Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek

A Tesco Globál Áruházak Zrt. 2007-ig visszamenőleg összesen 200 millió forintot fizet ki 220 sofőrjének a következő hónapban - közölte a cég csütörtökön.
Az ügy előzménye, hogy a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 gépkocsivezetője február 2-án felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco ellen, mert álláspontjuk szerint a cég három évre visszamenőleg tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezenkívül követelték a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is.

A KDFSZ korábban az MTI-vel azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. A sofőrök közül 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást.

A Tesco csütörtöki közleményében hangsúlyozza: márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalójának 2007-ig visszamenőleg kifizetik a rendelkezésre állási díjat, tehát nemcsak annak a 13 dolgozónak, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek. Hozzáfűzik: a kifizetés kapcsán az egyéni kalkulációk és egyeztetések még folyamatban vannak.

"Az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 ezer forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg" - hangsúlyozza alá a Tesco.

A Tesco munkaügyi rendszerei - ahogyan azt hatósági vizsgálatok is megerősítették - összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal emeli ki a cég. "Természetesen és sajnálatosan 22 ezer  munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is" - közölte az áruházlánc.

Olvasóink írták

  • 12. LukSzusz 2011. február 18. 06:53
    „A söfőrök azóta is ott dolgoznak?”
  • 11. FordTom 2011. február 18. 06:29
    „hogyha a munkáltatóm nem adja oda a fizetésemet felszámolási eljárást kell kezdeményeznem? Nem is hülyék ezek a sofőrök :D”
  • 10. kalkutta 2011. február 18. 00:42
    „A Mórakert az nem egy mintacég?”
  • 9. 266722 2011. február 17. 22:24
    „A TESCO legalább fizet.Van olyan magyar multi/Mórakert stb..../akik milliárdok tartoznak a beszállitoknak.Nekik már esélyük sincs,hogy megkapják a tartozásukat.Akkor most mi is van?Igaz,hogy ha majd a gyermekeink szavazhatnak és győznek,elzavarják ezeket a gaz bácsikat.”
  • 8. gavallér 2011. február 17. 20:51
    „Sofőrökkel nem jó packázni. Punk-tum.”
  • 7. niagara 2011. február 17. 19:13
    „2007-óta tartozik, gratulálok, a Teszkónak, hogy eddig tudta szivatni a munkásokat. Magyar ember ne vásároljon Teszkóban ha nem muszáj!”
  • 6. történész 2011. február 17. 18:48
    „Merje valaki azt mondani kár érte”
  • 5. fapaci 2011. február 17. 18:34
    „az adminisztrációt is ezek a dolgozók végzik, vagyis lehet anyázni magukat. A tescot nem rázza meg ekkora összeg, eddig is kifizették volna, ha azt papírral tudják igazolni. Azt ne várja el senki, hogy munkáltató bemondásra fizessen. Egy 300fős munkahelynél lehetetlen nyomon követni hogy ki és mikor dolgozott, vagy mikorra jár neki juttatás, ezért kéne az adminisztrációt normálisan vezetni. Ugye kedves adminisztrátorok?”
  • 4. samsung10 2011. február 17. 17:50
    „Az adminisztratív POFÁTLANSÁGOK ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár”
  • 3. szeti 2011. február 17. 17:48
    „miért kellett nyilvánosságot kapnia az ügynek ahhoz, hogy végre lépjenek? gusztustalan egy multi a tecsó.”
  • 2. Bike 2011. február 17. 17:13
    „"hangsúlyozza alá a Tesco" nem is kihangsúlyozza, vagy aláhúzza...”
  • 1. zoltanszabo 2011. február 17. 16:09
    „" Ha a vállalat tudomására jut,hogy valamilyen tévedés történt,azt haladéktalanul orvosolja....."
    Ha tényleg így lenne MIÉRT vártak 3 évet ???miért nem fizették ki ???Miért kellett bíróságra menniük ????
    Ez a múlti is olyan szemét mindd a többi. A dolgozó dolgozik napi 12-14 órát--amiből 2-3 órát ki se fizet !!
    Érdekes, én is dolgoztam ilyen helyen --a benti--meg az én álltalam nyilvántartott jelenléti ív --benne a ledolgozott munkaidő SOHA nem stimmelt. Mindig kevesebbet számoltak el mint ami járt volna !
    Szemét--tetű banda!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kétezer cég a százmilliósok adóslistáján

Az adósok 81 százaléka felszámolás alatt áll, tartozásuk behajtása tehát igencsak kétséges - olvasható egy elemzésében. Tovább olvasom