Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

A GVH nem talál fogást a benzináron

Két éve nem talál fogást a GVH a MOL üzemanyag-árképzésén.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már közel két éve vizsgálja a Mol üzemanyag-árképzését; a vizsgálati határidő már ugyan tavaly év végén lejárt, de a hivatalnál azt mondták a Népszabadságnak, hogy a vizsgálat még mindig tart.

A lap szerdai számában emlékeztet rá: a hatóság 2010 májusában indított versenyfelügyeleti eljárást azzal a gyanúval, hogy az olajtársaság visszaélve erőfölényével túlságosan magas árakat alkalmazott.

Gondolovics Katalin, a GVH sajtószóvivője a lapnak elmondta: bár a vizsgálat elhúzódik, a GVH továbbra is a törvényes határidőn belül jár el.

Pánczél Andrea, a Mol szóvivője pedig azt közölte a Népszabadsággal, hogy legutóbb decemberben szolgáltattak adatokat a GVH-nak. Szakértők többsége arra számít, hogy a hivatal - ahogy a korábbi vizsgálatok alkalmával sem, úgy - ezúttal sem marasztalja el az olajtársaságot - írja a lap.

Olvasóink írták

  • 19. Linka11 2012. április 19. 09:10
    „Magyar országon mindent lehet egyeseknek csak az a baj ,hogy mi az átlag emberek a kettesek vagyunk !
    És a békesség kedviért csak tűrünk és tűrünk !- De meddig ?????? Arcátlanul még annál is ostobábbnak néznek bennünket mint amilyenek úgy magunktól is vagyunk. - Röhej az egész !!!!”
  • 18. SP 2012. április 18. 17:24
    „Nincs más hátra,
    mint előre. Irány az autókereskedés és venni kell 1 BMW i8 350LE 3L/100 fogyasztású népautót.

    A héten még nem vettem lottót.
    Sehogy sem sikerül bejutnom az alsó birka középből a felső 10 ezerbe. Becsületbeli kérdés.

    Valami baj lehet a GHV -nél is.”
  • 17. Ebgondolat 2012. április 18. 16:40
    „A GVH azért nem talál fogást a MOL-on, mert ugyanazok a körök mozgatják!
    Az pedig, hogy a mol hogyan képzi az árait, teljesen távol áll a valóságtól.
    Egyszerűen arról van szó, hogy a mol részvényekért kiadott teljesen felesleges 550 milliárd forintot ilyen elképesztő pofátlan módon akarják visszaszerezni.”
  • 16. varadipal 2012. április 18. 14:23
    „És a NAV? Vagy Matolcsy?”
  • 15. papika56 2012. április 18. 13:29
    „A GVH aki találna fogást rajta --REPÜLNE a cégtől !!!
    De míg fütyisz csókosok ülnek ott vezető pozicióban , NEM is lesz hiba, se bünti !!!”
  • 14. papika56 2012. április 18. 13:15
    „Emeljék nyugodtan, akár 500.-ft felett is. Mindenki átjár Romániába tankolni. a kamionok is csak áthúznak rajtunk és a határon túl tankolnak.
    orbán és bandáját nem érinti a benzin ára -- korlátlanul, a mi - adó ft- unkból --ők ingyen tankolnak !!”
  • 13. gondolom 2012. április 18. 12:58
    „Miért is utálom a fideszeseket,mert hazudnak,mert jellemtelenek. Tudtak pofázni a szocik kormányzása alatt ,hogy csökkentsék a benzin adóját,hogy ők csökkenteni fogják és mi van Európa legdrágább benzinét vesszük a Fidesz kormányzása alatt. Ha azt mondom,hogy szemét banda azt moderálják ugye?”
  • 12. THK 2012. április 18. 11:30
    „Ezt érdemes megnézni:
    http://privatbankar.hu/fogyaszto/egyre-kevesebb-uzemanyagot-veszunk-246434

    Tavalyi év elejéhez képest még csak pár %-al kevesebb az üzemanyagfölhasználás, de 2009-hez képest már több, mint negyedével!

    Nyilván ezt akarják az árakkal ellensúlyozni, hiszen sokan kénytelenek mindenképpen használni, ha drága is - de van egy határ, és már az utakon is láthatóan alacsonyabb a forgalom, mint pár éve”
  • 11. hahaha62 2012. április 18. 10:41
    „MERT NAGYON BUTÁK....NEM FOGNI KELL HANEM TANKOLNI---AZAZ ÖNTENI!!!”
  • 10. kormoska 2012. április 18. 10:26
    „A Mol árképzése elképzelhető,hogy tisztességes és megfelel a normáknak.Szerintem ez így is van.Európában mindenütt nő a benzinár.Csak nálunk a pofátlanul magas adóterhelés miatt ez még jobban meglátszik!Ebből kéne leadni és a forintot feljavítani,de erre még szándékot sem látni!Addig maradnak Román testvéreink kútjai”
  • 9. deszkás 2012. április 18. 10:22
    „Ez csak választási humbug volt Fideszéktől,most nagy a csönd az 500 milliárdról is. Ennek az ötödéért kell(?) újabb adókat bevezetni. Sanader ügy meg nem is volt.(nálunk)”
  • 8. saturnus 2012. április 18. 09:53
    „Hát persze,hogy nem talált kifogást amikor itt is orbán embere ül és neki napi infulzió az életben maradáshoz. Napi sok száz milliós bevétel. Legyen miből a zsoldosokat fizetni.”
  • 7. Együgyű 2012. április 18. 09:32
    „,,A GVH nem talál fogást a benzináron"
    A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), Mol, sőt a nemzeti egységes kormányunk sem talál fogást az üzemanyag árakon!
    Fogást mindenki csak a ketteseken talál?
    OFF.”
  • 6. roxper 2012. április 18. 09:27
    „Ha egy kis eszük lenne, levinnék az árakat a forgalom nem esne, hanem dinamikusan nőne és nem a magyar ember járna külföldre tankolni és a kamionosok se a határ túloldalán tankolnának hanem itt, hanem mindenki itt költené el a pénzét...
    Ez pont olyan dolog mint a kiskeresetűek bérének csökkenése az egykulcsos miatt, valamint a cafeteria kinyírása. És még csodálkoznak, hogy miért esik a boltok forgalma és miért csuk be csomó maszek bolt!”
  • 5. THK 2012. április 18. 09:19
    „Az mondjuk nem a MOL sara, h nálunk az adó is adózik
    (az áfa a legvégén jön rá MINDENRE - így többek között az üzemanyagon a jövedéki adóra is...)

    És a jövedéki adó csökkentését is ez a kormány követelte az előzőtől - aztán hatalomra jutva pedig inkább EMELTÉK...

    Ezzel együtt érdekes megfigyelni, mennyire semmi ésszerűség nincs az árak alakulásában, hogyan képesek a legkisebb ingadozásra azonnal emelni, de jelentős csökkenés (vagy forinterősödés) esetén is alig csökkenteni, ha egyáltalán”
  • 4. szocsoba 2012. április 18. 08:48
    „Több mint a felét az adok teszik ki! Még ez sem volna baj...a legnagyobb probléma,hogy negyedét keressük,mint nyugat-európában hasonló szintű munkáért! NYUGAT-EURÓPAI ÁRAK...KELET-EURÓPAI FIZETÉSEK!!!!!!!!!”
  • 3. JABBA 2012. április 18. 08:08
    „Pedig egyszerű lenne a képlet:

    - Nettó üzemagyag ár.
    - Kutak nettó árrése
    - egyszeri 27%-os áfatartalom.

    Az áfatartalmat meg osszák szét, ahogy akarják. Pl.: 5% környezetvédelmi adó, 5% útadó, ami valóban az országutakra költik, a maradék meg állami bevétel. Így mindenki jól jár. -> magasabb üzemagyag eladás -> magasabb adóbevétel.

    Ugye, aki a kicsit nem becsüli.”
  • 2. info 2012. április 18. 07:38
    „Majd akkor találnak lehetőséget a csökkentésre, ha tömeges megmozdulások lesznek!!!”
  • 1. JungHeinrich 2012. április 18. 07:22
    „...amiota a Zorban kormany uralkodik :-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerülik az adófizetést a magyar multik (is)

A 172 leányvállalattal rendelkező 20 legnagyobb magyar cég is "eltüntetné" bevételének egy részét. Tovább olvasom