Délmagyar logó

2018. 02. 24. szombat - Mátyás -3°C | 3°C Még több cikk.

Zárt telepen várnak a csongrádi kukásautók

Két hónapja startra készen állnak Csongrád új szemétszállító járművei, egyelőre mégsem használhatja őket a város. A minisztériumi ukáz szerint még egy évet várni kell a beindításukra, miközben a régi kukásautókból szivárog a szennylé, karbantartásukra pedig közel hatmillió forintot költenek évente.
Az új járművek igénybevételére még egy évet várni kell – a szolgáltató közben hatmilliót költ a régi gépek karbantartására. Fotó: Bíró Dániel


Sok problémát jelent az új gépek zárolása – véli Balogh Pál, a városi szolgáltató cég ügyvezetője az uniós forrásból vásárolt tucatnyi gépjárműről, ami a homokhátsági hulladékgazdálkodási rendszert szolgálja majd – 2007 végétől. A Tisza-parti városban, Felgyőn és Tömörkényen munkába álló hét új kukásautó, a konténerszállító jármű, a homlokrakodó és billenőplatós teherautó már régen megérkezett.

Az új kukásautók és „társaik” a szeptember végi szállítás óta a csongrádi Víz és Kommunális Kft. Bercsényi utcai telephelyén várják, hogy beindítsák őket, de úgy tűnik, egy évet még pihenhetnek a mindennapi igénybevételig. Az illetékes Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium fejlesztési igazgatósága ugyanis nem járult hozzá ahhoz, hogy a járműveket a regionális hulladékkezelő központok, így a felgyői lerakó beindítása előtt használhassák a társult önkormányzatok. Mint arról legutóbb beszámoltunk, némi csúszást szinte minden évben összehozott a nyolcvankét település összefogásával 2001-ben létrejött homokhátsági hulladékgazdálkodási konzorcium. Bő két évvel ezelőtt még arról cikkeztünk, hogy 2005-ben megkezdődnek a 11 milliárdos projekt lényegesebb kivitelezési munkái, 2004 decemberében pedig azt ígérték a felelősök, hogy 2006 végéig befejeződik a beruházás. Az új határidők szerint a felgyői komplexumnak 2007 októberére kell elkészülnie, azaz egy év még biztos eltelik, mire a szemétszállító járművek kigördülhetnek a Bercsényi utcai színből.
A kényszerű raktározás költségeiről a városatyák is érdeklődtek a képviselő-testület legutóbbi ülésén. Információink szerint mindez most nem jelent kiadást, de az már felettébb rosszul hangzik, hogy a tető alatt porosodó új gépek garanciális órája ketyeg. Úgy tudjuk, két év garanciát adott a gyártó a járművekre, tehát abból egy kihasználatlan marad, ami később növelheti az üzemeltető költségeit.
Szintén a zárolás következménye, hogy amíg leplombázva állnak az új gépek, a város régi, elöregedett autóinak karbantartására és javítására évente 5-6 millió forintot kénytelen költeni a helyi szolgáltató cég. Arra viszont már nem futja a társaságnak, hogy a szétrohadt gyűjtő konténereket – amelyekből nyaranta szivárog a szennylé – lecserélje, mert az több millió forintba kerülne. A gépekhez hasonlóan az új tároló edények, konténerek is várnak. Bár a szaktárca szerint „a projekt keretein belül beszerzett eszközök kizárólag az adott projekt működését szolgálhatják”, a konzorcium csongrádi munkacsoportjától azt az információt kaptuk, dolgoznak azon, hogy már 2007 első felében bővüljön a Csongrádon kialakított a szelektív hulladékgyűjtő szigetek száma.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új alpolgármesterek

Eredetileg tanár – de mint a polgárőr egyesület tagja, 900 ezer forintot nyerő pályázatot is… Tovább olvasom