Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Ki a felelős?

Az értékesítési programjainkon sokszor felmerül az ügyfelek érzelmi szintje, és motivációja, de legalább olyan fontos, hogy az értékesítő milyen érzelmekkel, és motivációval áll neki a munkájának.

Nemrég egy kiskereskedelmi üzlet értékesítőit tréningeztem, és a program részeként lent töltöttem néhány órát az üzletben, hogy a valós életben is megnézzük a dolgok működését. Nos, a gyakorlat igazolta az elméletet….. ami persze nem véletlen, hiszen amit oktatunk, az életbeli megfigyelések összegzése.

Mégis fantasztikus volt látni, hogy az az értékesítő, aki magas érzelmi szinten, játékosan végezte a dolgát, egyre jobban és jobban teljesített, visszamosolyogtak rá és láthatólag kellemes benyomással távoztak azok is, akik éppen nem vásároltak, és természetesen jó néhányuk hagyta el az üzletet egy-két új cipővel. Volt olyan munkatárs is, aki csak akkor mutatott affinitást a vevőjelöltek felé, amikor az kérdezett valamit, és azon kívül még figyelmet sem adott nekik. Mindig talált valami értelmes elfoglaltságot, rendezgette a cipőket, a dobozokat, de nem adott különösebb figyelmet a betérőknek. Egész este semmit, még egy cipőkrémet sem adott el…

A figyelemnek értéke van, és az emberek megérzik, ki az, aki magas érzelmi szinten tényleges érdeklődést ad, és ki az, aki csak kötelező dologként teszi meg. Nem tudjuk feltétlenül megmagyarázni a dolgot, mikor vevőként ezt érzékeljük, csak az a kis belső hang sugallja, bízzunk az eladóban vagy sem. És ha a nemet halljuk legbelül, hihetetlenül jónak, csábítónak kell lennie a terméknek, hogy mégis igent mondjunk rá… Akkor viszont minek is az értékesítő?

Elengedhetetlen tehát, hogy jó állapotban tartsuk magunkat érzelmileg is, ha ügyfelek közelében akarunk tartózkodni, mert az érzetek, amiket tudattalanul is közvetítünk a másik felé előre eldönthetik a siker esélyét. Márpedig a sikerre szükségünk van ahhoz, hogy ne égjünk ki… Elsőre talán ördögi körnek tűnik a dolog, de a megoldás erre is van. Ha tudatosak vagyunk, odafigyelünk arra, hogy valódi érdeklődést mutassunk a környezetünk iránt, akkor könnyebben fent tudjuk tartani a jó érzelmi állapotunkat, ezáltal is generálva a sikert. Ha még képzettek is vagyunk, azaz megvannak az értékesítői eszközeink is, amiket használunk, a siker elkerülhetetlen! Csak rajtunk áll a dolog! Csak mi vagyunk érte a felelősek!

Pál Zsolt

Comline Budapest Kft.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Majdnem vége a FŐSZER felszámolásának

Két éve indult el a FŐSZER-Electric Zrt. felszámolása, az eljárást hamarosan befejezik. Tovább olvasom