Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

Hogyan érjük el az utasítások teljesítését?

Mire gondol a vezető, amikor ismételten azzal találja szembe magát, hogy már megint nem teljesítették a kiadott utasítását? „Vajon nem értették meg amit mondtam? Értették, csak nem akarják megcsinálni? Nem mertek kérdezni, vagy nem akarják elmondani, hogy nekik ezzel kapcsolatban más gondolataik vannak? Ez vajon szándékos, vagy egyszerű figyelmetlenség?"

Ilyenek, és ehhez hasonlók kavarognak az ember fejében, amikor igyekszik megfejteni az okot, de a tény az tény marad: A feladat ne készült el időre az elvárásnak megfelelően!

Nézzünk egy konkrét esetet, és tegyük fel, hogy egy nagyon fontos és határidős projekt fog csúszni amiatt, hogy a felelőse nem csinálta meg, mert nem értett egyet azzal, hogy ez az ő feladata lett volna. Vajon egy cégvezető mit tehet egy ilyen helyzetben? Egy valamit biztosan nem tehet, nem hagyhatja elúszni a projektet, nem hagyhat elúszni egy nagy lehetőséget, mert azon a cég sikere és fizetőképessége múlhat. Az övé a legnagyobb felelősség, az ő akarata és szándéka az, ami előre viszi a céget, vagy éppen hátra.

Tapasztalataink alapján a cégvezetők többsége ilyen esetekben némi rossz érzés és bosszús tekintet után felgyűrt ing újjal, a homlokon sűrűsödő ráncokkal belevág a feladat elvégzésébe, időt és energiát nem sajnálva, és befejezi a projektet, mert pontosan ismeri annak a jelentőségét, és mert mint említettük ő az, aki a cégért felel. Majd egy hét múlva megismétlődik szinte ugyanez, szinte ugyanúgy......

Kedves cégvezető! Ne keseredjen el! Nézzük meg, van-e más lehetőség? Mit kell tennünk ahhoz, hogy egy olyan cégünk legyen, amely elérte, hogy a tulajdonos, vagy ügyvezető teljes idejében a stratégiával, kulcspartner kapcsolatok építésével, a cég hosszú távú stabilitásának építésével tudjon foglalkozni? El lehet-e érni azt, hogy képzett vezetők tartsák a kezükben a teljes kontrollt, és a munkatársak hatékonyan termeljenek, és a cégben általános jelenség legyen a motiváltság, a lojalitás, a becsületesség?

A tulajdonosok és ügyvezetők vágya egy olyan cég, amelynek mutatói fejlődést mutatnak, a cég profitot termel, és hosszú távú kilátásai nagyon jók.

Mi az, amit feltétlenül, első körben meg kell tennünk, ha cégvezetők vagyunk és termelést szeretnénk elérni? Meg kell tanulnunk jól kontrollálni, és munkatársainkat is meg kell tanítanunk jól kontrollálni. Mit is jelent ez pontosan? Mi is az a kontroll pontosan és miért olyan fontos ez? Sok embernek juttat eszébe kellemetlen gondolatokat ez a szó. Ellenőrzés – ezt jelenti. De mit jelent ténylegesen az, hogy ellenőrizni?

Nézzünk erre egy példát. Adott egy értékesítő, akinek az a feladata, hogy időpontot egyeztessen, majd elmenjen tárgyalni és megkösse az üzletet. Mit is tesz ő ilyenkor pontosan? Először is elindítja a ciklust azzal, hogy felhívja az ügyfelet, majd folytatja azzal, hogy egyezteti az időpontot. Itt már eredményt ért el, de még nem zárta le a dolgot, hiszen az ő feladata az üzletkötésig tart. Mit tesz tehát ezután? Elmegy a leegyeztetett tárgyalásra, majd hatékony kommunikációs technikákat és kifogáskezelést használva meggyőzi az ügyfelet arról, hogy miért kell neki az az áru, vagy szolgáltatás. Miután elérte, hogy az ügyfél akarja a terméket, megköti vele az üzletet. Idáig tartott a feladata, amit sikeresen teljesített.
Mi volt az, amit tett? Végig ellenőrzése alatt tartotta a tevékenységet. Elindította a ciklust a telefonnal, majd folytatta azzal, hogy elment a tárgyalásra és megállította, vagy befejezte azzal, hogy eladta a terméket. Vagyis elindította – folytatta – és megállította a folyamatot. Ez a lényeg, ez az, amit kontrollnak hívunk. Teljes ellenőrzés. A feladatok elkezdésével, a dolog folytatásán át a kívánt eredmény eléréséig, vagyis a feladat lezárásáig tart.

Emlékszünk a fenti sürgős és fontos projektre? Ki, vagy kik voltak azok, akik nem kontrollálták a feladatot? Egyszer az azzal megbízott munkatárs, aki nem fejezte be, sőt talán el sem indította a feladatot, és természetesen a vezető, aki pedig csak elindította, de nem kísérte nyomon, hogy az le is záruljon. Természetesen nem kell mindenkinek ugyanannyi feladatot kontrollálnia, ez a feladatkörétől és a felelősségi körétől függ. Egy azonban biztos, ha nem is ugyanannyit, de a saját területét egy cégben mindenkinek kontrollálnia kell.

Ez így talán túl egyszerűnek, vagy talán túl nehéznek tűnik, nem tudom. Ám az biztos, hogy ez is egy olyan képesség, ami nem születik együtt az emberrel, hanem tanulás és gyakorlás útján elsajátítható. Természetesen sok más összetevő együttesen járul hozzá a cég eredményességének növeléséhez, de már ennek az egy eszköznek a használatba vételével hatalmas eredményeket lehet elérni a teljesítések területén.

Móra Máté
Comline Budapest Kft.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Konkurenciaharc: magyar pékek vs. albán pékségek

Feladja a leckét a magyar pékeknek az, hogy az albán pékségekben helyben sütnek, míg a mi mestereink kilométerekről szállítják az árut a mintaboltjukba. Tovább olvasom