Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

A fapadosok utasaira repül rá a Malév

Modernebb, dinamikusabb arcot kíván mutatni magáról a Malév, amely a fapados légitársaságoktól akar elhódítani utasokat, és az elmúlt hónapokban a válság ellenére is növelni tudta utasainak számát.
A kihasználtsággal azonban változatlanul elégedetlenek - derült ki Karim Makhlouf kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szavaiból kedden. A Malév néhány európai járatot törölni fog, a télen pedig leállít tíz gépet.

Új arcot kíván mutatni magáról a Malév, amelyet a minőségi ügyes, modern, dinamikus jelzővel látott el Karim Makhlouf, januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettes, aki a légitársaság teljesen megújított kereskedelmi stratégiától, benne a fapadosok piacába betöréstől és az online jegyárusítás felfuttatásától várja a tavalyi meglehetősen alacsony, 65 százalékos férőhely-kihasználtság megemelését 70 százalékra.

A "soha nem tapasztalt" iparági válság ellenére a Malév április és július között nyolc százalékkal több utast repültetett, ami csak két európai légitársaságnak sikerült rajtuk kívül, s ez jelentős változás az első negyedévi 10 százalék mínuszhoz képest - igaz, utóbbi számban az év eleji ferihegyi sztrájknak is szerepe volt - mondta a vezérigazgató-helyettes. A 2009-es cél a charter-járatok nélkül 3,1 millió utas - mondta Makhlouf a Független Hírügynökség kérdésére. Ez a tavalyival megegyező teljesítmény lenne.

A Malév "rárepül" a fapados társaságok utasaira, ennek jegyében már 99 euróért (27 ezer forintért) kínálnak oda-vissza utat. Szeretnék eloszlatni azt a "félreértést", hogy a Malév drága - magyarázta a vezérigazgató-helyettes. Az átalakítás során utazási csomagokat ajánlanak (például szállodai szállással), és részletesebb utas-célcsoportokat alakítottak a diákoktól az egyedülállókon és kulturális egyesületeken át a hobbi utasokig.

A Malév még mindig túl bürokratikus szervezetű, ezt is modernizálják Karim Makhlouf szerint. Zajlik a már bejelentett 150 fős létszámcsökkentés, idén végleg kivonnak a flottából öt Fokkert, és télen leáll öt másik gép is. Megszüntetik továbbá a velencei, genfi és ljubljanai járatot. Féléves gazdálkodási adatokat a vezérigazgató-helyettes nem árult el. Tavaly 14 milliárd volt a Malév vesztesége, bár ezért szerintük csaknem 9 milliárdért a kerozin rekord magas ára a felelős.

Olvasóink írták

  • 2. IceMan 2009. július 28. 14:39
    „Zs ez volt eddigi legjobb poén amit ebben az újságban olvastam.”
  • 1. Zs 2009. július 28. 13:47
    „Remélem nem a terminálban várakozókra repülnek rá... :DDD”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ellapult, stagnáló visszaesés az első öt hónapban

Az év első öt hónapjában a magyar ipar teljesítménye 23,3 százalékkal maradt el 2008 azonos… Tovább olvasom