Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Drágul a svájci óra az erős frank miatt

Jó évet zárt a svájci óraipar, az export bőven felülmúlta a 2009-ben elért szintet, a legnagyobb szereplő, a Swatch forgalma pedig rekordot döntött, a frank erősödése miatt azonban az idén áremelésre kényszerülnek az óragyártók az alpesi országban.
A svájci frank tavaly az euróval szemben 16 százalékkal, a dollárral szemben 7 százalékkal erősödött.

"Feltétlenül emelni kell az árakat, mert meg kell őrizni az iparág jövedelmezőségét" - mondta Philipe Leopolde-Metzger, az egyik ismert márka, a Piaget vezetője. A márka tulajdonosa, az egyebek mellett a Roger Dubuis, a Baume Ú Mercier és a Jaeger-LeCoulte márkákat irányító Compaigne Financiere Richemont is arra készül, hogy hozzáigazítja a termékek árát a megváltozott árfolyamhoz. Az áremelés első hulláma áprilisra várható - áll a DowJones szerdai iparági körképében.

Az ágazat exportja 2010 január-november között 14,6 milliárd svájci frankot tett ki, 22 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és bőven felülmúlta a 2009 egészében elért 13,2 milliárdot az FH, a gyártókat tömörítő szakmai szövetség adatai szerint. "A gyártók örülnek, hogy a piac túljutott a válságon, a frank árfolyama viszont aggodalmat okoz" - mondta Jean-Daniel Pasche, a szervezet elnöke. A frank erősödése csökkenti a versenyképességet, a gyártók így csak két dolgot tehetnek: emelik az árakat vagy szűkítik a haszonrést - tette hozzá.

Az Audemars Piguet órák gyártója például már tavaly emelte az árakat, kétszer is. Kényszerűségből, hiszen "a "svájci óra" elnevezés kötelezettségekkel jár, így például a gyártást nemigen lehet áttelepíteni más országba, az árfolyamhatást ezért csak áremeléssel lehet kivédeni - mondta Philippe Merk, az 1875 óta létező márka tulajdonos cégének vezérigazgatója.

Ugyanakkor az iparág legnagyobb szereplője, a Swatch csoport forgalma minden korábbinál nagyobb volt tavaly. A cég szerdán megjelent beszámolója szerint 6,4 milliárd frank volt a forgalom, 18,8 százalékkal több az előző évinél. A legjobban az óra-ékszer üzletág teljesített, forgalma 24,5 százalékkal nőtt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átverés a fogyasztói csoportok hitele

„Pénzügyi gondja van? Megoldjuk!" "Akár bárlistásoknak is!" "Akár nyugdíjasoknak is!" Ehhez hasonló szlogenekkel csábítják reklámjaiban a fogyasztókat a fogyasztói csoportok. Tovább olvasom