Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

A magyarok az európai átlag nem egészen 40 százalékából gazdálkodnak

A legszegényebb járások az ország északkeleti határvidékén vannak.
Európa tíz legmódosabb országa a teljes európai vásárlóerő mintegy fele fölött rendelkezik, míg a legszegényebb Moldovában az egy főre jutó átlagosan elkölthető jövedelem az európai átlag egytizedét sem éri el. Magyarország továbbra is a 31. helyen áll megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát – derül ki a GfK Vásárlóerő tanulmányának 2013. évi adataiból. Az idén első alkalommal vizsgált járási adatok szerint a legtöbb jövedelemből a Budakeszi járás, míg a legkevesebből az ország északkeleti határvidékén élő járások lakosai gazdálkodhatnak.

A megyék rangsora

A 19 magyarországi megyét a fővárossal együtt vizsgálva csupán hat megye vásárlóereje haladja meg az egy főre jutó országos átlagot, amelyet leginkább Veszprém megye reprezentálja, ahol az egy főre jutó elméletileg elkölthető jövedelem átlagosan 5.007 euró. A megyék rangsorát vezető Budapest egy főre jutó 6.520 eurós vásárlóereje 30 százalékkal magasabb, mint a nemzeti átlag, ugyanakkor egy szinten van a balti államok országos átlagával, de érezhetően elmarad a szlovák és a cseh országos 7.500 eurós szinttől.

Az Európa 42 országában élő 670 millió ember összesen 8,6 ezermilliárd euró fölött rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy egy európai lakos egy évben átlagosan 12.890 euró elméletileg elkölthető jövedelemből él. A tízes toplistában szereplő országok a teljes európai vásárlőerő közel felével rendelkeznek (4 ezermilliárd), ugyanakkor a lista alsó felében található Fehéroroszországban, Ukrajnában és Moldovában az egy főre jutó vásárlóerő nem éri el a 2.000 eurót sem. A legszegényebb Moldovában az átlagosan elkölthető jövedelem 1.284 euró, ami az európai átlagnak még a tizedét sem éri el.

Magyarország a tavalyi évhez hasonlóan tartja magát a 31. helyen. Az egy főre jutó nemzeti vásárlóerő 5.009 euro, ami a 9,9 millió fős magyar összlakosságra vetítve mintegy 50 milliárd eurónyi pénzösszeget jelent.
„A magyarok 5.009 eurós egy főre jutó vásárlóereje az európai rangsorban nyolcadik helyen álló németek 20.621 eurós vásárlóerejének kevesebb, mint egynegyede" – érzékeltette a különbségeket Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Közelebbi példát hozva: a szomszédos Szlovákia az egy főre jutó 7.473 eurós vásárlóerővel az európai lista 23. helyén áll, a mi vásárlóerőnk még ennek is csupán a kétharmadát teszi ki. Magyarország – a tavalyi évhez hasonlóan – idén is megelőzi Montenegrót (4.541 euro) és Romániát (3.491 euro), ám Horvátország (5.208 euro) az egy főre jutó átlagos vásárlóerőt tekintve már hazánk elé került. Magyarország nemzeti átlaga az európai egy főre jutó átlagos vásárlóerő mindössze 38.9 százaléka" – emelte ki a szakember.

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. scott1 2013. október 31. 11:04
    „Ennyi bizonyítékkal a kezedbe már nem szabad itt megállnod Bcsabi75!
    Hitesd el az emberekkel, hogy hiába volt 50-60 forinttal volt olcsóbb a dízel Romániában és most csak 23 forinttal, igenis megéri kimenni, mivel itt jobban drágult az üzemanyag ára szerinted ezért még jobban megéri mint régen!
    Állj ki az Andrássyra egy táblával a nyakadba és tájékoztasd az embereket, miszerint szerinted:

    A 2009-ES ÉS 2010-ES ÜZEMANYAG TURIZMUS ÓTA NÁLUNK JOBBAN EMELKEDETT AZ ÁRA AZ ÜZEMANYAGNAK MINT A SZOMSZÉDOS ORSZÁGOKBA, EZÉRT, AKI KIMEGY ROMÁNIÁBA TANKOLNI AZ JOBBAN JÁR, MINT RÉGEN!

    A végére még írd oda, a pártod és a saját nevedet is! Ha valaki meg azzal érvelne amivel én, akkor csak nevess az arcába mint ahogy velem is teszed, vagy cáfold meg a szavazati jog elvonásos cáfolatoddal, ahogy régen tetted!!! Ne késlekedj, ne győzködj, kezdj neki azonnal, mostanra minden bizonyíték a kezedben van! :D”
  • 83. Bcsabi75 2013. október 31. 09:48
    „82. scott1 2013.10.31. 07:57 : Köszönöm, hogy újfent megmosolyogtatsz scott1.

    Képtelen vagy felfogni, amit írnak neked. Visszakeressem neked, 2012 júniusában mennyi volt itthon a benzin és gázolaj ára (440-450 huf...)? Vagy, hogy 2009 márciusában 300 feletti forintos euróárfolyam melett??? Vagy, hogy Ukrajnában mennyi most és mennyi itthon? Scott1: képtelen vagy felfogni a hazugságod és Selmeczi Gabika szóvivőasszony hazugságait? Ez már a Te bajod!
    Különben, mégegyszer kb ezredjére leírom neked a tényt (talán felfogod)! Azt voltál bátor írni, hogy Magyarországon drágult legkevésbé az üzemanyag 2010-2013 között! Erre scott1 kedve szerint (2010 május alapján) a mostani üzemanyagár 40%-al drágább! Miközben Ausztriában: 8 % (2010-2013), Romániában: 37 % (2010-2013) Ukrajnában: 40 % (2010-2013), többi országban pedig: 30-35% között a drágulás (2010-2013)! De scott1 és Selmeczi Gabika szerint nálunk drágultak legkevésbé! Lehet, újra kellene járniuk a matekot???

    Tudod, én nem foglak megkérni arra, hogy állj ki a Széchényi térre egy olyan táblával, hogy a Fidesz jobban teljesít hazugságban és emberek butításában!!!”
  • 82. scott1 2013. október 31. 07:57
    „Hogyne Bcsabi75!
    Anno 50-60 forinttal volt olcsóbb a dízel Romániában most kb. 23 forinttal a táblázatod alapján, ezért nem jár már ki a senki, de te azt sugallnád, hogy mivel itt jobban drágult az üzemanyag ára ezért még jobban megéri! :D
    Állj ki az Andrássyra Csabán egy táblával a nyakadba és tájékoztasd az embereket, miszerint szerinted:

    A 2009-ES ÉS 2010-ES ÜZEMANYAG TURIZMUS ÓTA NÁLUNK JOBBAN EMELKEDETT AZ ÁRA AZ ÜZEMANYAGNAK MINT A SZOMSZÉDOS ORSZÁGOKBA, EZÉRT, AKI KIMEGY ROMÁNIÁBA TANKOLNI AZ JOBBAN JÁR, MINT RÉGEN!

    A végére még írd oda, a pártod és a saját nevedet is (azért írtam nagybetűvel, mert ha te ezt kiabálnod kell utcán, hogy sokkal nagyobb legyen a publicitása)! Ha ezt megcsináltad volna Baján szerb, illetve horvát tankolással, lehet, hogy megfordítottátok volna a választás eredményét is!!! Ne késlekedj, ne győzködj, kezdj neki azonnal! :DDD”
  • 81. Bcsabi75 2013. október 31. 06:57
    „80. scott1 2013.10.30. 18:33 : Látod, scott1 mennyire cinikus vagy, ha neked nem jön be valami.

    Állítasz egy dolgot, amit korábban Selmeczi Gabika szóvivő kezdett el hazudni, aztán ha nem jön be, elkezdesz személyeskedni.

    Ha meg azt vesszük, hogy 2009 márciusában mennyi volt és 2012 nyarára mennyi lett, még nagyobb a különbség. Még, így is kijött a hazugság bizonyítéka, hogy a Te példádat vettük alapul.

    Tudod, itt Csabán és Szegeden se hülyék az emberek. Nem kell kiállni táblákkal. Látják, érzik a mindennapok során! Itt megbújik egy egykori 1963-as Tanácstitkár fia, aki most Békés Megyei Fidesz Elnök, Szegeden meg van egy olyan Fidesz - Jobbik vezette önkormányzat, aki mindent elkövet azért, hogy Botka Úr minél nehezebben tudjon boldogulni!”
  • 80. scott1 2013. október 30. 18:33
    „Azért írtam csak nagybetűvel, hogy jól elkülönüljön... amúgy 2010 előtt volt olyan időszak, hogy ezen országok közül itt volt a legmagasabb üzemanyagár, de ezzel ne is foglalkozz, hiszen kezedbe a bizonyíték! Ugye?
    Ezért állj ki az Andrássyra Csabán egy táblával a nyakadba és tájékoztasd az embereket, miszerint szerinted:

    A 2009-es és 2010-es üzemanyag turizmus óta nálunk jobban emelkedett az ára az üzemanyagnak mint a szomszédos országokba, ezért, aki kimegy Romániába tankolni az még jobban jár, mint régen!

    A végére még írd oda, hogy ezt a nagy leleplezést melyik párt nevében teszed és a nevedet is! Azután csináld meg ezt Szegeden a Kárászon szerb viszonylatban is!!! Ne késlekedj, ne győzködj, kezd el azonnal! :DDD”
  • 79. Bcsabi75 2013. október 30. 18:15
    „78. scott1 2013.10.30. 17:43 : Lám, scott1 újra remekel :)) És úgy látom kezd ideges lenni, ha már nagybetűket is használ.

    Figyelj scott1. Te azt írtad, térségünkben, nálunk emelkedtek a legkevésbé az árak. Így van? Nos, ha így van, akkor be van bizonyítva azoknak, akik tudnak olvasni és értelmezni számokat.

    Különben találtam a nyugati neten benzinárakat különböző országokból, egy táblázatban. Most figyelj:

    Bosznia: 95-ös: 1,19 eur/l, Dízel: 1,20 eur/l.
    Horvátország: 95-ös: 1,38 eur/l, Dízel: 1,31 eur/l.
    Macedonia: 95-ös: 1,31 eur/l, Dízel: 1,13 eur/l.
    Románia: 95-ös: 1,34 eur/l, Dízel: 1,34 eur/l.
    Szlovákia: 95-ös: 1,49 eur/l, Dízel: 1,38 eur/l.
    Szlovénia: 95-ös: 1,46 eur/l, Dízel: 1,36 eur/l.
    Magyarország, 95-ös: 1,37 eur/l, Dízel: 1,42 eur/l. (!!!)

    Forrás: http://www.arboe.at/services-reisen/reisen/spritpreise-europaweit/

    Scott1: ebből láthatod térségünk országaiban milyenek az üzemanyagárak jelenleg! Megállapítható, hogy 95-ös egyedül Szlovákiában,Horvátországban és Szlovéniában drágább, mint nálunk. Gázolajban, nálunk a legdrágább, és nálunk is emelkedett legjelentősebben az ár!!!

    Ezt az újabb Fideszes hazugságnak a leleplezését, saját magam döntése alapján tettem, tudnillik elegem van a Fidesz féle hazugságokból, amelyeket ők és embereik szajkóznak a nép butítása érdekében!”
  • 78. scott1 2013. október 30. 17:43
    „Romániába senki nem nézi a te kilométer állásodat, de ezt te is tudod hiszen nemrég írtad, hogy ott tankoltál! Éppen ezért állj ki az Andrássyra egy táblával a nyakadba és tájékoztasd az embereket, miszerint:

    A 2009-ES ÉS 2010-ES ÜZEMANYAG TURIZMUS ÓTA NÁLUNK JOBBAN EMELKEDETT AZ ÁRAK MINT A SZOMSZÉDOS ORSZÁGOKBA, EZÉRT AKI KIMEGY ROMÁNIÁBA TANKOLNI AZ MÉG JOBBAN JÁR MINT RÉGEN!

    A végére még odaírhatnád, hogy ezt a nagy leleplezést melyik párt nevében is tetted és a te nevedet is! Azután csináld meg ezt Szegeden, szerb viszonylatban is!!! Ne késlekedj, ne győzködj, kezd el azonnal! :DDD”
  • 77. spiler 2013. október 30. 17:37
    „csökkenteni kell a munkához való hozzá állást....Politikusokon ,orvosokon,ügyvédeken kívül NEM fizetnek itthon senkit meg....mint a cocializmusban,nincs változás csak a király más...”
  • 76. Bcsabi75 2013. október 30. 17:00
    „75. scott1 2013.10.30. 16:19 : Az eredeti téma, itt a Te ismerethiányod miatt már rég nem érdekes.

    Mi köze van Oroszországnak? Szerinted, honnan vesszük a gázt vagy az olajat? Nem onnan? Ha ők csak 15 % - ot emelnek, akkor itt miért 40 % kell Orbánnak? Vagy Ausztriában is elég csak 8 % emelés 2010-2013 között!!! Nekik miért elég annyi százalék? Orbánnak semmi sem elég?

    Felesleges neked 395 forintos árat hasonlítani, ha azon az áron nem tudod elszámolni! Tudnillik, ha hozzáveszed az amortizációt, vagy ha kocsid többet fogyaszt annál, amit az apeh megenged elszámolni, a végén már többet fizetsz!
    Benzinturizmus: Viktorodnak köszönd, hogy megszűnt. 2012 márciusa óta, ki kell tölts egy deklarációt. Be kell vallani a kilóméterállást, és a tartályban lévő üzemanyag mennyiségét! Egy héten belül, csak annyi üzemanyaggal jöhetsz vissza, amennyit kilépéskor bevallottál, és a pénzügyőr jóváhagyott!!! No, ezért szűnt meg az üzemanyagturizmus!!!

    Még egy példa, csak neked scott1: Mint írtam, jelenleg Ukrajnában 10,4 UAH egy liter benzin. 1 eur = 11,0 UAH, vagyis: 0,94 eur / l. Jelenlegi árfolyamon (1 eur = 290 huf): 272,6 huf / l. Szerinted, nem érné meg hozni? Kérdezd meg Viktort, 2014.április 6-án, milért csinálta ezt????!!!

    Sértegethetsz nyugodtan! Saját magam tapasztalom, amikor kint vagyok!”
  • 75. scott1 2013. október 30. 16:19
    „Mi köze van Oroszországnak ahhoz, miszerint 2010 óta Magyarországon drágult a legnagyobb mértékben az üzemanyag ára a térségben? Sőt egyáltalán mi köze van az eredeti témának mindahhoz, hogy te itt miket próbálsz összehordani? :DDD

    Hasonlítsd össze az itteni 395 forint/literes átlagárat a szomszédos országok áraival, akkor talán még neked is leesne az, hogy az egykor 50-60 forinttal olcsóbb szerb és román üzemanyag csak 30-35 forinttal olcsóbb - miért is szűnt meg a benzinturizmus... vagy az egykor közel egy árú szlovén és szlovák benzin drágább lett 30 forinttal!

    Azt csak te képzeled, hogy úgy lett máshol drágább az üzemanyag, hogy az közben kevésbé drágult! :D”
  • 74. Bcsabi75 2013. október 30. 15:49
    „73. scott1 2013.10.30. 15:09 :

    Megint, mosolyogtatót írsz :))) Csak rajta. Oroszország olajnagyhatalom. Ők hozzák fel a felszínre a legtöbb napi mennyiségű olajat a szadúiak után, és az amerikaiak előtt! Nekik elég csak 15%-ot emelni???

    Különben, képzeld tudom hol van Oroszország...!!!

    Ukrán árakat, szintén beírtam. Náluk is 40 % volt az emelkedés! Tehát nem emeltek többet, mint mi. Azt írod, nálunk emeltek a legkevesebbet! Hát ezt megcáfoltam és kimutattam a román és az ukrán árakból!

    Osztrák ár is érdekel? Ok!

    2010.09.13. 95-ös: 1,24 eur (13.09.2010 1,24 Shell in Reutte )
    2013.09.29. 95-ös: 1,34 eur (23.10.2013 1,34 Wiener Neustadt, Preise ändern sich täglich, am günstigsten hier ist es am Sonntag )
    1,24 x 1,08 = 1,339, tehát: 8 % - os drágulás Ausztriában!!!
    Forrás: http://benzinpreis.de/international.phtml?kontinent=EU&land=156&waehrung=EUR&einheit=Liter

    Hmmm....”
  • 73. scott1 2013. október 30. 15:09
    „Akkor nézz utána és hasonlítsd össze az akkori magyar árakat az akkori osztrák, szlovén, szlovák, szerb, román, horvát, ukrán árakkal, majd a mostani magyar árakat a mostani osztrák, szlovén, szlovák, szerb, román, horvát, ukrán árakkal addig csak maszatolsz!
    Ui: Oroszországgal meg még csak határosak se vagyunk! :DDD”
  • 72. Bcsabi75 2013. október 30. 13:01
    „71. scott1 2013.10.30. 12:24 : Mondod ezt a következő bemásolt kommented után:

    "Amúgy nem tudom, honnan szedted a számokat" Írtad a: 69. scott1 2013.10.30. 11:28 kommentedben!

    Nem tudom kimutatni szerinted? Lássuk:
    Tudnillik, míg csendben voltál utánanéztem pár konkrétumnak!

    Ukrajna (Térségünk országa):
    2010.01.15. 95-ös: 7,46 UAH
    2013.10.30. 95-ös: 10,4 UAH
    Drágulás: 7,46 x 1,4 = 10,44 tehát 40%-os drágulás!
    Románia:
    2010.01.01. 95-ös: 4 lej
    2013.10.20. 95-ös: 5,5 lej
    Drágulás: 4 x 1,37 = 5,48 lej, tehát 37 %-os drágulás!

    2010 májusához képest, itthon ezek szerint 40 % a drágulás mértéke! 310 x 1,4 = 434 huf,-

    Még, valami: Oroszország:
    2010.01.01. 95-ös: 27 Rubel/l
    2013.10.20. 95-ös: 31 Rubel/l
    Drágulás: 27x1,15 = 31,05, tehát: 15 %-os drágulás!!!

    Szóval, itt van neked kimutatva! Akkor pedig, mi az a szöveg, hogy nálunk drágultak legkevésbé???? Újfent meg vagy cáfolva, scott1!!! És, ha megnézem a 2009 márciusi üzemanyagárakat (olyan valutaárfolyam mellett...!!!), akkor még nagyobb az Orbáni emelés mértéke!!!!”
  • 71. scott1 2013. október 30. 12:24
    „Hidd el, attól mert a NAV által használt magyar árakat használod még mindig nem tudod kimutatni azt, hogy itt drágult a leginkább az üzemanyag ára a szomszédos országokhoz viszonyítva! Ez mindenki számára világos csak számodra felfoghatatlan!

    Ha már mindenáron összehasonlítani akarsz kormányokat, akkor ne 2009-es adatokat nézz hanem 2010 májusit, mert ez így nem igazán elegáns dolog, főleg, hogy elég szép kis emelések voltak a két idő között...
    2010 május:
    Gázolaj: 310 Ft/liter és nem 254 Ft/liter mint 2009-ben
    Keverék: 362 Ft/liter és nem 269 Ft/liter
    ESZ-95: 335 Ft/liter és nem 245 Ft/liter
    LPG: 179 Ft/liter és nem 155 Ft/liter

    Mindennek semmi köze amúgy a témához, ezt csak te kapartad össze a 67 hsz-m terelésére, ugyan kevésbé szánalmas a mostani magyarázkodásod, ahol csak magyar árak összehasonlításával akarod bebizonyítani azt, hogy a környező országok között itt drágult az üzemanyag a legjobban, de azért még ez is van közel annyira mosolyfakasztó érvelés mint az, amikor ezt régebben még a szavazati jogunk megvonásával akartad cáfolni!
    Ahogy mondtam, ez egyre jobb lesz... :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD”
  • 70. Bcsabi75 2013. október 30. 11:44
    „69. scott1 2013.10.30. 11:28 : Tudod, én viszont veled ellentétben járok a környező országokban és tankolok is.

    Scott1: Nem tudsz olvasni? Még azt sem tudod, hogy ha valakinek vállalkozása van, hogyan számolhatja el az üzemanyagot? Akkor segítek: Az akkor érvényes nav (korábbi nevén apeh) által kiadott üzemanyagárak alapján. Ehhez jön a szintén kiadott fogyasztási norma. Szintén ehhez jön hozzá az apeh által kiadott amortizáció. Ezek alapján számolhatja el az adott vállalkozás az üzemanyagot, kitöltött ÚTNYILVÁNTARTÁS alapján! Te tényleg, azt hiszed, hogy vállalkozásnál elegendő csupán a benzinkúton kapott számla? Hol élsz???

    Itt a pontos táblázat a leírtakról:

    Fogyasztási norma (Forrás:http://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/uzemanyag/fogyaszt_normak/gjnorma.html) :
    A benzinüzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:
    1000 cm3-ig
    7,6 liter/100 kilométer
    1001-1500 cm3-ig
    8,6 liter/100 kilométer
    1501-2000 cm3-ig
    9,5 liter/100 kilométer
    2001-3000 cm3-ig
    11,4 liter/100 kilométer
    3001 cm3 felett
    13,3 liter/100 kilométer

    A gázolajüzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:
    1500 cm3-ig
    5,7 liter/100 kilométer
    1501-2000 cm3-ig
    6,7 liter/100 kilométer
    2001-3000 cm3-ig
    7,6 liter/100 kilométer
    3001 cm3 felett
    9,5 liter/100 kilométer

    Látod, scott1. Talán, ha csendben maradsz, bölcsebb maradtál volna!”
  • 69. scott1 2013. október 30. 11:28
    „Attól, hogy a régi magyar árakat összehasonlítod a mostanival még nem derül ki az, hogy más országokban mennyire drágult az üzemanyag ára...
    Ahhoz, hogy kiderüljön az, hogy nálunk drágult e az üzemanyag ára leginkább, ahhoz más országok üzemanyagáraival kell összehasonlítani, a régi árakat az újakkal! Szerintem tényleg nem kell nekem minősítenem mert amit leírsz az bőven megteszi helyetted! :DDD

    Amúgy nem tudom, honnan szedted a számokat de én javaslok neked egy pár helyet a lakhelyeden és környékén,
    ahol 40 forinttal olcsóbb az E95-ös: 44.sz. főút, Gyulai út 84. 393.9 FT
    ahol 25 forinttal olcsóbb a gázolaj: Szarvasi út 68. 413.9 FT
    ahol 10 forinttal olcsóbb az LP gáz: Orosháza 269.0 FT”
  • 68. Bcsabi75 2013. október 30. 10:21
    „67. scott1 2013.10.30. 09:58 : ez a vita kb olyan, amikor azt írtad hogy nem nálunk drágultak az üzemanyagárak a legjobban.

    Akkor is írtam, most is írom:
    Tessék (Forrás: http://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/uzemanyag/uzemanyagarak)
    o2009. március 1-je és március 31-e között alkalmazható üzemanyagárak:
    Ólmozatlan motorbenzin
    ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin
    245 Ft/l
    Gázolaj
    254 Ft/l
    Keverék
    269 Ft/l
    LPG autógáz
    155 Ft/l

    Ezzel szemben most:
    o2013. október 1-je és október 31-e között alkalmazható üzemanyagárakról
    Ólmozatlan motorbenzin
    ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin
    434 Ft/l
    Gázolaj
    439 Ft/l
    Keverék
    468 Ft/l
    LPG autógáz
    279 Ft/l

    De scott1 szerint, nem náunk drágult legjobban az üzemanyagár.

    Sebaj, írogassa nyugodtan tovább scott1 a kommentjeit! Tényekkel szemben vitázik. Az érdekes, hogy neki kánaán van. Talán nyert trafikot? Mindössze ennyi a szórakozása, hogy a delmagyar.hu nagy fideszes kommentelője. Elég szegénykes!!!”
  • 67. scott1 2013. október 30. 09:58
    „Ez egyre jobb lesz, ne hagyd abba! Ennyi "anyagból" mint amit te összeírsz, már mindenki valós képet kap rólad! :D

    1. Nekem nem kell elmagyaráznod milyen döntések alapján vesz szolgáltatást, "terméket" valaki...
    A Lombard Lízing pedig nem újabb szolgáltatásainak a terjesztésével foglalkozott leginkább, hanem a 2009-ig kihelyezett kintlévőségeinek (hiteleinek) a behajtásával! :D

    2. Az "akkor szavazz olyanokra" és az "arra szavazol, akire akarsz" az abszolút nem ellentétes egymással! :D

    3. Akár hiszed akár nem a magyar tandíjnak semmi köze nem volt az euró és a svájci frank árfolyama között bekövetkezett drasztikus változásokhoz! Még akkor sem, ha te mindenáron ezt akarod! :D

    4. A 2003-as nyilatkozattal megtámasztani egy 2008-as árfolyamot, pláne, hogy 2003-ban még mindenki a 2006-os évre tette az euró magyarországi bevezetését elég vicces!

    5. Amit te bemásoltál önnön magadtól, annak továbbra is az égvilágon semmi köze ahhoz, amit én írtam anno a témáról és ez még akkor is így lesz, ha tízszer bemásolod ugyanazt! :D

    A sok idézetedet látva ha én lennék te, most valami olyasmit mondanék, hogy a pártsajtód által leírtak... meg, hogy önálló gondolatok nélkül... de mivel nem vagyok te, ezért én is degradálok érte senkit, aki elolvassa annak úgyis lejön!
    Szép napot! :D”
  • 66. Bcsabi75 2013. október 30. 08:54
    „65. scott1 2013.10.30. 08:02 : Mein Gott, scott1...

    Újfent válaszok (Különben nincs másdolgod, mint itt írogatni? Fidesz nem ad munkát hű kommentelőjének és védelmezőjének?):

    1.) Figyu: Elmondom neked, mi alapján dönt az ember, hogy felvesz e hitelt vagy sem. Jelnlegi élete kiszámítható e. Magyarán tud e hosszú távra tervezni, avagy sem. Másik ok, hogyan alakulnak véleménye szerint az árfolyamok. Ha nem megbízható egyik sem, akkor nem vesz felt hitelt. Jelenleg ez a szitu. Az említett lombardlízing érdekes módon bírta a versenyt, egészen 2013 nyaráig. Akkor rendelték el az elbocsájtásokat, nem 2008-2009-ben. Magyarán újfent Orbán korszak és rendszer problémája.

    2.) Szavazás: Emlékszel az 59-es kommentedre? Bemásolom neked: " Akkor szavazz olyanokra" Küldte: 59. scott1 2013.10.29. 19:16 Hmmm...

    3.) Témához semmi köze szerinted? Ti, azt mondjátok 2008-ban nem kell tandíj! Még népszavazást is kiírtok! Aztán meg olyan politikát csináltok, hogy stadionokra van pénz, de felsőoktatásra nincs! Ti ma A-t mondtok és B-t csináltok!!! Ez, a helyzet scott1!

    4.) Euró huf árfolyam, scott1: Látom, nehezed fér bele az agyadba. Ha nincs bizalom, soha nem lesz erős forint! Pedig anno, hogy mondtátok! Szembesítés következik (Orbán Viktor mondta):
    ,,A magyar emberek hisznek az erős forintban. Jó okuk van erre, mert tudják, ha a forint gyenge, akkor emelkednek az árak, és ez lerontja az ő munkájuk értékét, leértékeli a keresetüket." - 2003. február 6-án még így vélekedett Orbán Viktor a gyenge forintról, és teljesen igaza volt.
    Ma, pedig mit csinál??? Az ellenkezőjét!

    5.) Bemásolom újra az imf részt, figyelj:
    IMF megállapodás: Emlékszel, hogyan indítottátok??? Ha nem, frissítem az emlékezeted:
    a.) Fellegit kivettétek a miniszteri székből, hogy csak az IMF-re koncentrálhasson. Eredmény: zéró
    b.) Fellegi után,következett: Varga. Eredménye: zéró

    Scott1, ha ezek után sem tiszta nálad a kép, javaslom, próbálkozz másnál!”
  • 65. scott1 2013. október 30. 08:02
    „Blődség! :D
    A te válaszaid úgy változnak, ahogy éppen a kedves tartja, amikor szembesülsz azzal, hogy ostobaságokat hordtál össze, akkor vagy nem veszel róla tudomást, maszatolsz, terelsz vagy "tekes fideszezésbe" kezdesz!

    1.) Árfolyam ingadozás vezetett a devizahitelezés végéhez, nagyjából 2008-2009-re nem csak Magyarországon, hanem mindenhol. Valóban volt szerepe benne a rossz életkörülményeknek, a munkanélküliségnek, a BAR listások tömegének, a hosszú távra tervezés megszűnésének - szerte a világon!
    Amit az árfolyamok kérdésével kapcsolatba összehordtál az nem minősítem, az minősíti az magát, mert úgy kerek ahogy van... - Ez a blődség!

    2.) Arra szavazol akire akarsz, engem kegyetlenül nem érdekel, ennek semmi köze ahhoz, hogy miért szűnt meg a devizaalapú hitelezés... - Ez a politikai irányba terelés!

    3.) Hogy a tandíjas népszavazást honnan rángattad elő fogalmam sincs, még csak meg se említettem se most se régen, a témához meg semmi köze! - Ez a terelés!

    4.) Írd le nyugodtan mit csinálnál a forint/euró árfolyammal kapcsolatban, amit az "árfolyam kérdéssel" kapcsolatban összehoztál biztos velős anyag lehet az is! - Ez talán egy szerepzavar!

    5.) IMF megállapodás: Persze, hogy emlékszem telehörögtétek a fórumot, hogy IMF megállapodás nélkül mi lesz, nehéz volna elfelejteni miután többen gyaláztak a véleményemért a fórumon. Annak meg semmi köze a végeredményhez, vagy amit összefröcsögtetek ahhoz, hogy mi lett Fellegivel? De idézhetsz magadtól, gondolom eltekintesz tőle :D - Ez a maszatolás!

    Mit hordok össze, idézz már egyszer valamit, unom, hogy olyan dolgokat állítasz, amit nem mondtam! Nem tudom már hányszor felajánlottam, hogy idézz tőlem, de egyszer se éltél vele, gondolom csak azért nem teszed mert te is tudod, hogy valótlant állítasz, na persze ez sosem zavar abban, hogy újból és újból megtedd!”
84 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Varga: a bankszövetség javaslata nem orvosolja a devizahitelesek problémáját

Ezért a kabinet november elején az Országgyűlés elé terjeszti a devizaadósok megsegítésére szolgáló… Tovább olvasom