Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 21°C Még több cikk.

Vízben áll a csongrádi kerékpárút

Csongrád - Örülnek a csongrádiak az új bicikliútnak, de az már látszik: lesz még bőven gondolkodnivaló a terveken. Egyelőre inkább csónakkal járható a nyomvonal.
Augusztusban ejtették meg az első, ünnepélyes kapavágásokat a 451-es főút melletti, a várost és a Tisza-gátat összekötő kerékpárút építésénél. A tervvel a kerekezőknek és a város vezetésének is régi vágya teljesül, hiszen komoly forgalommal, ezen belül nem kevés kamionnal, teherautóval kell megküzdeniük az arra járóknak. Az uniós pályázaton nyert több mint 160 millió forintból, önrész befizetése nélkül kivitelezett munkát február végén kellene befejezni. A csapadékos időjárás nem csak a munkát hátráltatja: a félkész úton számos helyen áll a víz, az esőnek nincs hová elfolynia. Ha ez így marad, borítékolni lehet, hogy a kész műtárgyat előbb-utóbb alámossa az égi áldás.

Az eső megmutatta a csongrádi kerékpárút tervezési problémáit. A szerző felvétele
Az eső megmutatta a csongrádi kerékpárút tervezési problémáit.
A szerző felvétele

A kivitelező kisteleki Probart Kft. nyilatkozatra jogosult képviselőjét nem értük el, de más forrásból úgy tudjuk, nem alaptalan a félelem, a csapadék felfedte a tervezés hiányosságait. A cég a munkálatokat kész tervekkel kezdte, azokon nem módosíthattak, de a mérnökeik keresik a megoldást a víz elvezetésére. A csongrádiak mindenesetre örülnek a kivitelezésnek, azonban az még mindig kérdés, hogy annak idején a 451-es útnak miért a Tisza felőli, lefolyástalan oldalára, a főút és a vasúti töltés közé ékelve tervezték a kerékpárutat. A helybeliek szerint a másik oldalon lakott tanya is több akad.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. tények 2013. március 01. 22:07
    „A kerékpárútnak eddigre már meg kellett volna épülnie,hiszen a támogatói döntést még 2010.októberében megkapták.Amennyiben időben-száraz időben-a munkát el tudták volna kezdeni,akkor most ez a probléma nem merülne fel,mert már az árokból kiemelkedve vezetne a kerékpárút.Azon viszont érdemes lenne elgondolkodni,hogy a közbeszerzés kiírásával miért várt közel egy évet az önkormányzat,ami miatt az út építését csak ősszel tudták megkezdeni,ezzel is borítékolva,hogy esetleg problémák lesznek a téli csapadékkal.A tervezés egy dolog,de amíg építési engedély lesz belőle,addig jó sokan mondanak véleményt róla(pl..vízügy,közút)Ennyien csak nem tévednek,úgyhogy a kivitelezés megkezdésének elhúzásában kell keresni a víz alatti kerékpárút okait.”
  • 46. keletaru 2013. február 25. 17:41
    „Köszönöm Norbi 56-nak támogatja amit már többször írtam a katasztrófa turizmus elméletem . Lám nem csak ÉN kezdek már így gondolkodni ??? Üdv Kuci”
  • 45. keletaru 2013. február 25. 17:39
    „sportszerető ! Ha e nem tettek volna semmit már rég több lenne itt ! Az igazságért haragszik mindenki , eddig nem cáfolt meg senki ! Viszont örömmel olvasom mindég a helyes írási hibáimra hivatkoznak , tehát ez is olyan mint a gözike show senki sem nézi de mindenki tudja ! És én már többször tettem a településért , nem csak vettem el a településtől . TE SPORTSZERETŐ MIT tettél ? Kopogtató cédulát gyűjtöttél külső bizottsági tag lehessél ?? Üdv Kuci ( Lévai Attila )”
  • 44. palfisz 2013. február 23. 17:43
    „Gondolkodjunk! Lehetne-e értelme vezetőink visszahívásáról gondolkodni???? Avagy várjunk még több, mint egy évet a végleges csődhöz.?!”
  • 43. Norbi56 2013. február 22. 07:56
    „42. natessek 2013.02.21. 22:45
    talált, süllyedt...már évtizedes tapasztalata van alpolgármesterként a városüzemeltetésben(Kisgazda-Fidesz) a korábbi szoci. polgármesterek mellett...látszik is... Csongrádot közel egy évtizede irányítja a Fidesz-Kisgazda többség...a tevékenységük eredménye, a város eladósodásának a története( nem elvitetve a szocialisták "hozzájárulását" több helyen olvasható(mikszáthi történet). "Eredményes" városvezetői tevékenységük következményeként menekülnek a munkaképes korúak(18-45 közöttiek) a városból. A város állandó lakossága a legfrissebb adatok szerint 16.800 fő egy évtized alatt 15 %- a csökkenés, de valójában a kiskereskedelmi forgalom alakulása alapján nem több ez a szám 12.000 főnél, s lassan egy gerontológiai intézethez kezd hasonlítani. (Szomorúan írom ezeket a sorokat !)”
  • 42. natessek 2013. február 21. 22:45
    „Rástartoltam ma este a Csongrád Televízióra! A távolság miatt képhibás volt, de a sok szórakoztató duma miatt megérte! :D Azt mondta a bajszos alpolgármester, hogy "ez még nem a végleges állapot, később elválik, hogy jó ez így, vagy (elharapva a szóvéget) majd kiderül, hogy újrakezdjük-e :D A lecsüccsenése előtt pontosan ezt mondta: vagy újrakez.. ük... e(zt). Ő tuti főnök lehetett már akkor is, amikor ezt az egész árokba tervezett útépítést kitalálták :D”
  • 41. Norbi56 2013. február 21. 18:40
    „Ide ehetne szervezni turista utakat.. ez egy látványosság. ..katasztrófa turizmust...a látvány katasztrofális. De majd, ha készen lesz bizonyosan büszkén vágják át a szalagot (és a sor végén álló alvállalkozókat)...addig már csak annak a néhány betonaknának a sorsát kellene elintézni amelyek méternyire állnak ki a majdani útból, ami egyébként olyan mint ha hullámvasút lenne vagy lehet, hogy hegyi út lesz? Van még mit fényképezni is, akár egy hosszabb képsorozatot is megérne,... kordokumentumnak!”
  • 40. vip007 2013. február 21. 10:19
    „Nem értem, mi bajotok ezzel. Csak csupa rosszindulatú hozzászólás. Nem látjátok, hogy ez az első csongrádi extrém kerékpárút? Vagy tán´ a BMX meg a hegyibringa már nem is kerékpár? :)”
  • 39. berkabela@freemail.hu 2013. február 21. 08:25
    „Miért kell a mérnököket belekavarni ebbe a projektbe? Hiszen ez orvosi eset!”
  • 38. sportszerető 2013. február 20. 20:12
    „Büfékocsi!
    Nem kéne ám általánosítani, mert azokra az emberekre sértő, akik tenni szeretnének a városért. Olyanok mint keletaru, akik nem tudnak csak bírálni, hála isten kevés van. Azt a rengeteg hülyeséget amit ír, az mellé nem kellene csatlakozni.”
  • 37. keletaru 2013. február 20. 18:26
    „Ismerős JÓZAN PARASZT ÉSZ ! Mint látszik az iskola kevés !!!! Innentől kezdve bármi buborék kevés !? Értünk , Miattunk ? Nekünk ? EZ EZ EZ mind kevés !!! JOGÁLLAM DEMOKRÁCIA !? Gomb nyomkodó manyók ! Boltost egy forintért politikust képviselőt megy <moderálva>ért ???? Üdv Kuci ( Lévai Attila )”
  • 36. pirosmanci 2013. február 20. 16:33
    „Nézzétek meg a már elkészült kerékpárutat a gáton Szentes felé a hídig, vagy a Felgyőre vezetőt! Hosszában repedezik, szétcsúszik az egész. Van erre egy pontos végterméki kifejezés, de inkább maradjunk annyiban: rossz. És újra csak azt tudom kérdezni: Aki tervezte, nem tudta, hova tervezi? Aki csinálta, nem tudta, mit csinál? Aki műszakilag ellenőrizte, átvette, hogyan ellenőrzött, mit vett át?”
  • 35. Koszta 2013. február 20. 12:14
    „"A cég a munkálatokat kész tervekkel kezdte, azokon nem módosíthattak, de a mérnökeik keresik a megoldást a víz elvezetésére"
    Milyen "kész" terv az ahol egy útnak nincs vízelvezetése?
    Milyen tervező és milyen szakhatóság az olyan engedélyező, ahol egy ilyen hiányosság nem bukik ki már a tervezési, engedélyezési fázisban? Hányan lettek felelősségre vonva ilyesmi miatt? Ki fizeti meg az árát? Mert jogosan gondolhatnánk, hogy annak a "sara", aki "szakmaiságával" ezt "megalkotta" illetve helyben hagyta...
    Következmények nélküli ország...
    Ahol az a lényeg, hogy a beruházások anyagi vonzatának jelentős része visszacsorogjon egyes zsebekbe...
    Utánuk a vízözön...”
  • 34. Juccus 2013. február 20. 12:09
    „Hogy miért pont kisteleki kapta meg:
    az önormányzatnál dolgozik egy kisteleki oszt.vezető, akinek történetesen ezekkel a beruházásokkal kapcsolatosak a feladatai. Egyébként meg biztosan ez a kivitelező adta mind szakmailag, mind anyagilag a legjobb ajánlatot (irónia)”
  • 33. Büfékocsi 2013. február 20. 10:31
    „Hozzászokhattunk volna már itt e-csonka honban, hogy minden de minden így megy, azaz sehogy se! El kell fogadni, hogy itt mindig lopnak, senki sem mond igazat, és felelősségre sem lehet vonni senkit azért ha rossz munkát végez, és azért sem ha az elvégzett munkát nem fizetik ki, részben vagy egyáltalán. A politikusok pedig - ők már csak ilyenek - a jól kommunikálható és népszerű dolgokat szeretik, ilyen a bicikliút átadás is. Az, hogy később ki fogja fenntartani, karbantartani a megépült és átadott létesítményeket, arról már nem szól a fáma. Nyilván azért mert senki sem fogja gondját viselni azoknak. Jóllehet nincs is miből. Nekünk "adófizetőknek", választások előtt pedig "választópolgároknak" egy a feladatunk, dolgozni, és kussolni, nem kritizálni semmit, és senkit. Örüljünk egyáltalán, hogy még ezt megengedik az istenadta népnek!”
  • 32. csucsu2 2013. február 20. 08:05
    „Egy árkot még nyáron is illik felismerni. Arról pedig az az álhír járja, hogy eső esetén folyik a víz.
    Nem tudom onnan, a környék legmélyebb pontjáról hova lehet elvezetni a vizet. De, ha így marad a második eső után elcsúszik az alap és oda a kerékpárút.
    Észlények gyülekezete, bravó!
    Bár, ha az út, vasút szintjére felemelik mindenhol, akkor talán még jó lehet, mert ekkor már elég széles lesz az alap.

    Mit kellene tenni nekünk panaszkodás helyett itt, most. Odaállni esernyővel eső idején, télvégén hólapáttal?”
  • 31. CsImre 2013. február 19. 21:47
    „Ugyan már kérem, mi itt a gond? A víz az puha, ha valaki belehajt, az majd megszárad, és kész. De ebben a bicikliútban nincs egy villanyoszlop, kapcsolódoboz, tűzcsap, karó, fa sem, pedig az a magyar bicikliutak állandó tartozéka. Hogy meg lehetne rendesen is építeni? Igen, de nem nálunk. A mi fajtánk két dolgot tud ugyanis, lopni és panaszkodni a lopás miatt. De tenni ellene senki nem tud, vagy nem akar.”
  • 30. boros56 2013. február 19. 21:22
    „Egyáltalán kerékpárút kb.3 biciklisnek, akik ráadásul az út túloldalán laknak. 2,60m széles, hogy jól elférjenek rajta. Mindez pár száz méterre a tiszagáti bicikli úttól.
    Valószínű, hogy a tervező az agyag tulajdonságaival sincs tisztában, ami köztudottan sok víztől elfolyik, ha kiszárad szétreped.
    A hozzászólásokból kitűnik, hogy ezt mindenki tudja csak a tervező nem. Miért is van az, hogy mindig a <moderálva> vannak döntési helyzetben?”
  • 29. szegedi07 2013. február 19. 20:28
    „A képen tényleg ramatyul néz ki a projekt.
    Semmi gond, még két métert rá kell tölteni és már nem áll meg rajta a víz.
    Esetleg omlani fog a rézsű? Sebaj, megtámasztjuk betonnal. Közbeszerzésből, duplaáron, mindenre van vállalkozó.”
  • 28. klj-54 2013. február 19. 18:48
    „Azt hiszem félre tüzelnek akik a város vezetését ostorozzák!
    A tervező mérnöknek a helyszínbejáráskor kellett volna megállapítani azt, hogy a polgi által javasolt útvonalon kerékpárút nyomvonala nem létesíthető!
    Persze, ha nem volt kint a helyszínen, akkor mindent értek.”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sprok Antal, a bútorszobrászat művésze

A csongrádi Sághy Mihály Szakképző Iskola, Középiskola és Kollégium aulájában tartott előadást Sprok Antal, nemzetközileg is elismert bútorszobrász művész. Tovább olvasom