Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 23°C Még több cikk.

Híres utolsó mondatok a cégvezetésben – a csőd előtt 1. rész

- Ezen a területen az online marketing nem működik - mondta egy vezető. Cégének 98 ismerőse van a Facebookon, a konkurenciának 65 ezer.

Amikor cégvezetőket megkérdezzük, hogy mi a feladata a szervezetben, azt mondják, hogy az irányítás és az emberek kontrollja. Bizonyára, mindenki ismer legalább néhányat a „híres utolsó mondatok" típusú viccek közül:

– Látod drágám, nem kell ide gázszerelő!
– Elég vastag ez a jég, gyertek ti is…
– Ennyivel még simán bevesszük azt a kanyart…
– De hülye, ez bundában szedi a málnát!

Sajnos a cégvezetésben ugyanúgy megvannak ezek a híres utolsó mondatok. (Nem állítom, hogy ezek minden területen hamis információk, amelyek egy cég biztos összeomlásához vagy zsugorodásához vezetnek, de volt már rá precedens)

„Á… az online-ban nincs üzlet."

– Biztos van még mindig ilyen terület, és a fenti állítás jó pár évvel ezelőtt akár több területen is igaz lehetett, de tendencia az, hogy az online terület folyamatosan növekedett az elmúlt években és gyakran az offline rovására. Ezért nem feltétlenül érdemes ragaszkodni egy korábbi döntésünkhöz, csak azért, hogy bebizonyítsuk, hogy igazunk van.


Ennek egy másik változata: „Ezen a …..területen az online marketing nem működik"


A cégvezető, aki ezt mondja, ott a cégének 98 ismerőse van a Facebook-on, konkurenciának 65000. Valószínűleg a véletlen műve, hogy nekik nem megy olyan jól, és a konkurencia éppen betör a területükre és a piacukra. Érdemes megfigyelni, hogy a vezetőnek igaza van: az online marketing tényleg nem működik – NEKIK.

Ebben a cégben a „Marketing vezető" ezt is mondja: – Nem tudom, hogyan adjak fel Facebook hirdetést, nincs időm marketinges hírleveket olvasni, „képződni" meg pláne.

Mi a fentiekből a tanulság?

Ne legyünk rabjai a korábbi döntéseinknek, és ne legyünk elvakultan szerelmesek a saját elképzeléseinkbe. Használjunk piackutatást, marketing felméréseket, és konkurenciafigyelést, elemzést és bármely olyan eszközt, ami abban segít, hogy valós képet kapjunk a piacunkról. A lényeg, hogy merjünk nézni és megfigyelni.

Kómár Zoltán

Comline Budapest Kft.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogyan működik együtt az adóhatóság a rendőrséggel?

Ha a rendőrség találkozik olyan szabálysértéssel, amely a NAV-ra tartozik, akkor jelzi - ilyen például ha fiktív számla gyanúja merül fel, vagy jövedelemeltitkolást valószínűsítenek. Tovább olvasom