Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

GVH: eredményes volt a ˝Ne dőljön be!˝ kampány

A fogyasztói csoportot szervező vállalkozások hirdetései gyakran hitelnek tűnő pénzügyi megoldásokat ajánlanak, de a cégek sokszor félretájékoztatják az ügyfeleket.
Eredményes volt a fogyasztói csoportokat szervező cégek gyakran megtévesztő ajánlatokat kínáló hirdetései elleni kampány, amelyet idén nyáron indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte pénteken a hivatal.

A fogyasztói csoportot szervező vállalkozások hirdetései gyakran hitelnek tűnő pénzügyi megoldásokat ajánlanak, de a cégek sokszor félretájékoztatják az ügyfeleket, akik közül sokakat jelentősen meg is károsítanak - hívta fel a figyelmet a GVH. Az utóbbi években, különösen a válság hatására megszaporodtak az ilyen hirdetések, így az ezekkel kapcsolatos panaszok és eljárások is. A versenyhivatal ezért kezdett szélesebb körű felvilágosító kampányt, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a hirdetések veszélyeire.

A GVH közleménye szerint a kampányt megelőzően, majd utána is felmérés készült a hazai 25 év feletti lakosság körében, amely a fogyasztói csoportokra vonatkozó tájékozottságot vizsgálta, illetve azt, hogy ez mennyiben változott a kampány hatására.

A felmérésekből az derült ki, hogy a lakosság mintegy 85 százaléka találkozhatott a fogyasztói csoportok tipikus reklámszlogenjeivel, ugyanakkor csak a megkérdezettek 6-8 százaléka hisz ezeknek a hirdetésnek. A fogyasztói csoport fogalmát a kampányt megelőzően a válaszadók 16 százaléka tudta helyesen meghatározni, míg ez az arány a GVH kampányának hatására 20 százalékra emelkedett.

A kampány központi üzenetével, a "Ne dőljön be!" szlogennel minden második megkérdezett találkozott, s közülük 82 százalék jól azonosította a kampány mondanivalóját. A szlogennel találkozók közül minden ötödik válaszadó nyilatkozta azt, hogy a jövőben óvatosabban fog viselkedni a hirdetésekkel kapcsolatban.

A GVH a kampány tapasztalatai alapján további tájékoztató anyagok, kiadványok kiadását is tervezi. Tovább működteti a www.nedoljonbe.hu oldalt, valamint a 06-80-48-48-48-as kék számot is, ahol az érdeklődők tájékozódhatnak a fogyasztói csoportok működéséről és hirdetéseiről.

A kutatást a BellResearch Kft. végezte június 12 és 22., valamint július 30. és augusztus 12. között, 1000 fős országos reprezentatív mintán, telefonos kérdezéssel.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válságban is tele van megrendeléssel az Airbus

A társaság németországi ügyvezető igazgatója szerint idén novemberig 516 gépet adott át a cég a… Tovább olvasom