Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 15°C Még több cikk.

A Volánokat már átszervezték

Csongrád megye - A közhasznú közlekedés átalakításának első lépéseként november 1-jén létrehozták a régiós Volán-társaságokat: a Tisza Volán a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. tagvállalata lett. Az átszervezés a központi témája volt a tegnap Szegeden elkezdődött és ma befejeződő 14. nemzetközi közlekedési konferenciának.
Meghatározott ütemezés szerint halad a Volán-társaságok átalakítása a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) felügyelete alatt és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. koordinálásával, a tavasszal elfogadott közlekedési törvénynek megfelelően – hangzott el a tegnapi, 14. szegedi közlekedési konferencia első napján a kamara székházában. Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára azt mondta video-előadásában: nincs szükség ötvenvalahány MÁV-cégre és 24 Volán-vállalatra. A vasúton az összevonás még jövőbeni feladat, a Volánoknál pedig már meg is alakultak a regionális holdingok: 2013. január 1-jétől az új felállásban végzik munkájukat. Márton Péter, az MNV Zrt. főigazgatója azt fejtette ki, hogy 2014 végéig még önálló jogi egységek maradnak a tagvállalatok, a teljes fúzió ezt követően valósul meg. Megszűnnek a menetrendi átfedések, csökkennek a költségek, lehetőség nyílik közös beszerzésekre – mondta.

A konferencián megjelent Szarvas Péter, a 4 dél-alföldi autóbuszos társaságból létrejött Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. új vezérigazgatója, aki egyszerre 4 cég első számú vezetője is. Az indulásról azt mondta: – A másik 3 cég vezérigazgatói posztjának átvétele komoly feladat, hiszen minden olyan szervezeten belüli változást meg kell lépni, ami azzal függ össze, hogy mindegyiket én irányítom. A Tisza Volán Zrt. és a másik 2 Volán-társaság jó helyzetben lévő gazdasági szervezet, de a régióban a szegedi központú társaság a legnagyobb, leginnovatívabb és legerősebb cég. Működése nem ismeretlen számomra, hiszen 12 éve vagyok a Körös Volán Zrt. vezérigazgatója. „Megnégyszereződni" nem tudok, stratégiai feladatok tartoznak majd hozzám, a többi kérdésben pedig megmarad a cég önállósága.

– Az utasok az átszervezésből semmit sem észlelnek majd – jelentette ki Szeri István, aki az új szervezeti felállásban a Tisza Volán Zrt. igazgatója – , hiszen az irányítási struktúra változása nem érinti az embereket.

Olvasóink írták

  • 5. kormoska 2012. november 23. 20:52
    „Én ezt nem értem!
    Ha 2014-ig semmi lényeges változás nem lesz,akkor minek a mostani összevonás?
    Megint lett egy állami Zrt,ahová kinevezhettek egy új igazgatót,álláshalmozónak.
    Egyébként szimpatikus,hogy megmondja:Nem tud négyfelé osztódni.
    Persze gondolom lesz neki új irodája,sofőrje,új szolgálati kocsija,tanácsadói...,közben a régi vezetés hatásköre egy az egyben megmaradt.Mit csinál az új boss két évig?
    A hatékonyság emiatt biztosan nem javul.Majd az Ngm megvágja a kedvezményeket,egyből lesz nagy spórolás.”
  • 4. szatyi 2012. november 23. 14:01
    „Tényleg! Mire is volt ez jó? Még mindig nincs elég hely a csókosoknak?”
  • 3. kisrono 2012. november 23. 11:15
    „Meg talán azt is meg lehetett volna említeni,hogy a volánok vízfejei semmit sem csökkentek,sőt a bürokrácia csak nőtt ezzel a hét darab mesterségesen létrehozott piramiscsúccsal.Magyarul egy buszvezető napi munkájával nemhogy kevesebb,hanem éppenhogy több irodistát,humánerőforrás-menedzsert,kávéföző-aligazgatót kell,hogy eltartson!Köszönjük Fidesz!Ez tényleg szükséges volt!”
  • 2. 3ikutas 2012. november 23. 09:51
    „1. NTK 2012.11.23. 08:06

    A Bács és a Kunság Volán.”
  • 1. NTK 2012. november 23. 08:06
    „Esetleg a cikkben meg lehetett volna még említeni, hogy a Tisza és Körös Volánon kívül melyik az a két másik Volán társaság amely a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-be tömörül!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Likviditási gondok a bauMaxnál?

A Format úgy tudja, a tulajdonosoknak a tavalyi 40 millió euró után újabb 10-15 millió euróval kell kiegészítenie a vállalat eszközeit. Tovább olvasom