Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Jön az új panelprogram: amit eddig tudni lehet

Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) energiahatékonyságot javító pályázatai között a tervek szerint lesz majd panelfelújításra is kiírás - hangsúlyozta Körtvély Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) osztályvezetője pénteken a Tető, Falak, Homlokzatok, Épületenergetika szakkiállítás keretében rendezett panel rehabilitációs konferencián.
Az osztályvezető emlékeztetett arra, hogy az ország energiafelhasználásának 40 százaléka épületekhez köthető, és ennek kétharmada hűtésre, fűtésre jut.

Magyarországon az épületállomány 70 százaléka energiahatékonyságot javító felújításra szorul, és ez elsősorban az iparosított technológiával épült lakásokat érinti - mondta.

Körtvély Zoltán elmondta, hogy Magyarország 14,65 százalékos megújuló energiafelhasználást és 10 százalékos energia megtakarítást vállalt az Európai Unió 2020 Stratégiában. Ennek szem előtt tartásával készülnek az új programok, amelyek kidolgozásánál építenek a még zajló, illetve a lezárult energiahatékonysági pályázatok tapasztalataira.

A 2020-ig szóló tervezett energiahatékonysági intézkedések között említette az osztályvezető az épületenergetikai stratégia kidolgozását. Ehhez fel kell mérni a meglévő épületállomány állapotát, és ennek ismeretében lehet majd meghatározni milyen mértékű beavatkozásra lesz szükség.

A szakminisztérium képviselője szerint arra lehet majd számítani, hogy az energiahatékonyságot javító újabb pályázatok között a komplexitás támogatására törekednek, és ez megjelenik majd a támogatás arányában is.

Laukó László, a Weber Terranova vakoló terméket gyártó Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a jövőben az egyre bővülő panelfelújítási piacon továbbra is a 40 százalékos piaci részesedés megtartását tűzték ki célként az ipari technológiával készült épületek homlokzatának hőszigetelése terén. Cégük nemcsak a hőszigeteléshez használható vakolóanyagot gyártja, hanem rendszergazdaként garanciát ad a termékükkel szabályosan végzett felújításra.

Adataik szerint Magyarországon 820 ezer ipari technológiával gyártott lakás van, egy ilyen lakás átlagban 40 négyzetméter hőszigetelésben érintett felülettel rendelkezik. A 30 millió négyzetméterre tehető hőszigetelt panelfelületnek még a felét sem újították fel a 2002-ben indult folyamatban. Számításuk szerint 12 centiméter vastagságú felújított hőszigeteléssel a fűtésköltség 50 százaléka takarítható meg lakásonként - mondta Laukó László.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. queenmargareth 2011. február 22. 17:52
    „ezt is törölték, szóval, ahol ezelőtt laktam albérletben meleg volt úgyis, hogy alig, vagy semmit nem fűtöttünk. Ahol most lakom, valamit elszúrhattak, mert folyamatosan fűteni kell, pedig déli fekvésű, teljesen körbezárt lakás, jó, erkély....”
  • 29. benczurt 2011. február 21. 21:54
    „18. hahaha62 2011.02.20. 20:18 Egy másik cikkhez hozzászolva írtam, hogy mi magyarok nem tartunk össze, és számunkra csak az a probléma ami személyesen érint minket. Ami a társadalom egy nagy részét erinti de személyesen nem tartozunk ebbe akörbe az számunkra nem probléma, sőt esetenként (mint nálad most) még ellenségesek is vagyunk. Biztos van olyan társadalmi probléma ami téged is érint de lehet, hogy a "panelos" társadalmat nem. Mit szólnál hozzá ha a "panelosok" is így állnának hozzá a probléma megoldásához?
    Most biztos azt gondolod, hogy álljanak ők is így hozzá. Na látod a nagy okos politikusaink az ilyen hozzá állás miat tehetik az országgal azt amit tesznek.
    Végre összekellene fogni és nem hagyni, hogy az általunk befizetett pénzeket elherdálják és rosszul kezeljék.”
  • 28. benczurt 2011. február 21. 21:28
    „27. Hibiszkusz 2011.02.21. 10:32 Igen sokan nem tudják felválalni a felujítéssa járó plusz költségeket. De az nem igaz, hogy csak a "kivitelezőnek hoz busás hasznot, meg akik közbenjárnak". Nálunk 3 éve van "becsomagolva" a ház, és érezhető a különbség. A rossz "ezer éves" külső nyillászárok lecserélése és a külső szigetelés után lényegesen változott a lakás fűthetősége. Nem az utcát fűtötüjük, szélben nem járja át a lákást a huzat és még van egy-két apróság. Nem beszélve a fűtés számlárol, ugyan is az utobbi években mindig kaptun vissza legalább egy havi számla dijját. Bár Én nem csak a szigetelést és a nyillászárokat cseréjét támogatnám, ha nem a fűtőtestek cseréjét is. Mert a régi radiátorok hőleadása megsam közelíti a mostani modern radiátoroket. Ezt is tapasztalatból tudom.”
  • 27. Hibiszkusz 2011. február 21. 10:32
    „Szeti!!!!!!!!!!! Te is leszel nyugger, ha megéred, amikor majd néhány száz frt kiadás is terhet jelent és veszélyezteti a megélhetésedet!!!!!!Nem a bagós, részeges emberekből kell kiindulni, van nagyon sok szerényen élő, már több terhet nem biró nyugdijas és min. béres, akik nem képesek vállalni a panelfelújitással járó ktg.-eket!Kétségtelen, hogy esztétikusabb látvány egy "becsomagolt"panelház,de csak ennyi,ez csak a kivitelezőnek hoz busás hasznot, meg akik közbenjárnak! Nem nekünk!! Több a negativ vélemény mint a pozitiv, sztem nem kellene erőltetni!!”
  • 26. la-za 2011. február 20. 22:52
    „Nálunk lassan 3 éve lett kész a szigetelés és a nyílászárók cseréje. Nem tudom, hogy más házakban mi történt, hogy nem lehet tapasztalni a pozitív hatásait, de mi azóta 30-35%-kal kevesebbet fizetünk, mint előtte. Nekünk bejött.

    18. hahaha62 2011.02.20. 20:18
    Sajnálod az állami támogatást a panelban lakóktól? Költözz te is be egybe, így te is kaphatsz a panelprogira állami támogatást...”
  • 25. SP 2011. február 20. 21:14
    „Az éves fűtés költségének kb. felét kifizettetik átalánydíjban, mint alapdíj a panelosokkal.

    Gazdálkodni a második 50%-kal tudsz.
    Mivel minden panel elem tartalmaz már eredetileg gyárilag szigetelést, ezért így csak az 50% -ből kb. 30% amivel gazdálkodni tudsz.

    Nem lehet passzív házat csinálni a panelből
    a jelenlegi technológiával, azaz nem tudsz elérni 0 hőveszteséget, ezét kb. 5-10 % ami elérhető, az az érték amivel gazdálkodni lehet, amit megtakarítani van esélyed.

    A sok balekot berángatták 5 cm vastag szigetelésbe.
    Elmúlt évben minimálisan szükséges 10 cm szigetelés vastagságról beszéltek a nagyokosok. A mostan min. 12 cm a javasolt. Szerintem legalább a duplája kellene.

    Ha megszakadsz is, 5-10% körüli lehetne a nyereséged.

    Az ára a szigetelésnek a lenyúlásokkal most olyan magas, hogy nem éri meg költeni rá.
    Nyugaton már bontják a cell hőszigetelőt és kőzetgyapotra cserélik.

    Bodó úr a "zöld bankokról" is beszélt.
    Ezel Blockolnák a szerencsevadász lenyúlós umbulda házkezelőket, és az "üzlet elvtársakat is". (terv)”
  • 24. csafe 2011. február 20. 20:54
    „22. nagyzsuzsa
    Zsuzsi! A melegvíznek két csövön kellene folyni. A két cső a legfelső emeleten össze kell hogy legyen kötve és a melegvíznek állandóan keringeni kellene, hogy ne hűljön le. Tehát, ha bármikor megnyitod, az a két- három méter csőveden ha kifolyik, azonnal meleg víznek kell folyni. Azonban ez csak akkor igaz, ha a szolgáltató légteleníti a melegvíz hurkot. Az is jó megoldás, ha a legfelső emeleten a két cső legfelső pontjába kötik be a legfelső fogyasztó leágazását, (vízóráját).Így nem keletkezhet légzsák a csövekben. Persze ezt lusták mindenütt megcsinálni, ezért fizetheted az elhült vizet is melegvíz gyanánt.”
  • 23. csafe 2011. február 20. 20:44
    „Nekem azért néhány aggályom is van a távfűtéssel! A lakók nem tudják követni a közössen elfogyasztott hőmennyiséget, mert azt a készülékük nem jelzi ki folyamatosan. A leolvasó is egy digitális lekérdezővel olvassa ki és esetleg egy arrajáró laikus lakóval ellenőrizteti, íratja alá. Miért nem lehet kijeleztetni a számsort, mint a gázórán, villanyórán?
    Más! Nálunk a két lakóépület között a fűtésvezetéken egyáltalán nincs hőszigetelés! Ellenőrzi valaki, hogy hol mekkora a hőveszteség a vezetékeken?? Vagy annyi, amennyi?? A galambok természetesen nagyon örültek egész télen :-)”
  • 22. nagyzsuzsa 2011. február 20. 20:37
    „19. h375317 2011.02.20. 20:21
    "Tehát teljesen normálisnak tartod, hogy ha én elfignom magam a szobában azt is felszámolják fűtésként?" Nem tartom normálisnak ezt sem amit itt írtál:) De azt sem, hogy a párolgós mérőnél a nap melegét, a gáztűzhely melegét is fűtésként számlázzák. Ezért cseréltettük le ezeket a mérőket digitálisra.
    Bocsi de nem volt szándékomba hülyének nézni, csak mivel sok emberrel beszéltem már erről és a Szetávos szla végösszegét mondta mindenki a fűtés számlájának és ügye abba a melegvíz is benne van.
    Melegvíznél pedig ha van órája valakinek akkor nem számlázhat többet csak amit az óra alapján lehet. Sokszor az a baj, hogy a melegvizes csapon is csak langyos víz jön és percekig engedheted mire megfelelő meleg lesz a víz addig egy csomó m3 elfogy és a melehvíz árát fizeti az ember.
    Amikor kijönnek mérni a melegvíz hőmérsékletét mert ugye beszól az ember, hogy nincs melegvíz. Mire kiérnek érdekes módon forró víz folyik.
    Igazából akár merről nézzük a Szetáv egy ..... cég.”
  • 21. csafe 2011. február 20. 20:32
    „16. h375317
    Nagyon nehéz lenne ezt neked elmondani, mert ahhoz sokkal többet kellene tudni a fűtesedről. Mi az hogy tökig el van zárva? Akkor a radiátornak hidegnek kell lennie. Mit értesz a hőmennyiségmérőn? Mert ha a költségmegosztóra gondolsz, akkor nem is vagy tisztában a dolgok lényegével. Ha nálad teljesen elzárod a fűtést, a szomszédjaidnak a közös falaidon keresztűlmenő hőmennyiséggel többet kell fűtenie, hogy ne fázzon.
    Van olyan, hogy akkor is meleg van, ha a radiátor tényleg el van zárva, mert a felszálló csővek is fűtenek. Jó módszer, bugyoláld be hőszigetelő anyaggal és nem kell az ablakot kinyitnod. Az így megtakarított hőt a közös hőmenniségmérő nem méri.”
  • 20. nagyzsuzsa 2011. február 20. 20:23
    „Nálunk már ez a 4. v5. tél amióta be van csomagolva a ház és hőmennyiségmérő van fent. Minden radiátor el van zárva igaz "csak" 20 fok van de minden évben visszakaptunk pénzt és csak a fűtés 55m2-es lakásnak 6287,-frt.
    A párolgós hőmennyiségmérőt lecseréltettük digitálisra mert az a radiátorban folyó melegvizet méri. A párolgós egy nagy csalás. Igaz nálunk amikor visszakaptunk akkor a következő évi GJ-t is csökkentették így a havi fűtésdíj is csökkent. De ahhol a szetáv szerelte fel a hőmennyiségmérőket ott a következő évben is ugyanazzal a GJ-al számolnak, ezért nem csökken a havi számla. Viszont aki takarékoskodik az elszámoláskor visszakap.”
  • 19. h375317 2011. február 20. 20:21
    „17. nagyzsuzsa 2011.02.20. 20:11

    Tehát teljesen normálisnak tartod, hogy ha én elfignom magam a szobában azt is felszámolják fűtésként?
    Azért ne nézz hülyének teljesen tisztában vagyok vele, hogy benne van a melegvíz. Véletlen nem kaptam vissza pénzt...de kész akarva sem nagyon...
    A szomszéd lakásba tavaly nyáron számláztak 45000 ft melegvizet...majd széttárták a karjukat, hogy hát ez van...”
  • 18. hahaha62 2011. február 20. 20:18
    „éljen.....segítsük ki ismét panelben élő honfitársainkat is...éljen-----met ugyi állami pénz azaz támogatás indenki zsebéből megy!!!panelprolik egyesüljetek!!!--------- KISEBB HÁZ-ÉS NEM KELL AKKORA TÁMOGATÁS MAJD!”
  • 17. nagyzsuzsa 2011. február 20. 20:11
    „16. h375317 2011.02.20. 20:00
    Ez a 18000 ft. ez a Szetáv számlád? Mert ugye a számla végösszegében benne van a melegvíz is. A hőmennyiségmérőd párolgós vagy digitális? Mert a párolgós nem a radiátorban lévő melegvizet méri hanem a levegő melegét. Tehát ha a konyhában a gáztűzhely működik és meleg van az által is párolog a folyadék. Vagy ha nap besüt és meleg a lakás levegője attól is párolog.
    Elszámoláskor véletlen nem kaptál vissza pénzt?”
  • 16. h375317 2011. február 20. 20:00
    „15. csafe 2011.02.20. 19:48

    Akkor mondd már meg légyszi, hogy mitől van az, hogy nálunk tökig le van tekerve a radiátor = nem fűtünk, mégis 18000ft volt a távhő? Ja és persze panelprogram van rajta + hőmennyiségmérő.
    Várom az ésszerű magyarázatot...”
  • 15. csafe 2011. február 20. 19:48
    „9. THE
    Nagyon nagy tévedésban vagy! Ez a legnagyobb baj hogy sokan így gondolkodnak mint Te! A távfűtő ha nem akarod, nem tudja lenyomni ugyanazt a hőmennyiséget, ha Ti leszabályozzátok a radiátoron a szelepeket! Persze ehhez az is kell hogy a régi délépes szelepet le kell cserélni.
    Sok ember azt mondja, nem győzi az ablakot kinyitni, mert nagyon melege van:-(
    13. expro Te egy kutyaólat fűthetsz....”
  • 14. almaszósz 2011. február 20. 19:40
    „THE - Igazad van! 20eFt-ból símán ki lehet hozni m2-t a falnak. Anyag, munkadíj, vakolat mindennel.”
  • 13. expro 2011. február 20. 18:53
    „Valaki ,ha egyszer eltudná nekem magyarázni, mitöl kerül egy panellakás éves fütése 200-ezer ft-ba meg még többe is?????
    Én egyedi gázfütésesben lakom , max 70-80 ezer ft a gázszámlám,egy évre.”
  • 12. THE 2011. február 20. 18:34
    „11. Így van, olyan árakon dolgoznak a kijelölt kivitelezők, hogy a támogatással együtt drágábbra jön ki, mint ha egy sima vállalkozó csinálná. Persze érdekelt a közös képviselő is, hogy kitől mennyi jutalékot kap.”
  • 11. szatyi 2011. február 20. 18:31
    „Meg kellene már érteni:

    Ezek a hangzatos programok NEM a lakók - tulajdonosok érdeke miatt vannak meghirdetve! Ez a kivitelezők, szigetelőanyag-gyártók és forgalmazók üzlete!”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vállalkozók számolhatnak a Széchenyi Kártya Önerő Hitellel

Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) keretében kiírt pályázatoknál a kis- és középvállalkozások számolhatnak… Tovább olvasom