Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Triplázásra készül a csongrádi Energum

Csongrád - Nagy terveket szövöget Csongrádon a gumiabroncs-feldolgozással foglalkozó Energum Kft.: jövőre kilencezer tonnára emelnék az üzem kapacitását, és harminccal bővítenék a dolgozói létszámot.
Az abroncsból környezetkímélő technológiával ipari kormot, úgynevezett CBp zöldszenet állítanak elő. A társaság hosszabb távon vasúti szállítást tervez – lehet, hogy hiába.

A legjobb technológia

A gumiiparban használatos szénpor helyettesítőjét, a CBp zöldszén gyártási eljárását az Európai Unió tudományos csoportja, az European Union Cooperative Research Recycle Tire (CRAFT) a gumiabroncsok újrahasznosítási célkitűzésének elérésében a legjobb technológiának választotta.

Csongrádon sikeresen befejezték a használt gumiabroncsból nanotechnológiával előállított ipari korom, az úgynevezett CBp zöldszén tesztelését, és így megkezdődhet a kereskedelmi termelés – adta hírül a napokban a távirati iroda. Lapunk megtudta, hogy az európai tulajdonosi körhöz tartozó CBp Carbon Hungaryhez került az 1999-ben gumiabroncs-feldolgozásra alapított Energum Kft., amelynek közel hatmillió eurós beruházással felépített csongrádi gyárában évi háromezer tonna gumihulladékot dolgoznak fel. A rövid távú tervek szerint újabb harminc munkahely megteremtésével, valamint további gépsorok üzembe helyezésével évi mintegy kilencezer tonnára emelkedik a feldolgozói kapacitás. A termelés eredményeként létrejövő készterméket, a CBp zöldszenet uniós gépjárműalkatrész-gyártó vállalatoknak értékesítik. A hatmillió eurós beruházás mintegy 40 százaléka hazai beszállítókkal valósult meg.

A dolgozói létszámot megduplázná, kapacitását pedig megtriplázná a csongrádi gumiabroncs-feldolgozó cég. Fotó: Tésik Attila

A csongrádi cég az emelkedő olajár és a szénpor növekvő hiánya miatt az új eljárással nemcsak magasabb hozzáadott értékű terméket állít elő, hanem száz százalékban újrahasznosítja a használt gumiabroncsokat és egyéb gumihulladékokat. Az újrahasznosító eljárás során az abroncsokból kinyert olajat „zöldenergia" termelésére használják fel, amely hozzájárul a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

Elsősorban gépkezelőkre és műszakvezetőkre lesz szükségünk 2008-ban, ha megkapjuk az engedélyt a bővítésre. Ennek előkészítése folyamatban van – mondta lapunknak Kató Linda, a 22 főt foglalkoztató cég kommunikációs tanácsadója. Kérdésünkre, miszerint a szállítást csak közúton oldanák meg, vagy alternatív megoldásként másban is gondolkoznak, azt válaszolták, hogy hosszú távon vasúti szállítást tervez a cég. Mindennek tükrében a helyi gazdaság fejlődését is hátráltathatja, ha a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kitart távlati elképzelése mellett, és megszünteti a vasúti közlekedést a Csongrádot érintő 147-es szárnyvonalon.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csongrád kíméli a nyaralók gazdáit

Csongrád - Jóval többet költenek Csongrádon a Körös-torok fenntartására és fejlesztésére, mint amennyi közvetlen bevételt hoz az üdülőterület. Tovább olvasom