem volt elég arra, hogy a 70-es években lerakott betonelemeket leaszfaltozzák).

    Szentes felé a Tiszagátról leérkezve a 451-el párhuzamos kerékpárút szakaszra az útmenti fák gyökere felnyomta az utat. Továbbá a kivágott erdő mellett eléggé magas a talajvíz. Csak tippelem, hogy esetleg ha telepítenének oda fát, az azért segítene a víz elhasználásában egy picit.”
  • 30. agyhalott 2011. március 12. 23:25
    „Kb. 15 éve történt:
    Egy még kevésbé kopasz, de nagyon felháborodott fiatalember magyarázta az önkormányzat előtt, hogy az Árvíz utcában olyan rossz minőségű a közút, hogy teljesen tönkre teszi az Opel Astraját. Ez tűrhetetlen, és azonnal követelni fogja az önkormányzattól, hogy térítse meg az autójában keletkezett károkat. Ha nem, perelni fog!

    Ma ez a fiatalember a fenti néhány évvel idősebb, gyakrabban látja az önkormányzat épületét belülről, nem is Opellel jár már, és természetes számára, hogy Csongrád egyik forgalmas főútját hónapok óta sokszor jelöletlen gödrök szabdalják, amelyek nagyon sok gépjárműben tetemes kárt okoztak.
    Minden csak nézőpont, álláspont, esetleg üléspont kérdése. Sajnos.”
  • 29. Tomxy 2011. március 11. 13:02
    „A jónak nem vagyok elrontója, csak ne lenne ilyen drága.

    A csongrádi kerékpárutakkal kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy tényleg akik döntéseket hoznak azok nem járnak kerékpárral. Miért mondom ezt pl a bútorgyár és a lidl között lévő kerékpár utat újra kellene aszfaltozni mert szerintem az egyik legrosszabb szakasza a teljes aszfaltos hálózatnak. Persze nem csak ott van hiba de ez a legszembetűnőbb, csak ugyebár arra nem jár városi képviselő egy sem.
    Kisebb hibák pl előforgulnak szinte minden egyes csomópontnál ahol a közút (úttest) és kerékpárút találkozik, na jó akinek első-hátsó teleszkópos a kerékpárja az észre sem veszi, -- csak ugyebár nem mindenkinek telik olyan kerékpárra, pláne ha új egy kerékpár azt igen nagy szeretettel szeretik ellopni, de ez egy másik téma -- de akik hagyományos kerékpárral közlekednek azok szerintem tudják, hogy mire gondolok, na jó a bukkanókra gondolok.

    Illetve egy javaslatom lenne mégpedig az, hogy az Ady Endre utcánál véget érő közös gyalog és kerékpárutat folytatni kéne legalább a Gr. Széchenyi István Általános Iskoláig, - bár az lenne a legjobb ha teljesen kivinnék a Pázmány Péter utcáig - ennek a legegyszerűbb verziója az lenne ha csak táblákkal jelölnék hogy kerékpáros is használhatja, esetleg némi szélesítést is lehetne eszközölni, vagy a csongrádi rendeletbe lehetne szabályozni, hogy a nagy közlekedési útvonalak mentén lévő gyalogos járdákat kerékpárosok is igénybe vehessék. Így a baleset veszély szerintme csökkenthető lenne, nem kellene átmenni egyik oldalról a másikra ha nem szeretne az ember, mert én már láttam nem is egyszer kerékpárost a járdán kerékpározni, rendőr akkor nem járt arra, de ha én mennék arra biztosan akkor járna ott egy rendőr a napi büntetési normát összegyűjteni az éppen a járdára dévedt kerékpárostól.”
  • 28. hank 2011. március 09. 20:22
    „Norbi56: Valóban a kirakott táblák és az utak minősége nincs szinkronban. 30-as tábla a BenJoe-nál a Hársfa vagy akár a Nagyjátszótér felöl érkezve enyhén szólva túlzás. Max. 15 ami biztonságos!”
  • 27. Norbi56 2011. március 09. 13:47
    „Talán jut az onnan kimaradó, megtakarított, megtakarítandó aszfaltból a Hársfa utcára mert amilyen állapotok most vannak , az szörnyű!!!!!

    az autómban( lengéscsillapítók) a Hársfa utcán a tél folyamán, a kátyúk miatt keletkezett kár meghaladja a gépjármű adó mértékét ! Ezért innen kérem Dr. Nagy Rusztem jegyző urat, hogy egységesen töröljék a gépjárműadót erre az évre mindazoknál akiknek az állandó lakása az érintett úttal megközelíthető helyen van, Hársfa utca és attól délre!
    Örüljünk, hogy a hozzánk érkező, nem Csongrádiak nem indítanak pereket a város ellen, mert egyébként olyan jelezőket használtak a város vezetését illetően, hogy attól, még a klaviatúra is elpirul !”
  • 26. Norbi56 2011. március 09. 13:42
    „Ejnye Balotelli, ne vicceld el a dolgot, mert ez Moammer Kadhafi részéről olyan súlyú döntés lehet amivel nem illik viccelni! Mit számít ahhoz képest ez a rongyos 150 millió, amit kiöntünk ismét ! (mind a mi pénzünk nem csak a 13 milliócska)”
  • 25. Balotelli 2011. március 08. 22:46
    „Egyébként itt a kiváló alkalom hogy a városvezetés pénzt csábítson illetve hírnevet szerezzen a városnak.Fel kell kínálni Kadhafinak hogy telepedjen le Csongrádon! Aki mer az nyer...”
  • 24. Balotelli 2011. március 08. 22:36
    „Csongrád hivatalos honlapján első oldalán még mindég megtalálható a Serházzug projekt. Ez például ha jól nézem 55 milliós önrészt igényelt,a semmiért, mert be sem fejezték, illetve 3-4 év múlva ugyan úgy néz majd ki terület mint mielőtt hozzáfogtak volna. Az új( sicc !) városvezetés talán mintaértéke végett hagyja a kirakatban ezen önrészfaló pályázatot is?”
  • 23. hank 2011. március 08. 19:09
    „Még valami.
    A Tiszagáton rendszeresen járnak autók. A vashíd előtt (a Körös-torok felől érkezve) nyomvályú alakult ki és sokszor saras a kerékpárút (2 nyomon). Kérdem én, hogy hogyan lehetséges ez? A bringások viszik fel? Ugye nem,..

    Jó lenne egy picivel nagyobb rendőri jelenlét nyáron és jóidőben a Tiszagáton. (Ez nem lesz nehéz szerintem, mert van olyan autó ami naponta arra közlekedik, a Körös-toroknál a gáton (nem a betonon) szépen le majd pár óra múlva vissza. Évek alatt nem sikerült ezt a rend őreinek észrevenni. Remélem ezévben ez összejön.)

    Továbbá ha a sorompó nem csak le lenne dobva, hanem esetleg megfelelően használva is lenne (pl. U alakban feltéve) akkor a bringások elférnének, ugyanakkor az autósok meg nem.

    Továbbá a vízügynek meg kellene válogatni, hogy kinek adnak kulcsot a lakathoz, mert ezeket az akadályokat valakik kinyitották (sokszor csak a lakatot láttam mellézárva, persze most már nincs lakat).

    A Körös-toroki Napokon 1-2 autós érdekesen nézett, amikor felhajtott a gátra és hirtelen 10 rendőr vette körbe. Tehát van jó példa is amiről hallani, de ez sajnos elenyésző.

    Hank”
  • 22. hank 2011. március 08. 18:52
    „Tisztelt Beruházás vezetők!

    Nagyon-nagyon kérem, hogy ne úgy építsék meg a kerékpárutat, mint Csongrád és Felgyő között tették (a hídból kiáll egy oszlop, a híd és az út találkozásánál több centiméteres bukkanó éppen elég egy jó kis defekthez).

    A hídtól a Tisza jobbpartján déli irányba haladva a gáton elterülő valamit nem hívnám kerékpárútnak pedig több százmillióba (400?) került az is.

    Remélem levonták a tanulságokat és nem azért építenek kerékpárutat, hogy "ócsón, keskeny utat, 100 évre oszt ki van pipá´va", hanem tényleg biztonságosra és jó minőségűre építik.
    (Egy jó példa: Hódmezővásárhelyről a város szélétől elindulva Szentes irányába (közvetlenül) széles és jó minőségű kerékpár út van a táv kb. 1/4-1/3-ad részéig)

    Hank”
  • 21. kékfrankos 2011. március 08. 18:16
    „kedves agyhalott! saját magad adod meg a választ tulajdon kérdésedre.
    itt nem az a kérdés, hogy legyen-e kerékpárút, hanem miért 50 milla kilóméterenként?
    passautól donauschlingenig végigmentem jó párszor bringával, ott is előfordul, hogy rámegy egy nagyobb súlyú jármű, az útnak mégsincs semmi baja. (pedig az a vacak út ott dupla olyan széles, mint nálunk.)
    azt már csak zárójelben mondom, hogy a 25 km-en legalább 8, helyes, és hangulatos kis kocsmával is találkoztam, igaz olcsóbb volt minden, mint a vállalkozók udvarában, de udvariasabbak is voltak...”
  • 20. agyhalott 2011. március 08. 17:51
    „A kerékpárút is lehet az idegenforgalom vonzó része. Van egy kerékpárút a Duna mellett is, tömegek kerékpározzák végig Ausztriát Passautól Bécsig, kihasználva ezt a kiváló lehetőséget. El tudnék képzelni egy ilyet végig, a Tisza mentén is. Tudom, ez itt csak Magyarország és Csongrád, de hátha ;-)

    Viszont ott a Duna nyomása és a sokkal nagyobb bicajos forgalom sem okoz évtizedek alatt akkora kárt egy jól megépített útban, mint itt az elmúlt néhány év. A mi utunk a gát tetején már akkor selejtes volt, amikor átadták. Igaz, nem arra tervezték, hogy a híd lábától a Körös-torokig árut szállítsanak rajta a vállalkozók, traktorral arra járjon szántani (stb.) a gátőr, és egyéb többmázsás (tonnás) jármű rohangáljon rajta. De nem lett volna baj, ha annyi alapot kap az út, hogy egy kis nedvességtől ne süllyedjen meg 20-30 cm-t(!) az aszfalt rajta.
    És én is úgy gondolom, hogy a városházán ülők közül nem sokan járhatnak bringával, mert már évekkel ezelőtt kijavíttatták volna a kivitelezővel azt a romhalmazt, amit kerékpárút címén rásózott a városra.”
  • 19. faQtya 2011. március 07. 20:16
    „Az előző városvezetést azért "szidja" a jelenlegi, mert túl sok beruházást hajtott végre, így emiatt sok a hiteltartozás. Azóta szerencsére másik vezetés van, így a 12 milliós önrész biztosan nem növeli sem a költségvetési hiányt, sem az adósságállományt...
    Ennyit a pesszimizmusról... viszont ha már 1 kerékpáros-gázolást meg lehet előzni az új szakasszal, akkor megérte...”
  • 18. Nika23 2011. március 07. 17:10
    „Nevetséges!
    Egyetértek az első hozzászólóval!
    Először a már meglévő bicikliutat javítanák meg, mert aki ismeretlenül megy végig rajta, az kb bele is halhat...Ja!El is felejtettem, hogy a VÁROSVEZETÉS nem jár biciklivel!!!
    Gondolkozzunk már kérem!!!”
  • 17. azénéletem 2011. március 07. 16:58
    „Remélem most sikerült javítani a a költségvetésen! Az Ifjúsági téren a cirkusz valószínű szép bérleti díjat hagyott itt. Látva azt a borzalmas állapotot, ami utánuk maradt erre tudok következtetni. Szeretném tudni hány méter bicikliútra valót hagytak itt, ha nem titkos.”
  • 16. Hidegen 2011. március 07. 14:17
    „Nekem két éve tönkrement az autómban a légkondi. Nem csináltattam meg, elsősorban pénzhiány miatt. (Preferencia, volt fontosabb. Lesz is, annyira nem sokat használom.) Az önkormányzat mikor jut el ennek a felismeréséig? Vagy talán az én "készülékemben" van a hiba és nekem is kölcsönt kellett volna felvennem???”
  • 15. azénéletem 2011. március 07. 06:47
    „Valahol olvastam, hogy csak "megtérülős" beruházásokra kellene költeni ebben a pénztelen években. Ebben ki lát megtérülést? Bicikliútdíjjal - talán! Mennyi a megtérülési idő? /nem gondoltam komolyan!/ Persze a gondolat szép és jó, de ha nincs rá pénz? Mennyi dologról le kell mondanom pénz hijján!”
  • 14. Norbi56 2011. március 06. 21:06
    „lehet itt ezer "fülkeforradalom" a hivatal az hivatal marad, a hozzá nem értők meg hozzá nem értők ! Látom nem fogytak el az értelmetlen beruházásokra szánt milliók, milliárdok, mennek az értelmetlen pályázatok, mennek a hitelből finanszírozott önrészek, megy a pénzünk a "susnyásba" ! Hogy fog így csökkenni az adósságunk? Létre hoztunk 300 milliós pályázati alapot hitelből ! Bravo!”
  • 13. Heidiko 2011. március 06. 20:53
    „Végre egy jó gondolat! Ami segítene felfedezni a város gyönyörűrészét a "Baltás" amely most jelenállapotában egy bozótos kullancstanya. De lehetne a városnak egy turisztikai központja is.
    Bízok benne, hogy ez lesz a kezdet.”
32 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiállítótér és internetkávéház: ma nyit Csongrád megújult művelődési központja

Csongrád - Ma délután nyitják meg a csongrádi művelődési központ felújított és átépített… Tovább olvasom