Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

A nők egyharmada szenved súlyos alvászavarban

A fejlett országokban élő mai nők közel 30 százaléka szenved pszichés eredetű inszomniában, amelyet stresszes életmódjuk okoz – írja tanulmányában Joyce Walsleben, a New York University docense, A Woman's Guide to Sleep című könyv társszerzője.
A szerző véleménye szerint a túlzott pénzközpontúság és a karrierista világ arra kényszeríti a nőket, hogy napi néhány óra alvás mellett szellemi és fizikai maximumukon teljesítsenek. A stressz a nőkre több okból is erősebb hatással van, mint a férfiakra, áll a szerző által készített kutatásban. Egyfelől a hormonális változások is megterhelőek a női pszichére, másfelől a nők jellemzően jóval emocionálisabbak is, egyszerre túl sok dolgot vállalnak magukra és kudarcként élik meg, ha nem tudnak az életük minden területén száz százalékosat nyújtani. A felpörgetett életmód, a túl sok gond és feszültség képtelenné tesz a nap végén a kikapcsolásra is és ez akár súlyos alvászavar kialakulásához is vezethet.

Az insomnia.hu internetes portál által megkérdezett szakemberek elmondták, alvászavarról akkor beszélhetünk, ha valaki nem képes hosszan aludni, vagy pedig többször felébred az éjszaka folyamán, esetleg reggel túl korán ébred és nem tud visszaaludni. Egy ember akkor mondható betegnek, ha a fent említett tünetek hetente legalább háromszor jelentkeznek egy hónap leforgása alatt. Az ilyenkor fellépő stresszes állapot megakadályozza a napi teendők maradéktalanul történő elvégzését. Az álmatlanság nem jelentkezik minden nap, legfeljebb hetente háromszor-négyszer, de ez az állapot eltarthat hónapokig, sőt évekig, ha a páciens nem kezelteti magát. Továbbá azt is megemlítették, hogy az esetek több, mint felénél a zavar pszichológiai okokra vezethető vissza, 20–25 százalékban szervi eredetű rendellenességből ered, míg a páciensek 10–15 százaléknál a külső tényezők, illetve az idegi működési rendellenesség okozza azt.

A nők egyharmada szenved súlyos alvászavarban. Képünk illusztráció
A nők egyharmada szenved súlyos alvászavarban.
Képünk illusztráció

Abban az esetben, ha súlyos pszichés eredetű alvászavart tapasztalunk magunkon, mindenképpen célszerű orvoshoz fordulni. Ha a tünetek enyhébb lefolyásúak, úgy lazíthatunk például forró fürdővel, meleg tejjel vagy kakaóval, de olvasással vagy zenehallgatással, aromaterápiás módszerekkel is hozzájárulhatunk a könnyebb elalváshoz – javasolják a szakemberek.

Olvasóink írták

  • 6. Jozsoci 2011. május 16. 11:01
    „5. Nátrix73 2011.05.11. 19:36
    Én is ezen gondolkoztam, hogy lehetne ezt ilyen szépen megfogalmazni. Csak sokkal rövidebben jutott eszembe! Egy jó b.......!”
  • 5. Nátrix73 2011. május 11. 19:36
    „És, ami a terápiát illeti, ne feledkezzünk meg a rendszeres, önfeledt, kielégítő nemi életről se: oldja a stresszt, edzi a testet, csillapítja a fájdalmat, karbantartja a hormonháztartást, közvetett hatása pedig a békésebb, kiegyensúlyozottabb párkapcsolat, ami megint csak kevesebb stresszt eredményez.”
  • 4. mgn 2011. május 11. 10:57
    „7 eve szenvedek ettol, mara mar csillapodott, de nem a teaktol.....Ha barkinek javasolhatok gyogymodot, akkor meleg szivvel ajalom a kerteszkedest.... mert ez az ami engem megnyugtat. Akar a lakason belul, akar kivul. A novenyek pedig nagyon dekorativak tudnak lenni......”
  • 3. Kudara 2011. május 10. 20:43
    „Csak az ember hogy aludjon nyugodtan, ha azon aggódik, hogy jön ki a minimálbérből...”
  • 2. dodoni 2011. május 10. 20:19
    „"a túlzott pénzközpontúság és a karrierista világ arra kényszeríti a nőket"

    Nem kell ennek a kényszernek engedni és akkor van nyugodt álom. Meg családi élet.”
  • 1. jozko 2011. május 10. 17:50
    „Egyszerűbb esetekben komló, levendula, orvosi citromfű, csalánlevél teakeverékek főzetének rendszeres-
    esti - fogyasztása segíthet !
    Drága filteres készítmények helyett "natúr szárítmányok" formájában a Herbária üzletekben olcsón vehetők!
    Kicsivel macerásabb elkészíteni, mint a filtereseket:
    viszont a hatóanyag, a hatás jobban garantált!

    Altató, nyugtató , "barátnő ajánlotta" piruláknál hatékonyabb, mellékhatás gyakorlatilag nincs.
    Nem feltétlenül a szakorvosok által rendelt szerek helyett ajánlom.
    Ámbár megpóbálni - és estleg a gyógyszerfogyasztást csökkenteni- nem árthat...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább olvasom