Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Csak magyar és csak jó minőségű bort árulnak

Szeged - Az év kisvállalkozása kategóriában 2012-ben a mecénások az Ezerjó Borkereskedés Kft.-nek ítélték oda a Presztízs díjat. Az idén 10 éves szegedi cég a minőségi magyar bor népszerűsítésével vívta ki a rangos elismerést.
– 2003. március 8-án, a nőnapra nyitottuk meg az első üzletünket még a szegedi Alabárdos étterem borozójában – beszélt a kezdetekről a Presztízs díjas Ezerjó Borkereskedés Kft. tulajdonos-ügyvezetője, Eperjesi Péter. – Egy év múlva már a mostani helyünkön, a Honvéd téren voltunk. Az alapítás óta a magyar borok kis- és nagykereskedelmével foglalkozunk, főleg szegedi partnereink vannak – a helyi éttermek java nálunk vásárol –, de üzleti kapcsolataink révén egészen Szolnokig, Kecskemétig, Bajáig elterjedt a hírünk.

Az év kisvállalkozásának ügyvezető igazgatója a Tömörkény-gimnáziumban érettségizett, kereskedelmi, közgazdasági ismereteket ezt követően a Gutenberg-szakközépiskolában szerzett. Alkalmazott sosem volt, ahogy tanulmányait befejezte, vállalkozni kezdett, a borkereskedés ötletét pedig a véletlen hozta.

Eperjesi Péter borkereskedése tíz év alatt sokat fejlődött. Fotó: Frank Yvette
Eperjesi Péter borkereskedése tíz év alatt sokat fejlődött. Fotó: Frank Yvette

Díjazottak és mecénások 2012-ben

Az év kisvállalkozása az Ezerjó Borkereskedés Kft., Az év középvállalkozása a Váczi-Vill Kft., Az év vállalkozása a Hunor Coop Zrt., Az év új vállalkozása az Antavo Kft. Az év üzletembere Presztízs díjat Bodrogi Ferenc, a Bodrogi Bau Kft. ügyvezető igazgatója kapta. A KÉSZ cégcsoport különdíját a Famíves Kft.-nek ítélték oda. A díjazottakat a mecénások jelölték: a KÉSZ cégcsoport – mint a díj kiemelt mecénása –, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Hungerit Zrt., a Lapcom Kft., a Legrand Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem. A Presztízs díj támogatói: a CE Glass cégcsoport, a Szegedi SZEFO Zrt., valamint a Naturtex Kft.

– Nem értettem a borhoz, csak kereskedelmi tapasztalataim voltak, tehát mindent az elejéről kellett kezdeni – emlékezett vissza a 10 évvel ezelőtti időszakra a tulajdonos. – Meg kellett ismerni a magyar borászokat és a minőségi magyar borokat: hosszú folyamat volt, mire sikerült különbséget tenni köztük, a minőség javára. A vállalkozásban az volt az alapelv, hogy csak jó minőségű borokat forgalmazunk: most egyszerre 300–350 fajta bor kapható, de a készlet folyamatosan frissül. A partnereket is mi választottuk, választjuk ki, és azt is elhatároztuk, hogy felfedezünk kevésbé ismert borokat, borászokat is. Kéthetente borkóstolókat tartunk, az érdeklődők ilyenkor személyesen is elbeszélgethetnek a bemutatkozó borásszal.

Amikor Eperjesi Péter átváltott többes szám első személyre, másik három ember nevében is beszélt. A borkereskedésben ugyanis 4-en dolgoznak: a feleségén – a cég másik tulajdonosán – kívül még két gyerekkori barátja tartozik a közvetlen munkatársak közé.

A vállalkozásnál egyelőre a Honvéd téri üzletre alapoznak, de a piactól függően lassú és átgondolt növekedésben is gondolkodnak. Az ügyvezető igazgató elmondta: a Presztízs díjhoz sokan gratuláltak, az elismerésnek köszönhetően még ismertebbek lettek a városban. A díj logóját honlapjukon, kiadványaikban szerepeltetik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kormány fontolgatja, hogy új megállapodást köt a pénzintézetekkel

A Népszabadság keddi számában megjelent cikk szerint kormányzati szándék van erre, de hivatalos… Tovább olvasom