Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Egyre többet sportolunk - szeretünk sportosan öltözködni

A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos növekedés figyelhető meg. A cipők összesített forgalmából a férfiak és a nők nagyjából egyforma arányban részesednek. A tavaszi szezon beköszöntével a sportolni vágyók erőteljes kereslettel reagálnak a sportáruházak akcióira - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból.
Tovább növekszik a sportcipő piac Magyarországon. Már a 2010-es év is 6 százalékos növekedést eredményezett 2009-hez képest, de úgy tűnik, ez a tendencia tovább folytatódik. A sportcipő eladások száma 2011 első negyedévében 14 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A legnagyobb növekedés a futócipőknél tapasztalható, 32 százalékkal több futócipőt vásároltak 2011 első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Szintén nagyot nőtt a focicipők és az utcai szabadidőcipők forgalma, előbbi 14, utóbbi 13 százalékkal - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból.

Hazánkban a multinacionális sportáruházak értékesítései alapján, a sportcipő piacon a március-áprilisi és az augusztus-szeptemberi időszak a legerősebb az értékesítési összforgalmat tekintve. Márciusban a jó idő beköszöntével megnő a sportolási kedv, és ezzel párhuzamosan a sportcipő (füves, műfüves, illetve salakos pályára készült focicipő, és futó cipő) vásárlás is az egekbe szökik.

Az idei március is ezt igazolja: huszonnyolc százalékkal több sportcipőt vettünk 2011 márciusában, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Az augusztusi hullám pedig, pedig hasonlóan más piaci szegmensekhez, az iskolakezdéshez köthető, amikor a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már vagy kinőtték, vagy egyszerűen csak új utcai cipőt kapnak tanévkezdésre.

A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos növekedés figyelhető meg. Képünk illusztráció
A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos növekedés figyelhető meg.
Képünk illusztráció

A sportcipő piac több mint felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidőcipők adják. A nemek közti eloszlás elég stabil, a férfi,- illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők. A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul, egyedül a november-decemberi időszakban emelkedik 6000 forintra. Jellemzően a karácsony előtti szezonban nő meg a drágább cipők iránti kereslet, valószínűsíthetően mivel ajándékról van szó, a vevők bátrabban nyúlnak pénztárcájukba. A női- és a férfi cipők bruttó átlagára hasonlóan alakult, előbbi 9800 forint, utóbbi 10 ezer 300 forint, november-decemberben mindkettő 11 ezer 800 forintra emelkedett.

Hasonló növekvő tendenciát látunk a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9 százalékkal erősödött. A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is, áprilistól pedig már készülhetünk a nyári szezonra.

Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például „kettőt fizet, hármat vihet", vagy éppen „-15% – -20% mindenre" akciókkal.

- A sportfelszerelések és sportruházat piacán a hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket. A sajátmárkás termékek továbbra is jól fogynak a jó ár-érték arányuknak köszönhetően, és elsősorban a kevésbé neves márkáktól tudtak elhódítani piacrészt - mondta Bécs Lajos, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia szektorának Key Account menedzsere.

Olvasóink írták

  • 1. klj_54 2011. június 07. 18:08
    „No ez a reklámcikk is olyan, mint a Shell reklám,
    ahol nem győzik a sok ostoba vásárlót kiszolgálni:)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az MNB tavalyi vesztesége 41,6 milliárd forint volt

Az MNB-nek 2010-ben, a 2009. évi 65 milliárdot meghaladó nyereséggel szemben 41,6 milliárd forint vesztesége képződött. Tovább olvasom