Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Hogyan vehetjük rá a férfiakat, hogy egészségesebben étkezzenek?

A sikeres férfiak beszámolóiból tudjuk, hogy szinte mindnyájuk mögött áll egy nő, aki igyekszik ellensúlyozni a stresszes életmód következményeit és vigyáz az egészségére. Milyen módszerrel vehetik rá a nők a férfiakat, hogy egészségesebben étkezzenek?
A kiegyensúlyozatlan és egyoldalú táplálkozásnak komoly következménye lehetnek, hamarabb elhasználódik, sérülékenyebbé válik a szervezet. Mivel a férfiak sokszor nem szánnak elég időt magukra, rendszerint a nők állítják helyre az egyensúlyt.

A férfiak többsége szégyelli beismeri, hogy nincs jól!

Gyakori szédülés, mellkasi szorító érzés, szívdobogás, hideg verítékezés, kimerültség és kedvtelenség: ezek mind intő jelek, amire a nőknek figyelni kell, mert a férfiak gyakran még azt sem hajlandók beismerni, hogy nem érzik jól magukat!

„A férfiak, különösen a vezetők és vállalkozók hajlamosak elbagatellizálni a kisebb rosszulléteket, és elintézik azzal, hogy majd elmúlik és, hogy nincs semmi baj, hiszen már mennyi ideje nem volt orvosnál" – sorolja tapasztalatait Gyányi Andrea az Angyalok Konyhája étkezésterapeutája, gasztropszichológus.

Ezért szoktak a nők odafigyelni helyettük az étkezésre, mert azzal a férfiak rendszerint szinte egyáltalán nem törődnek. Azonban egészséges ételekre rászoktatni egy férfit nem könnyű feladat, előfordul, hogy minden női fortélyra szükség van hozzá – fűzte hozzá az étkezésterapeuta.

Nyúlkaja? Soha!

Az egészséges étrend kialakítása nem könnyű a férfiaknál, rengeteg előítélettel meg kell küzdeni: a zöldség nyúlkaja, férfias ételeket kell enni, mert csak az ad erőt. A zöldség, saláta csak felpiszkálja a gyomorsavat, a gyümölcs csak desszert – végtelen a kifogások tárháza.

A megoldás: étel-evolúció

Ha szeretnénk, hogy a férfi egészségesebben étkezzen, fokozatosan vezessünk be változásokat: a kedvenc ételébe csempésszünk valami egészségeset, de csak olyan arányban, hogy ne legyen feltűnő. Következő alkalommal ismét cseréljünk le benne valamit és folytassuk addig, míg finomnak találja.

Például só helyett használjunk zöldfűszereket, csempésszünk férfias friss zöldségeket a tányérra, például apróra vágott lilahagymát, paprikát, majd legközelebb egy falat salátát vagy káposztát is mellé.

Tovább javítja az esélyeket, ha választás lehetőséget hagyunk, például a hagyományos rizsköret helyett kínálunk egy kis zöldséges barnarizst, és zöldköretet. Még az ilyen kis lépés is jobb a semminél!

„Emellett apelláljunk a férfiak hiúságára! Bármenyire is titkolják, de a férfiak is szeretik az elismerést. Ezért egy-két hét egészségesebb étkezés után lepődjünk meg, hogy milyen jól néz ki vagy adjunk hangot a véleményünknek, hogy mintha fogyott volna. Ezzel kedvet csinálhatunk a további akár nagyobb változásokhoz" – tanácsolja Gyányi Andrea az Angyalok Konyhája étkezésterapeutája, gasztropszichológus.

A törődésért életerősebb és türelmesebb társat kapunk!

Már egy kevéssel egészségesebb étrend is érezteti a hatását és a férfi fittebbnek, életerősnek érzi magát, a napi problémáit könnyebben kezeli, így több energiája marad a családra. De ne feledjük: nem szabad hirtelen változtatni az étrenden, mert az szinte soha nem vezet eredményre.

Olvasóink írták

  • 1. klj-54 2012. november 07. 10:48
    „Hogyan vegyük rá?
    Olyan egyszerű, csak kettő dolog kell hozzá:
    1, elég idő a táplálkozáshoz, hogy ne zabálni kelljen kapkodva!
    2, elég pénz ahhoz, hogy ne az egészségtelen barna és büdöset vegye a tuskóban, hanem az egészségeset.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jóval gyakoribb lett a szélütés a fiatalabb korosztályban

A helytelen életmód miatt egyre több fiatal ember is elszenvedi a szélütést. Tovább olvasom