Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Drágul a közlekedés jövőre

Szeged - Kétféle javaslat közül választhat a december 1-jei közgyűlés: egységesen 4,2 százalékkal emeli minden jegy- és bérlettípus árát, vagy két lépcsőben, különböző mértékben.
December 1-jei ülésén a tömegközlekedési viteldíjak emeléséről is dönt a szegedi közgyűlés. A két városi szolgáltató cég kétféle javaslatot nyújtott be, a képviselő-testület ebből választhat.

A Tisza Volán a költségvetési törvényjavaslatban megjelölt 4,2 százalékos inflációt veszi alapul, és ezt építené be januártól egységesen a tarifákba. Eszerint például az elővételben megváltott jegy a mostani 295 helyett 310 forintba kerülne. Ha a járműveken váltunk jegyet, 370 helyett 390 forintot fizetnénk. A dolgozói havibérlet 6565-ről 6845 forintra drágulna, a tanuló és nyugdíjas, valamint a kisgyermekes havibérlet ára 3020-ról 3145-re nőne. A negyedéves bérletért 19 ezer 170 helyett 19 ezer 975 forintot, a félévesért 38 ezer 335 forint helyett 39 ezer 950-et, az éves bérletért 72 ezer 225 helyett 75 ezer 260 forintot kérnének.



Az SZKT javaslata ennél jóval bonyolultabb. Tóth István Tibor ügyvezető igazgató az előterjesztésben azt írja: a Volánénál magasabb áremelést lát szükségesnek, de az árakat nem egységesen, hanem különböző mértékben növelné. Ezen kívül a tanuló és nyugdíjas havibérletet és a kisgyermekes havibérletet januártól és júliustól is drágítaná. Ezeknek az ára menne fel a legnagyobb arányban, két lépcsőben összességében 18, illetve 25 százalékkal. A tanulók és nyugdíjasok januártól 12 százalékkal drágábban utaznának, 3020 forint helyett 3380 forintot fizetnének a szelvényért. Júliustól újabb 6 százalékkal kerülne többe a bérletük, akkor 3585 forintot kérnének érte a pénztárnál. A kisgyermekesek bérlete előbb 18, júliustól pedig szintén újabb 6 százalékkal drágulna. A mostani 3020 forint helyett júliusban 3780 forintért utazhatnának.

A többi tarifa árát egyszer változná a Szegedi Közlekedési Kft. Januártól 12 százalékkal kellene többet fizetni a hetijegyért: 3305 helyett 3700 forintot. Majdnem 10 százalékkal drágulna a napijegy: 910-ről 1000 forintra. 8 százalékkal kérnének többet a járművön váltott jegyért: 370 helyett 400 forintot. A többi jegy- és bérletfajtáért nagyjából 4 százalékkal kellene többet kiadni. Az előreváltott jegyet 295 helyett 310-ért, a dolgozói havibérletet 6565 helyett 6830 forintért, az éves bérletet 72 ezer 225 helyett 75 ezer 330 forintért árusítanák.

Olvasóink írták

64 hozzászólás
  • 64. SzőkenőSzarvas 2012. november 25. 22:35
    „Lucia, piros lámpánál csúcsforgalomban mi a jobb:
    - előtted egy busz 40 utassal
    - előtted 20 autó 2-2 személlyel?”
  • 63. Lucia 2012. november 25. 21:49
    „60.
    Hurrrá! Hurrrááá!
    Én is ezt írom már rég óta! Végre egy hasonló vélemény! A több 100 millió forintot, amit a város éves szinten tömegközlekedésre fordít, osszák szét a lakosok között! Aki ritkán megy valahova, annak ebből telne taxira! Én - a családommal együtt - lemondok a részemről (részünkről)!
    Indítsunk civil mozgalmat a szegedi tömegközlekedés RADIKÁLIS VISSZASZORÍTÁSÁRA!
    Adjuk el a 9 db, fél milliárdért/db vásárolt - VACAK KONSTRUKCIÓJÚ - PESA villamosokat!”
  • 62. info 2012. november 25. 20:49
    „51. newerloss15 2012.11.25. 08:19 -Lehetsz még beteg és kis jövedelmű te is, mint az összes többi ember aki itt reklamál,majd akkor fogod érezni a súlyát amit most itt írtál! Süt belőled a ´jóindulat.
    Ma nekem, holnap neked!!!!”
  • 61. J.G. 2012. november 25. 19:53
    „A biciklizés üzemanyagára is 20%-kal nő!.. Tehát még mindig 0 Ft...”
  • 60. queenmargareth1 2012. november 25. 18:27
    „Szeged nem nagy, de télen jól esik a város végéből bejutni a belvárosba...pl.De, ha így fogjuk fel, hogy Szeged nem nagy akkor minek tömegközlekedés?Szüntessék be. Majd a 6 éves gyerek elindul reggel 7-kor, hogy 8-ra beérjen.Az Anyuka meg majd repül valahogy.A bicikliseket itt utálják, leszorítják stb.
    Majd megy a 70 éves ember és kigyalogol Makkosházról a Csanádi utcába kezelésre, mert gerincproblémái vannak, vagy ízületi, aztán visszagyalogol az egészséges levegőjű városon.”
  • 59. newerloss15 2012. november 25. 18:16
    „Írtam ezt 2 infarktus után a Petőfi -Telepről.”
  • 58. queenmargareth1 2012. november 25. 17:19
    „53. nobody13 2012.11.25. 10:17

    51-re: mondd ezt légy szíves a szív- vagy tüdőbetegnek, a mozgásszervi betegségben szenvedőnek, aki örül, ha odébb tud menni 20 métert... Nem mindenki lakik a belvárosban, hogy közel legyenek a klinikák, szakorvosi rendelők...

    DE AKI ILYET ÍR városban lakik és még beteg embert sem látott...szerencséjére”
  • 57. Figyelő 2012. november 25. 13:02
    „A Tisza Volán áremelési szándék még úgy ahogy "emészthető" ha lehet áremelés esetén erről beszélni.

    AZ SZ.K.T. igazgatójának elképzelése a jövő évi áraikról már nyugodtan nevezhető brutálisnak, a valós élettől elrugaszkodottnak!
    Mi az elképzelése az SZ.K.T. igazgatójának a brutális áremeléssel ?
    Azt hiszi, hogy ebben a városban milliomosok élnek, és annyit tudnak fizetni a bérletek áráért amennyit maga elképzel?!
    Nem igazgató, nem tudnak annyit fizetni!
    De az emberi oldaláról tegyük át a kérdést annak műszaki tartalmára, és a szolgáltatásuk milyenségére!
    Ami a műszaki tartalmat illeti, a 9 új villamos esetében még úgy ahogy lehet + véleményt alkotni, lehet.
    Ugyanez elmondható a TATRA villamosok esetében is.
    Azonban a műszaki tartalom erősen megkérdőjelezhető az öreg, csuklós SKODA trolik esetében! Azok egytől egyig selejtezésre javasolhatóak, nem történik pazarlás selejtezésük esetén!
    A szolgáltatásuk milyensége viszont kritikán aluli!
    Vegyük sorba:
    A menetrendjük - és itt kizárólag az SZ.K.T. menetrendjéről van szó - nem bír el semmilyen kritikát, a járatok a kibocsájtott és a megállókban kihelyezett menetrendekhez viszonyítva a járműveik meseszerűen közlekednek, hol jönnek hol nem jönnek! Igaz, a menetrendeken ott szerepel, hogy tájékoztató jellegűek.
    Utastájékoztatás, a járműveken, ez is meseszerű, hol működik, hol nem működik, és ebbe bele kell érteni a 9 új villamost is!
    Utastájékoztatás, még, a megállókban elhelyezett menetrendjeik javarészt olvashatatlanok! Kisütötte a betűket a nap, főleg a piros színnel írtakat!
    Utazás minősége. Azokon a járműveken amelyiken van klímaberendezés, azok működése meseszerű, hol működnek hol meg nem működnek, úgy tűnik, járművezető függő!
    A végére!
    Igazgató, tessék elmondani, hogy magának és munkatársaiknak miért nem fontos a munkába járó emberek sokasága? Tudja, miért kérdezem? Csak azért mert tanítási szünet esetén a járatok követési sűrűsége eléri az emberi tűrőképesség alsó határát!
    Az nonszensz, hogy most majdnem hatezer, jövőre - ha érvényesül a maga diktátuma - akkor több mint hétezer forintos bérlettel luxus dolog félórákat várakozni a megállókba, hogy jöjjön egy SZ.K.T. jármű!
    Az amit tanítási szünetben művel az utasokkal az SZ.K.T. lehet, hogy eléri a minimális szolgáltatás alsó határát, vagy azt alul is múlja!”
  • 56. balihoho 2012. november 25. 12:26
    „A rendszerváltás elején voltak ilyen veszettül emelkedő árak, és ilyen vágtázó infláció mint amilyent Matolcsy, és szeretet pártjának kormánya művel, de ezt választotta a többség, és még ma is őket szereti a többség, kár háborogni. Ezek után is mondogatják még, hogy a szocik rosszabbak? Higgyék el, hogy a szegedi áremelésben, ez is közre játszik, na és nem kevésbé felháborító az is, hogy a fővárosban nőnek a tarifák. Kell a pénz a polgármester, és polgármesterek, képviselők, juttatásainak, emelkedő jövedelem emelésükre a pénz.”
  • 55. geza 2012. november 25. 11:37
    „Ekkora okosségot. Ha olcsóbb lenne többen vennék igénybe. Így majd nő a kerékpárosok, autósok robogósok száma..”
  • 54. baba60 2012. november 25. 10:58
    „Az szkt.-nál majd bejentik, hogy a vezetők fizetése, jutalma, ktsg. térítése biztos nem ennyi %-kal fog emelkedni. Ne a bérletek árát emeljék, hanem a vezetők juttatását csökkentsék, és akkor egálba lesz minden.”
  • 53. nobody13 2012. november 25. 10:17
    „51-re: mondd ezt légy szíves a szív- vagy tüdőbetegnek, a mozgásszervi betegségben szenvedőnek, aki örül, ha odébb tud menni 20 métert... Nem mindenki lakik a belvárosban, hogy közel legyenek a klinikák, szakorvosi rendelők...”
  • 52. Lucia 2012. november 25. 09:30
    „52.
    Neked adok igazat! Csökkentse - radikálisan - a város a tömegközlekedésre fordított pénz összegét!”
  • 51. newerloss15 2012. november 25. 08:19
    „Nem muszáj tömeg közlekedni!Lehet gyalogolni,kerékpározni,ami egészséges és ingyenes.Aki lusta és kényelemre vágyik,az fizesse meg.Szeged nem olyan nagy, hogy ne lehessen gyalog vagy kerékpárral eljutni bárhová is!”
  • 50. nobody13 2012. november 25. 06:39
    „Súlyos rokkantként semmiféle közlekedési támogatást nem vehetek igénybe, mert az SZKT (is) megszüntette a rokkantaknak kiadott kedvezményes bérleteket. Nem mászkálok, utazgatok, de orvoshoz muszáj mennem, és néha bizony olyan helyre, ahová nem jutok el egy vonalon. De egyszerűen képtelen vagyok kifizetni a négy darab menetjegyet oda-vissza, a teljes árú bérletet már régen, így általában mindent úgy időzítek, hogy valaki az ismeretségi körből "ki tudjon ott dobni", aztán más meg értem jön. De nem mindenki ilyen szerencsés.
    Ahová tudok, elsétálok, sajnos nálam a bicikli nem jön szóba az egyensúlyzavarom miatt.
    Vélem, a tervezett áremelés tovább csapódik az SZKT és egyéb közlekedési társaságok bevételén, ami megint csak áremelésekhez vezet. Valaki gondolja már végig... Egy felnőtt mondjuk dolgozik 47 ezer Ft-ért, közmunkás. Levonások után marad neki kb. 29 ezer Ft. Ebből vegye meg a közel 7000 Ft-os bérletet... A jövedelmének közel egynegyedét költi alap közlekedésre (munkába járás), ami nevetséges. És havi 22 ezer forintért dolgozik, esetleg kel hajnalban, utazik át a városon...
    Egy-két év múlva a mai utasoknak a fele lesz a tömegközlekedésen, mert luxusnak fog számítani, akkor majd tényleg lehet mondani, hogy felesleges volt az amúgy pedig nagyon is jó fejlesztés. Amúgy vannak olyan országok, ahol ami kötelező, az ingyenes. Pl. ilyen alapon a diákoknak, amíg nappali tagozaton tanulnak, ingyenes a tankönyv, a tanszer, a közlekedés...
    Én támogatnám egy olyan rendszer kialakítását, hogy legyen egy igazolólap, amit lehet pecsételni. Pl. járhatna krónikus betegeknek, rokkantaknak, diákoknak, minimálbér alatti jövedelműeknek, és célpecsét lenne rajta osztályfőnöktől, orvostól, munkáltatótól stb. A pecsétes utazások ingyenesek lennének, a többiért kéne teljes árú jegyet fizetni. Magyarul az öregek, diákok, bárki, bármilyen más célzattal kívánnák igénybe venni a tömegközlekedést, akkor mennének teljes árúval, de iskolába, orvoshoz, munkába ingyen. Emberséges lenne.”
  • 49. DobóI 2012. november 25. 06:31
    „Egyre inkább kiderül, milyen "nyerő" ötlet volt Botkáéktól a összvonalas bérlet.. Nehogy aztán az legyen a vége, hogy aki sokat markol keveset fog..”
  • 48. info 2012. november 24. 23:17
    „Ha ekkora horderejű emelést vezetnek be, tessék szakasz jellegű bérleteket-jegyeket bevezetni.Legyen a járatokon olyan eszköz, ami kalkulálja a megállók közötti távolságot és aszerint lehessen fizetni. Pl. ha én naponta csak a Tesco-tól a Centrumig közlekedem mert ott dolgozom,akkor csak annyit fizethessek. Ha csak troli és busszal közlekedem, akkor legyen lehetőségem csak olyan bérletet váltani.Ha a nagy-állomásról rendszeresen csak a Széchenyi térig közlekedem a villamossal akkor ne fizessek már egész járatos bérlet árat. Ha tovább megyek két megállóval miért ne lehessen egy kiegészítő jegyet váltanom a sofőrnél.Ne csak árakat emeljenek hanem a közlekedés színvonalát is. Ezt régen amikor kalauzok dolgoztak a járatokon meg tudták tenni, ma a technika vívmányaival miért nem?! abból a bizonyos 47000.-ből biztos! kifutja nekünk.”
  • 47. morci 2012. november 24. 22:48
    „látjátok...minden drágul az év elején..minden!! de ez egy olyan szolgáltatás ami még év közben is fog emelkedni,mint ahogy szokott...I love szeged! :)”
  • 46. CsImre 2012. november 24. 20:04
    „Szakaszjegyek? Időalapú jegyek? Hogy állunk pl. ezekkel?

    Amúgy tessék csak bénázni, a "kerékpár-jegy" 0,- Ft volt idén, és jövőre is annyi lesz. :)”
  • 45. szatyi 2012. november 24. 19:19
    „"41. achilleus 2012.11.24. 18:15"

    Egyáltalán nem hoznak lázba a külföldi példáid! Az ottaniakat sem érdekli a mi nyomorunk! Nekem itt ebben az országban kell döglődnöm!”
64 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

72 ezerről 42 ezer forintra csökkent az ellátás

900 Csongrád megyei rokkantsági ellátottnak számolták újra a járandóságát, 200-an kapnak januártól kevesebbet. Tovább olvasom