Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

Az Audi forgalma 24,4 százalékkal növekedett az elmúlt egy évben

Ismét rekordévet zárt az Audi AG - jelentette be a társaság csütörtöki ingolstadti sajtótájékoztatóján Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke.


13 óra 25 perc - Remekelt a győri üzem is

Hatodával növelte árbevételét tavaly az Audi Motor Hungaria Kft. - jelentette be csütörtöki ingolstadti sajtótájékoztatóján Johannes Roscheck pénzügyi igazgató.

A társaság árbevétele 2011-ben 5,598 milliárd euró volt,  ami 17,2 százalékos emelkedést jelent az előző évihez képest.

Az  adózás előtti eredmény meghaladta a 600 millió eurót, ami 3,8  százalékos bővülés.

Motorból 14,3 százalékkal több, összesen 1.883.757 darab készült, kész járműből pedig 39.518-at gyártottak Győrben; az utóbbi adat 2,5 emelkedést mutat az előző évhez képest. 

Csütörtök 10 óra 55 perc

A vállalat forgalma 24,4 százalékkal, 44,1 milliárd euróra, autókiszállítása - 19,2 százalékos növekedéssel - 1,3 millió darab fölé emelkedett; ez több mint kétszerese a 2000-es értéknek.

A működési eredmény 5,3 milliárd euróra ugrott, ami 60 százalékos emelkedést jelent, és három év alatt 25-ről 40 százalékra nőtt a forgalmon belül a felsőkategóriás autók (azaz a C- és a D-osztály) aránya - sorolta.

Bővebb információk az autopro.hu oldalon! 

A társaság adózás előtti eredménye kétharmadával, hatmilliárd euróra nőtt.

"Egyetlen évben sem növeltük még ilyen erősen kiszállításunkat. 2011 volt cégünk történetének  legeredményesebb esztendeje" - mondta Rupert Stadler, hozzátéve: az idén ugyanezen az úton kíván továbbhaladni az Audi, amelynek célja, hogy a piac átlagánál nagyobb növekedést könyvelhessen el 2012-ben. Szakemberek 2012-re a globális személyautó-piac 4 százalékos bővülését jósolják.

Az Audi sikertörténetei között említette Rupert Stadler Kínát, amely először vált a márka legnagyobb piacává; az itteni, 313 ezer darabos értékesítés 37,3 százalékkal haladta meg a 2010-es értéket.

Ide sorolta Németországot, ahol a válság óta először sikerült ismét átlépni a negyedmilliós értékesítési határt, valamint az Egyesült Államokat, ahol úgy érték el a 15,7 százalékos javulást jelentő 117 és fél ezres eredményt, hogy 2011 minden hónapja új eladási rekordot hozott.

Ázsiában 35,3, Dél-Amerikában 42,7 százalékos bővülést ért el tavaly a társaság.

Megjegyezte: optimizmussal tölti el, hogy a világ minden régiójában a piaci átlagot meghaladó növekedést ért el a cég. Sikeres évet zárt a Lamborghini, az Audi luxussport-autómárkája is, amely 1.602 darabos eladásával 23 százalékos növekedést produkált.

Tavaly év végén 63.839 munkatársa volt az Audi-konszernnek ami 3,5 ezer fős emelkedést jelent egy év alatt.

A munkatársak nyereségrészesedése körülbelül kéthavi bérüknek felel majd meg, és átlagosan 8.251 eurót tesz ki, ez a cég történetének legmagasabb nyereségrészesedése - mondta Rupert Stadler, megjegyezve, hogy emellett fejenként ezer eurót fizetnek a dologzók társasági nyugdíjkasszájába.

Csütörtök, 7 óra 4 perc

Csütörtök délelőtt teszi közzé az ingolstadti cégközpontban 2011-es pénzügyi és termelési adatait az Audi AG, majd néhány órával később a győri leányvállalat eredményeit is bejelentik.

Az előzetes adatok szerint ismét rekordévet zárt globálisan a társaság, amelynek januárja is jól sikerült: 96.100 járművet adtak el, ami 0,8 százalékkal magasabb érték az egy évvel korábbinál.

Az Audi Hungaria Motor Kft. már korábban közölte, hogy termelési csúcsot könyvelhetett el 2011-ben, amikor 1,8 milliónál több motort, valamint közel 40 ezer személyautót állítottak elő a győri üzemben. Az előbbi adat 14,3, az utóbbi 2,4 százalékot bővülést mutat.

A német Volkswagen-csoport a múlt héten jelentette be, hogy japán mintára egységesíti üzemeit és a gyártási folyamatokat, a terv szerint 2018-ra a Skodától az Audiig a cég összes márkájának valamennyi modelljét világszerte ugyanolyan üzemekben gyártják majd.

Az uniformizált üzemek révén rugalmasabban lehet alkalmazkodni a piachoz, könnyebb átállni az egyik modell gyártásáról a másikra és lerövidül az új modellek piaci bevezetése.

A meglévő üzemek átalakítása költséges, de hosszabb távon azért is megéri, mert az újabb gyárak építése már olcsóbban megoldható, a beruházási igény 20 százalékkal csökkenthető - nyilatkozta a Handelsblatt című német üzleti lapnak Hubert Waltl, a VW csoport gyártási igazgatója.

Olvasóink írták

  • 2. kristóf65 2012. március 01. 15:20
    „Gratulálunk a német Audinak. Ha megy az eladás, akkor az itthoni gyártás is szárnyalni fog.

    Apropó. A magyar vállalatok mikor kapnak olyan adómentességet, mint a német Audi? Mert az a magyar vállalkozásokon is segítene. Persze nekik folyamatosan emelik az adóját, mert az inkompetens kormányunk csak az adónöveléshez ért. A magyar gazdaság nem érdekli őket.

    De kanyarodjunk vissza az eredeti témához. Gratulálok az Audinak.”
  • 1. racionalitás? 2012. március 01. 15:01
    „ekkora dotációval könnyű----magyar cég mikor kap ssssssssssegítséget.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani

Jobb bérre van esély egyetemi szintű, vagy mesterdiplomával, és a férfiak többet keresnek, mint a nők. Tovább olvasom