Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

8 módszer, amivel edzés nélkül fogyhatsz

A magyar lakosság 65 százaléka túlsúlyos. Az arány soha nem volt ilyen magas, jól látszik, hogy életmódbeli problémák is állnak a háttérben. Keveset mozgunk, sokat és rossz minőségű, zsíros ételeket fogyasztunk. Az életmódváltást ügyes trükkökkel lehet elkezdeni, ezekből gyűjtöttünk néhányat.

1. Egyél, mielőtt bevásárolsz

A pénztárcádnak és a testednek is jobb, ha nem éhesen szabadulsz be egy hipermarketbe. Éhesen vásárolva mindig több mindent kíván meg az ember, hiszen ösztönszerűen nyúl az ételek iránt. Különösen akkor veszélyes éhesen vásárolni, ha előszeretettel fogyasztasz édességeket.

2. Készíts listát

A bevásárló lista amellett, hogy segít spórolni, arra is jó, hogy tartsd magad, és ne pakold tele a bevásárlókosarat édességekkel vagy rágcsálnivalókkal. Csak a legfontosabb élelmiszereket vedd meg! Ha nassolni szeretnél, vásárolj gyümölcsöt, például almát.

3. Ne egyél dobozból - mérd ki az adagot

Érdemes mindent tányérra tenni, mert azon jobban belátható, hogy mekkora adagot készülünk megenni. Az ételes dobozok nem túl nagyok, viszont mélyek. Így akár kétszer annyi étel is elfér bennük, mint amennyire szükségünk van. Kiváltképp gond, ha abban is melegítjük, akkor még nagyobb eséllyel esszük meg mindet, akkor is, ha a fele is elég lenne.

 

Mérjük ki az adagokat és ne együnk többet.

 

4. Ne várd meg, míg eléhezel

A legjobb, ha nem várod meg, míg kopog a szemed az éhségtől, hanem naponta ötször, de akár hatszor is eszel, de csak akkor, ha képes vagy keveset enni.

5. Biztos, hogy enned kell?

A legjobb, ha naponta többször, keveset eszel, de ezt nehéz betartani. A legrosszabb, azonban ha többször sokat eszik valaki. Olyankor érdemes magunkban letisztázni, hogy valóban ennünk kell-e vagy csak unalmunkban, netán valami feladat elől menekülve nyitogatjuk a hűtőajtót. A "mentális éhségérzet" jól elmulasztható például egy pohár vízzel vagy, ha elrágcsálsz egy almát.

6. Nassolnál? Egyél gyümölcsöt

Számos alacsony energiatartalmú nassolnivaló áll rendelkezésre, nem kell feltétlenül sütit, csokis kekszet és chipseket enni. A legjobb, ha a rágási kényszerünket gyümölcsökkel elégítjük ki, de egy cukormentes rágó is segíthet. Igaz, csak óvatosan, mert éhségérzetet idéz elő.

7. Ne egyél a tévé előtt

A lehető legrosszabb, ha tévénézés közben eszel. Ilyenkor ugyanis az ember hajlamos az adott műsor vagy film végéig enni, vagy addig, amíg van mit. A legrosszabb ételes dobozzal, benne 2-3 adag étellel tévé elé ülni: ha rászokunk, garantált az elhízás.

8. Egyél lassabban

Gyomrunknak 20 percre van szüksége, hogy "felfogja": eszünk. Ezért, ha 5-10 perc alatt behabzsolod a vacsorát, akkor jó eséllyel még éhesnek érzed majd magad. Ha ráeszel, akkor pedig a túlevés miatt gyomorfájdalom, hosszú távon pedig elhízás vár rád.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Orvosi szenzáció: halott szívet ültettek át

Az orvosok szerint az új technika legalább 25 százalékkal növelheti az elérhető donorszívek számát. Tovább olvasom