Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Tovább porosodnak az új kukáskocsik Csongrádon

Fél éve egy csongrádi szín alatt porosodnak, és elképzelhető, hogy még egy évig nem használhatják azokat a korszerű szemétszállító járműveket, amiket mintegy 600 millió forintért vásárolt a homokhátsági hulladékgazdálkodási konzorcium.
Fél éve egy csongrádi szín alatt porosodnak, és elképzelhető, hogy még egy évig nem használhatják azokat a korszerű szemétszállító járműveket, amiket mintegy 600 millió forintért vásárolt a homokhátsági hulladékgazdálkodási konzorcium. A csongrádi irányítás alatt álló szervezetnél még mindig nem tudják, mikor állhatnak munkába a gépek, utolsó határidőként 2008 elejét jelölték meg. Ugyanakkor arról sincs döntés, hogy ki üzemeltesse őket, ha ugyanis a versenyeztetés során a helyi közmű cég alul marad, huszonkét ember kerülhet utcára.

Egy helyben állnak, és még egy jó darabig úgy is maradnak Csongrád tavaly vásárolt szemétszállító járművei. Az októberi önkormányzati választások előtt két héttel nagyszabású protokoll rendezvényen mutatták be a városba érkezett modern gépparkot, a mozi előtti parkolóban felsorakoztatott járművekről pedig Bedő Tamás azt mondta, egy részük rövidesen munkába állhat. Ehhez képest azóta csak a helyi közműszolgáltató cég Bercsényi utcai telephelyéig jutottak el a gépek.

Ötven gép kihasználatlan

A homokhátsági hulladékgazdálkodási projekt teljes költsége 11 milliárd forint, amelynek 75 százalékát az unió, 15 százalékát az állam, a fennmaradó egytized részt pedig a társult önkormányzatok fedezik. A szükséges gépek és eszközök beszerzésére 1,8 milliárd forintot fordítottak. A társulás 354 ezer lakosát ellátó rendszert összesen 25 korszerű hulladékgyűjtő gépkocsi, 11 darab konténerszállító jármű, három billenőplatós teherautó, valamint öt szerves hulladékgyűjtő jármű fogja kiszolgálni, de ezeken kívül átadtak még aprítógépeket, dobrostákat, homokrakodókat, bálaszállító targoncákat, továbbá 1191 darab szelektív gyűjtőkonténert is.

Korábban beszámoltunk róla, hogy a tető alatt porosodó új járművek garanciális órája ketyeg. Úgy tudjuk, két év garanciát adott a gyártó.
– Azon dolgozunk, hogy minél hamarabb használhassuk a gépeket – mondta lapunknak Illés Tibor. A csongrádi hulladékgazdálkodási munkacsoport vezetője konkrét időponttal nem tudott szolgálni, csupán annyit közölt, hogy az aláírt kivitelezési szerződések szerint az egész hulladékgazdálkodási rendszer – beleértve a felgyői lerakó és a csongrádi hulladékudvar beindítását – legkésőbb 2008 elején működni fog, tehát akkor az új járművek biztos munkába állnak. Illés Tibor megerősítette azon információnkat, miszerint továbbra is nyitott kérdés, hogy ki üzemelteti majd a gépparkot, illetve az is, hogy a konzorciumon belüli három ellátási területet felosszák-e, vagy egy céghez kerüljön a működtetés feladata.

Hozzátette, reményeik szerint a helyi Víz és Kommunális Kft. lesz a befutó, de mivel az ajánlkozó működtetőket is megversenyeztetik, nem lehet tudni, hogyan dönt majd a 82 település összefogásával létrejött társulás. Éves szinten mintegy négymillió forintos kiadást jelent a járművek őrzése, karbantartása és időszakos műszaki felülvizsgálata, ennek felét kompenzálja a homokhátsági szervezet – tudtuk meg a Víz és Kommunális Kft. ügyvezetőjétől. Balogh Pál érdeklődésünkre elmondta, bár vélhetően lesznek bérleti kiadásai a leendő működtetőnek, még így is igaz a hulladékgazdálkodásra, hogy az általában nyereséges üzleti tevékenység. Egyfelől ezért lenne jó, ha városi cégnél maradna az üzemeltetés, hiszen akkor jelentősen lehetne csökkenteni a társaság veszteségét, másfelől annak a 22 dolgozónak sem forogna veszélyben a munkája, akik most hulladékkezelés kapcsán foglalkoztat a szolgáltató. Balogh szerint fontos lenne, hogy a társult települések is felismerjék, csak akkor lehet befolyásuk a mindenkori díjszabásra, ha önkormányzati céghez kerül a géppark üzemeltetése.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felújították a csongrádi fahidat

Mától újra üzemel a csongrádi fahíd. Az ötvenéves szerkezet padozatát közel húszmillió forintból… Tovább olvasom