Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

Átadták a mohácsi vágóhidat - négysávos út lesz Szeged és Pécs között

Átadták a mohácsi vágóhidat - négysávos út lesz Szeged és Pécs közöttOrbán Viktor és Csányi Sándor vágta át a szalagot. Fotó: Frank YvetteA cikkhez tartozó galéria megnyitása
(Új ablakban)
70 százalékkal kevesebb vizet, negyven százalékkal kevesebb energiát használ fel az új mohácsi vágóhíd, mint a nemrégiben bezárt szegedi - 800 ezer normál és 100 ezer szaláminak való nagysúlyú sertést dolgoz fel évente az üzem.
Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében ünnepélyesen is felavatták a mohácsi vágóhidat, a 2015-ben elkezdett zöldmezős beruházás 21 milliárd forintba került. A teljes kapacitással működő üzem közel 600 embernek ad munkát. Köztük néhány szegedinek is, akik a Horgos úton megszűnő vágás kapcsán vállalták, hogy Mohácson dolgozzanak tovább.

A Bonafarm Csoporthoz tartozó Pick Szeged Zrt. is innen kapja majd a tőkehúst, legyen szó szalámikészítésről, vagy a márkaboltok ellátásáról. A Csongrád megyében felnevelt sertést élve szállítják a Dunántúlra, Magyarország egyik legkorszerűbb, európai szemmel is versenyképes méretű – 26 ezer négyzetméteres – vágóhídjára.
Átadták a mohácsi vágóhidat. Fotó: Frank Yvette - GALÉRIA

Éder Tamás a Bonafarm vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója kiemelte a régió legkorszerűbb vágó-, csontozó-, daraboló- és csomagolóüzemét adják át.Csány Attila vezérigazgató hangsúlyozta, nem a beruházás a nagy dolog, hanem az, hogy működtetni is sikerül, úgy, hogy az megtérüljön. Példaként az 5 éve átadott tehenészetet említette, ami már a pénz felét visszatermelte.

Megtudtuk, 96 ezer tonna húst termelnek a vágóhídon, ez 10 megye éves fogyasztását jelenti – érzékeltette a mennyiséget a vezérigazgató. Tanúsítottan GMO-mentes húst állat elő a vágóhíd és ez a neveléstől kezdve a kibocsátásig igaz. Csányi Attila beszélt az elkötelezettségről, a szakmai megújulásról, az arról, hogy az Mohácson elért eredményt a szegedi fejlesztésre szeretnék költeni.

Hargitai János országgyűlési képviselő hangsúlyozta, Baranya megye depressziós gazdaságát segít kimozdítani ez a beruházás, már csak az autópályát kellene befejezni – és kérte még a Duna hidat is.
 
Átadták a mohácsi vágóhidat - GALÉRIA. Fotó: Frank Yvette

– Én képviselem a hentes és mészáros szakmát, a beruházás idején megtanultam tisztelni ezt a munkát – mondta Pókos Gergely vezérigazgató. Beszélt a versenyképességről, a nagy múltú Pick Szeged alapanyag-ellátásának biztosításáról.

Pontosan két éve kezdődött az építkezés, a tesztüzem december óta folyik. 2,7 milliárd forintos állami támogatást is kapott a beruházás, ahol 800 ezer normális és 100 ezer nagysúlyú, azaz szalámi alapanyagnak való sertést tudnak feldolgozni. Hangsúlyozta, 70 százalékkal kevesebb vízre, 40-nek kevesebb energiára van szükség, mint amennyi a Szegeden leállított üzemben kellett.

– Híd lesz, pénz lesz, terv még nincs, plusz Szeged és Pécs között lesz 4 sávos autóút is – mondta Orbán Viktor miniszterelnök, aki kiemelte Csányi Sándor elnök eltökéltségét, ami ehhez a beruházáshoz vezetett.

– Egy megnyert háború is eszükbe juthat ezután Mohácsról, ezt az húsiparban vívtuk meg eredményesen. Magyarország 2. legnagyobb vágóhídja ez – emelte ki Orbán Viktor. 170 milliárd árbevétel 6000 munkahely és 8 milliárd befizetett adó, ez a Bonafarm Csoport.

A magyar hús megint szép lett, mondta a miniszterelnök, nem pontosan ezekkel a szavakkal. Hangsúlyozta, a térség falvait leírták, a baranyaiak azért is hálásak, hogy így visszanyerhetik önbizalmukat. Beszélt a bezárt sertéstelepekről, s arról, nekünk miért nem ment az, ami az osztrákoknak sikerült, akik szinte csak hazai sertéshúst esznek. Nálunk ehhez régebben fel kellett túrni a pultot. Utalt arra, hogy nem jó, ha valahol a szemetet is el lehet adni – Mohácson pedig minőségi munka folyik, garantáltan jó alapanyag kerül ki a vágóhídról.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beperelte a román államot az OMV

Beperelte a román államot az OMV
Az osztrák olajtársaság privatizációs vita miatt fordult a párizsi nemzetközi kereskedelmi… Tovább olvasom