Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Tudatformálásra költik a 144 milliót

Az uniós gyakorlatot követve száznegyvennégymillió forintot költenek a szeméttelep, s a homokhátsági hulladékgazdálkodási projekt népszerűsítésére Csongrádon, és a többi érdekelt településen. A feladatot a Double Decker PR Ügynökség hajtja végre a következő három évben. Kérdésünkre, miért kerül ez a munka ilyen sokba, a pályázati szakértő azt válaszolta: nyugodtak lehetnek az adófizetők, a nyertes megdolgozik a pénzéért.
A héten írták alá a 82 települést tömörítő Homokhátsági Regionális Szilárdhulladék Kezelési Konzorcium tizenegymilliárdos beruházásának PR-tevékenységéről szóló szerződést. Ennek értelmében a közbeszerzési eljárásban nyertes vállalkozásnak három éven keresztül kell tájékoztató és népszerűsítő munkát végeznie a hulladékgazdálkodási rendszerben érintettek körében. A versenyben legkedvezőbb ajánlatot tevő cég 144 millió forintért vállalta, hogy a felgyői, kiskunhalasi lerakó és a 13 településen – így például Csongrádon is – megépülő hulladékudvar, illetve a szelektív hulladékgyűjtő rendszer felállítását is magába foglaló projektről, annak céljáról és kedvező hatásairól teljes körű felvilágosítást ad a társult településeken élőknek.

– Lehet sokallni, és kevesellni is az összeget, de ez nagyjából arányos a feladattal – felelte lapunk kérdésére Ábrahám László, a Homokhátsági Konzorcium tendereinek előkészítésében közreműködő Forenviron Kft. közbeszerzési üzletág-igazgatója. – Van az Európai Uniónak egy irányszáma az ilyen típusú feladat elvégzésére, amihez tartottuk magukat. Így körvonalazódott az a 222 milliós keret, amely a felső határt jelentette volna. Biztos akadnak kétkedők, akik nem értik, mi kerül ennyibe egy ilyen feladat ellátásán, de megnyugtatom őket, hogy produkció nélkül nem kap pénzt a cég – mondta a szakértő.

– Egyelőre a forgatókönyv részletes kidolgozásánál tartunk, de belátható időn belül az érintett 340 ezer lakos is érzékelni fogja tevékenységünket – mondta Kincses Péter, a PR-tenderen győztes Double Decker PR Ügynökség ügyvezetője. – Legfontosabb célcsoportunk a fiatalság, rajtuk keresztül ugyanis könnyebb hatni a családokra. Tájékoztatunk mindenkit a teljes beruházásról, a finanszírozási háttérről, amely főképp uniós forrásokból biztosított. Elsődleges célunk, hogy tudatosítsuk: az a jó, ha minél kevesebb hulladék keletkezik, de gyakorlati információkkal szolgálunk a szemét szelektálásáról és további kezeléséről – sorolta terveiket Kincses Péter.

Kiadványokat, szórólapokat készítenek, a Double Decker rendezvényeket, vetélkedőket szervez majd fiataloknak, és készül egy olyan tanterv, amely segítség a környezettudatosságra nevelő tanárnak. A helyi médiát és az internetet is felhasználja a cég a rendszer és a gondolkodásmód népszerűsítésére. Civil szervezeteket is bevonnak a programba, az üzlettulajdonosokkal is tárgyalnak a környezetbarát csomagolási eljárások előtérbe helyezése érdekében. Kincses Péter hozzátette, elsőként közvélemény-kutatást végeznek, hogy megismerjék, milyen a viszonyuk az általuk képviselt szemlélethez az itt élőknek, mennyire tájékozottak. Amint teljes képet kapnak erről, elkezdik a kampányt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A diákok fele Csongrádon is dohányzik – az utcán

Tehetetlenek a pedagógusok a középiskolai dohányzással szemben: a lapunk által megkérdezett fiatalok… Tovább olvasom