Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

71 filllért követelnek Marikán

Szeged - 71 fillér késedelmi kamattal lóg a Telenornak a szegedi Nagymihályné Marika, miután megszüntette családi flottáját. A szolgáltató nem volt rest kiszámlázni az összeget a címére. Azt mondták, hogy ezt szabály írja elő nekik. A sárga csekken az összeget 1 forintra kerekítették.
0,71 forintról kapott számlát a szegedi Nagymihályné Marika a Telenor Magyarország Zrt. törökbálinti központjából a múlt héten. A számlát a cég késedelmi kamatként állította ki a nyugdíjas asszonynak.

– Nem hittünk a szemünknek! Azt gondoltam, elírták az összeget, de nem! A gyerekeink is kinevettek először, amikor elmeséltük nekik, hogy mit kaptunk a mobilszolgáltatótól. Miután megnézték a címünkre küldött sárga csekket, már ők sem nevettek – mesélte lapunknak az asszony. A család 7 évig volt előfizetője a Telenornak, flottában használtak 4 mobiltelefont.

– A vállalkozásunk megszűnése után döntöttünk úgy, hogy lemondjuk a csomagot – kezdett bele történetébe Marika.

Nagy Mihályné alig hisz a szemének. A számla 0,71 forintról, a sárga csekk, ugyanezt az összeget kerekítve, 1 forintos tartozásról szól. Fotó: Frank Yvette
Nagy Mihályné alig hisz a szemének. A számla 0,71 forintról, a sárga csekk, ugyanezt az összeget kerekítve, 1 forintos tartozásról szól. Fotó: Frank Yvette

– Mondanom sem kell, hogy igen problémás volt megszüntetni a szolgáltatást. A telefonos ügyfélszolgálaton nehezen sikerült ügyintézőt találnom, majd a szerződés megkötésekor kapott kódot kérték, amiről már azt sem tudtam, hova tettem. Ráadásul az egyik lányom szerette volna megtartani a régi számát és előfizetését, ami külön nehézkessé tette az egészet. Végül január közepére sikerült mindent elintéznem. Az egyik lányomnak továbbra is érkezett a sárga csekk, de kis idő múlva ő is szolgáltatót váltott. Az utolsó csekkje nagyjából 8600 forint volt, amit a befizetési határidőnél kicsit később fizettem be. Erre érkezett egy 259 forintos sárga csekk a késedelmi kamatról, amelynek a befizetési határideje április 30-a volt. Ezt május 9-én fizettem be.

A késedelmi kamat késedelmi kamata ez a 0,71 forint, amit 1 forintra kerekítettek fel. Hihetetlen, hogy a 21. században ilyen összegről állítanak ki csekket! Fillér már rég nem létezik, de az 1 forintot is kivonták már a forgalomból! A postára se merek elmenni ezzel, mert kinevetnek. Egyébként sem tudom, hogy mivel fizessem ki ezt az összeget, hiszen nem tudnak visszaadni 5 forintból. Persze nem a pénzről van szó, hanem a nevetséges eljárásról – magyarázta fejét csóválva Marika.

A posta befogadja

Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta Zrt. szóvivője az esettel kapcsolatban azt mondta: a posta legalacsonyabb összegként 1 forintos sárga csekket már be tud fogadni. – Mivel az 1 és 2 forintosokat kivonták a forgalomból, az általános kerekítési szabályokat alkalmazzuk: az 1 és 2 forintos csekket elfogadjuk, de ezekért az ügyfélnek semmit nem kell fizetnie – mondta a szóvivő.

Pontosan 1 forintot csak utalással, saját számláról tud kifizetni az ember. – Ezért viszont nem akarok bemenni a bankba, ráadásul kezelési költségként ennek az összegnek a többszörösét vonnák le – mondta az asszony. Férjével úgy számolták: a Telenornak a levél kipostázása legalább 300 forintjába kerülhetett. A Magyar Posta Zrt. oldalán a tarifatáblázat szerint egy szabványméretű, 30 gramm súlyt meg nem haladó, nem elsőbbségi levél postázása belföldre 110 forint. Ehhez jön még a sárga csekk nyomtatásának költsége.

Az 1 forintos csekk befizetési határideje május 31-e. Marikáék végül úgy döntöttek, hogy egyelőre nem fizetik be. Kíváncsiak, hogy a szolgáltató küld-e nekik felszólító számlát, esetleg a késedelmi kamat késedelmi kamatának késedelmi kamatát hány fillérben állapítják majd meg.

A Telenor sajtóosztályán az 1 forintos csekkre vonatkozó kérdéseinkre elmondták: a cég nem először számlázott ki ügyfeleinek ilyen összeget, amire szabályzat kötelezi. A renszerünk automatikusan számláz. Azt javasolják, hogy az 1 forintos számlát adják be a postán, különben a rendszer ismét számlát küld a késedelmi kamatról. Ilyenkor a posta elektronikusan jóváírja az összeget a szolgáltatónak, és az ügyfél tartozása megszűnik.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. SP 2013. június 03. 19:19
    „55. azbest

    "Jóerkölcs"
    normáit jócskán meghaladja az "elveszett" nevű meglopás.

    Valószínű
    a szolgáltatás nélküli jó bevételt jelentheti
    a motivációt ez a fajta trükkös lopásnak. Jelen esetben az, hogy pénzügyben nincs elszámolási lehetőség.

    Svájci bankok már rég nem léteznének ezzel a mentalitással.

    Mi lenne,
    ha minden üzleti kapcsolat "elveszett" trükkel működne.”
  • 56. Légiós 2013. június 02. 18:40
    „Hogy nem sül ki a szeme a telenornak????? hányok töllük:))”
  • 55. azbest 2013. június 02. 12:53
    „54. SP
    Ezek szerint fogalmad sincsen a szerződés tartalmáról. Némi fogalomzavart is vélek felfedezni. Rosszul döntöttél, amikor a szerződés szerinti határidő utáni napon jutott eszedbe, hogy lejár. Viseld a következményét.”
  • 54. SP 2013. május 31. 23:36
    „53. azbest
    Tisztességes akció végén
    egy elszámolásnak kellett volna bekövetkeznie. Hisz pénzről van szó és nem a kocsmában vagyunk.

    Ennyit költöttél, ennyit nem, ennyi maradt.
    Túlfizetési összeg X forint. Mint ahogy máshol működik. Tessék, rendelkezzen az ügyfél, mit kíván.
    Jóváírjuk a következő periódusra, vagy visszafizetést kér a T. ügyfél.
    Így illet volna.

    E helyett
    "elveszett", pontosabban elloptuk a fennmaradt összeget, még ha az jelentős nagyságú is.

    Szerződés is egyoldalú,
    megtévesztő, mert nem húzhatok ki belőle és nem írhatok hozzá. Diktátum. Eszi, nem eszi. Ebben az esetben még visszaélő is.

    (pl. Frankhiteles szerződéseket is vitatják.)

    Több feltöltési lehetőség
    arra utal, hogy ki-ki a számára kedvezőbb, megoldható verziót válassza.
    És ha nem rendezkedtem be esetleg elektronikus átutalásra, mert nem bízom benne stb.

    Jól választottam,
    a legkedvezőbb alternatívát, a belvárosi iroda közvetlen kiszolgálását, ami speciel épp nem működött a határidő napján.

    Ebben a megoldásban is
    teljes körű kiszolgálás azért megillet veszteség nélkül.

    Ha vasárnap zárva,
    az első munkanap helyette a korrekt lehetőség, a határidőben is.

    Egy korábbi cikkben szereplő ügyfél is rossz verziót választott. A postát a feltöltés fizetésre.

    Ezek szerint a szolgáltató központi belvárosi irodája sem főnyeremény.”
  • 53. azbest 2013. május 31. 18:04
    „Gondolom az ilyen iszonyatos fizetési morállal rendelkező ügyfelek miatt vezették be azt, hogy egy fillért sem engednek el akkor sem, ha többe kerül a behajtás, mint a hátralék. Egyébként a sárga csekk postai feldolgozása 137 forint jelenleg, ha jól tudom, tehát további 136 forintjába kerül a Telenornak, ha feladják a csekket.

    42. SP:
    a szerződés szerint jártak el, amelyet te elfogadtál anno. A pénzt nem a telefon egyenlegen kell tartani, hanem a bankszámlán. Nem mellesleg elektronikusan is fel lehetett volna tölteni akár vasárnap is. És mielőtt tovább okoskodsz, előre szólok, hogy egyszeri feltöltéssel nem fog az idők végezetéig telefonos elérhetőséget biztosítani egyik szolgáltató sem.”
  • 52. jmkrisz 2013. május 31. 10:01
    „Akkor én még ne is csodálkozzak a 11 forintos gázszámlámon. Én bevittem a postára és együtt mosolyogtuk meg a postai dolgozóval. :-)
    Tessék már bevinni azt a "rohadt" csekket a postára..... (like)”
  • 51. Mike3 2013. május 31. 08:38
    „26: A drága programozó bácsi valószínűleg egy külső cég alkalmazottja és keres max 300e bruttót. A nagy dohányt az öltönyös majmok veszik fel, akik maximum az excel-hez, a powerpoint-hoz és a bullshithez értenek”
  • 50. alfa258 2013. május 31. 06:23
    „Mindig a rohadt rendszerre hivatkoznak! Amit lehet módosítani! Ha akarják! Sokkal töbe kerül a sok adminisztráció papír postabélyeg stb. De ha egyszer nincs ennyi eszük!”
  • 49. Linka11 2013. május 31. 05:21
    „Még jó,hogy van mire hivatkozni a szolgáltatónak ! -Mert különben ,még azt hinnénk,hogy csupa agyament idióta dolgozik
    a szolgáltatók pénzügyi részlegén ?! A sokszor betarthatatlan szabályozások miatt van annyi "szabálytalanság" az élet sok területén.És ez bizony rontja a statisztikát.Ehhez hasonló esetekből is ered,hogy azt mondják a magyar nem szabálykövető nép.”
  • 48. Fatboy35 2013. május 30. 22:30
    „Aki 71 fillért ennyire követel az komplett bolond.Normális ember 1 forintért nem csinál ilyen felhajtást.”
  • 47. Rubicon 2013. május 30. 22:24
    „Nekem 1 forint késedelmi pótlékot küldtek ki.
    Elmentem a postára és feladtam, bár egy fillért sem kellett fizetnem.
    Azt hiszem a kerekítés miatt ezt a Posta fizette.”
  • 46. deszkás 2013. május 30. 20:27
    „Látom sokaknak nehéz megérteni. Nekem meg ez az agyrém. (ACHI... rajtad csodálkozok)”
  • 45. queenmargareth1 2013. május 30. 18:48
    „de tényleg van ilyen:)nem ez az első és utolsó eset, minden többe kerül:a papír a kiküldés a munka vele, de kiküldik:)
    1999-ben az egyforintos adóhátralékunkat (3-nak volt)azonnal levonták a fizuból!”
  • 44. Légiós 2013. május 30. 17:33
    „Sajnos ebben az országba ez egy:))) A nagy rezsi csökkentést is hogy megérezzük, komolyan szánalmas amit müvelnek a hon atyák, bár hon atya kifejezést nem érdemlik meg...........”
  • 43. achilleus 2013. május 30. 16:54
    „"Az 1 forintos csekk befizetési határideje május 31-e. Marikáék végül úgy döntöttek, hogy egyelőre nem fizetik be."
    - Idegesítő ez a néni. A 70 filléres késedelmi kamata abból adódott, mert nem fizette be a késedelmi kamatot időre
    "amit a befizetési határidőnél kicsit később fizettem be. Erre érkezett egy 259 forintos sárga csekk a késedelmi kamatról, amelynek a befizetési határideje április 30-a volt. Ezt május 9-én fizettem be."
    - addig "szórakozik" míg elindítanak ellene egy eljárást, aminek a költségei tízezrekre fognak rúgni. Tessék már bevinni azt a "rohadt" csekket a postára (és időben, mert a legközelebbi késedelmi kamatos összeg 0,002 Ft lesz). Be lehet azt fizetni, legfeljebb nullára kerekítik, de megkapja a befizetést igazoló szelvényt, a Telenor meg megkapja a befizetéséról szóló igazolást. Na és persze a Telenor állja a sárga csekk költségeit.
    38. Szücsiii 2013.05.30. 14:46
    - látom nem csak engem akaszt ki ez az "aggályoskodás". Egy ilyen ügyhöz azért legalább két fél kell.”
  • 42. SP 2013. május 30. 16:32
    „Telenor feltöltés.

    Egy év futamidőre feltöltött összeg lejárta
    május 12 vasárnap volt. Tisza L krt-i üzlet ekkor pont zárva. Azt követő hétfő 13-a, az első munkanap, irány a szolgáltató.

    Kiderült,
    hogy az az összeg, ami előző nap 23h kor
    a meglévő egyenleg szerint több ezer forint értékben még megvolt, az másnap délelőttre csak úgy eltűnt.
    Mintha soha nem is lett volna. Abból egy garas sem az enyém már. Na nem.

    Iroda tájékoztat ""elveszett a pénzem".

    Bocs, de nem hagytam el,
    az igényem ezennel bejelentem, kérem vissza. Amúgy meg minden adatom ismert a Telenornál.
    Akkor
    hova veszett el a pénzem. Kinél van most? Valaki elvitte a Telenorból?

    Ha
    az utcán kiesik a zsebemből a mani, nem tud a becsületes megtaláló infot szerezni rólam, akkor tudomásul veszem, hogy elveszett.

    De a Telenor
    mindent adatot tud. Akkor a pénz nem is veszett el, hanem mondjuk inkább ellopták. A pénzem vissza jár.

    A telefon
    ma már fizető technikai eszköz!!! Parkoló, lottó, útdíj vásárolható vele.

    A hívószám
    mintegy banki számlaszám úgy működik. Tehát nagyobb összeg is lehet rajta.
    Akár több tízezer. És akkor jöhet a Telenor, hogy elveszett? Ha sok pénz volt raja, sok veszett el?
    Csak úgy.

    Sok ember sok pénze hová, kinek a javára veszik el?

    Mi lenne, ha
    a bank is így kezelné a pénzem. Egy futamidő végén elveszett mondaná, akár több milla is.

    Ombudsman, fogyasztó védelem, pénzügyi felügyelet!
    Csak úgy a "semmibe elveszhet" a fizető számlámról a pénzem?”
  • 41. uborka 2013. május 30. 16:13
    „Nekem is az jár az eszemben,hogy, hogyan tudná meg oldani, természetesen részlet fizetés...Pocsék világ ez!!!!!!”
  • 40. toth.andras.akos 2013. május 30. 16:03
    „Részletfizetést kell rá kérni, nem vitás. :-)”
  • 39. nagypappa 2013. május 30. 15:37
    „35. Qllancs 2013.05.30. 13:14
    Még a 12 %-os ÁFA idején a tényleges bevételem és az ÁFA bevallásom közt 1150 Ft eltérés volt ami kb. 140 Ft ÁFA hiányt jelentett. Nem büntettek meg. De nem is álltak le levelezni miatta.”
  • 38. Szücsiii 2013. május 30. 14:46
    „FElháborító hogy ilyen kicsiny összeget kiszámláznak! :) Nem ér annyit! :) Inkább beírok a Délmagyarba, és cikket íratok belőle! :) Gondolta Marika néni. Nem értem mit vinnyog, a többi számlával együtt beviszi a postára, aztán kész. Nyanyák...”
57 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elakadások, dugók a rendszerben - feladatkiadás

Talán előfordult már minden vezetővel, hogy megbeszélt egy elvégzendő feladatot munkatársával, aki el is végezte, de vezető nem értesült róla. Tovább olvasom