Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

A tervek szerint alakul az útdíjbevétel

Az e-útdíjból szerdáig 63,5 milliárd folyt be, a bevétel az év végére eléri a tervezett 75 milliárd forintot.
Az e-útdíjból szerdáig 63,5 milliárd folyt be, a bevétel az év végére eléri a tervezett 75 milliárd forintot - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára csütörtökön Budapesten, egy fuvarozói konferencián.

A jövő évi díjbevétel a tervezett 150 milliárd forintot 10-15 milliárd forinttal is meghaladhatja a javuló ellenőrzések miatt - válaszolta az államtitkár a konferencia szünetében tartott sajtótájékoztatón az MTI kérdésére.

Hozzátette: a beruházási költség viszont belül marad a 42 milliárd forinton, és ez már tartalmazza az ellenőrzésre a rendőrségnek biztosított forrást is.

A kifizetett útdíj fele-arányban oszlik meg a külföldi és a belföldi fuvarozók között. A külföldiek közül 40 százalékkal a román fuvarozók vezetnek, a sorban a lengyel, a bulgár és a szlovák kamionok következnek.

A befolyt e-útdíj 80 százalékát fizették a négytengelyes járművek. A bevétel nagy része az M1-M5 autópályákról származik. Ugyanakkor az M6 autópályáról kisebb a bevétel, mint a 86-os útról, amelyre a kezdeti ausztriai átterelődés miatt visszatért a teherforgalom - ismertette az adatokat az államtitkár.

Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke arról számolt be, hogy mára már megnyugodtak a kedélyek a használatarányos útdíj bevezetése miatt. Az útdíjat megelőlegező kedvezményes forgóeszköz hitel bevezetése késett, csak augusztus 20-tól vehető igénybe. A szakma 6,5-7 milliárd forint hitellel kalkulált, a tény az, hogy 100 cég, 1200 jármű után 1,1 milliárd forint hitelt igényelt.

Az elnök adatai szerint - a tervezettel szemben - nem a kamionokba szerelt fedélzeti egységek által mért, hanem a viszonylati jegyből származó e-útdíj bevétel a nagyobb. A szeptember végi adatok szerint a viszonylati jegyekből 30,8 milliárd, míg a fedélzeti egységekből 23,6 milliárd forint bevétel származott. Hosszabb távon azonban a fedélzeti egységek dominálnak majd.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a tavaly megalkotott egységes közösségi közlekedési törvényt emelte ki előadásában. A verseny a közösségi és az egyéni közlekedés között zajlik, az előbbinél pedig előnyt élvez a kötöttpályás közlekedés - mondta.

A közösségi közlekedés működtetése tavaly mintegy 550 milliárd forintba került, ebből 350 milliárd volt a költségvetési kiadás, a többi a jegyár bevételből származott. Az ágazat 150 ezer embernek ad munkát, és 33 ezer autóbusz- és 3200 vasúti járatot jelent - tette hozzá az államtitkár.

Olvasóink írták

  • 2. partizánok 2013. november 22. 17:06
    „1. Jozsoci 2013.11.22. 01:53

    "Igen, mi fizetjük! Az ásványvíz, a tejtermékek drasztikus áremelkedésével."

    És azt ki fizette meg, hogy a "bezzeg nyugat" a román-bolgár "rabszolga"(értsd :OLCSÓ) munkaerővel előállított javakat a
    "becsületes" nyugatra szállító román-bolgár kamionok kb.3500 forintért végig száguldottak az országon, nem 3500 forintnyi kárt okozva az infrastruktúrában (a baleseteket nem is számítva)?
    (Egyes vizsgálatok szerint egy kamion akkora kárt tesz az útban, mint 100 ezer személyautó)
    Ezt ki fizette meg?
    Meg mondom.
    Mi!
    A nyugat meg jót röhögött. A mi számlánkra.
    Zsebre tette a különbséget(kevesebb útdíj) és még fizettük is nekik az autópálya építésre felvett kölcsönöket.
    Jó kis "biznisz". Nekik!
    Most ez a pénz legalább itt marad.
    Nem tudom miért van olyan érzésem, hogy a "bezzeg nyugatnak" fontosabbak voltak a jó minőségű autópályák(főleg, hogy mi fizettük) , hogy összekösse az olcsón dolgozó kelet-Kelet-Európa robot-nyomor termelőkapacitásait , a nagy nyugati piacokkal(lehetőleg minél olcsóbban).
    Lásd Szegedet is átugrották a multik és inkább Temesváron és Aradon települtek meg.
    Gondolom ez eszedbe sem jutott.
    De az is lehet, hogy én tévedek.

    Egyébként is a drasztikus áremelések kisebbik része az útdíj.
    Pl.
    "- Az árváltozás valós jelenség, és ennek több oka is van - válaszolta Szilágyi László, a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója....Az útdíj bevezetésének is volt költségnövelő hatása, de az lényegesen kevésbé befolyásolta a fogyasztói árak alakulását - magyarázta a vezető."
    http://www.delmagyar.hu/gazdasag/elszaladt_a_tej_ara/2358433/

    Tudod, hogy jó dolog hőbörögni, de néha nem árt tájékozódni.
    Tisztelettel és szép napot!
    :-)”
  • 1. Jozsoci 2013. november 22. 01:53
    „Igen, mi fizetjük! Az ásványvíz, a tejtermékek drasztikus áremelkedésével.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy hét múlva a TIK-ben jubileumi Presztízs-gála

November 28-án exkluzív gálaműsorral készülünk az SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központjában a 10. jubileumi Presztízs-gálára. Tovább olvasom