Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

MÁV: 2010-ben 40 milliárd veszteség

A MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében és már rövid távon érezhető hatásában.
Készül a MÁV csoport stratégiája, amely 2030-ig határozza meg a cégcsoport, illetve a magyar vasút működésének irányvonalát - mondta az MTI-nek Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az időtáv egyrészt az Új Széchenyi Terv távlatát, másrészt a vasúti fejlesztések, beruházások, eszközök élettartamát veszi figyelembe. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közúti közösségi közlekedést nem alárendelni kell a vasútnak, hanem összehangolni a két közlekedési álágazatot. A közösségi közlekedésnek az egyéni közlekedés a versenytársa - szögezte le. Szarvas Ferenc elmondta, hogy a MÁV csoport működésében megteremtik a teljesítményelvű értékelést, de fontos figyelembe venni azt a tényt is, hogy a különböző vállalati intézkedések bevezetése és a menedzsment eszközök alkalmazása önmagában még nem elegendő a vasút szinten tartásához, fejlesztéséhez.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: már rövid távon is feladatuknak tekintik az utazási igényekhez igazodó kínálati ütemes menetrend struktúra kialakítását, az utas komfort, szolgáltatási színvonal növelését. A budapesti és az elővárosi vonalak ugyancsak kiemelt kérdést jelentenek, ezért van jelenleg is napirenden a vasút és a főváros együttműködése. Ami pedig az ingatlanokat illeti, az önkormányzatokkal közös megoldások keresése szükséges országos szinten. A vasúti pályák állapotával kapcsolatban Szarvas Ferenc elmondta, hogy a pályák 50 százalékán a közlekedésbiztonság szem előtt tartása miatt lassújel korlátozás alatt áll. A lassújelek feloldásához szükséges beruházásokhoz több 10 milliárd forintra lenne szükség. Az európai uniós forrásokat a elsősorban a pályahálózat fejlesztésére kívánják koncentrálni, a közösségi fejlesztési források Európa vasúti fővonalaira koncentrálódnak. A gördülőállományra azonban lehetséges különböző piaci források igénybe vétele is.

A MÁV-csoport a 2010-es évet mintegy 40 milliárd forint veszteséggel zárja. A MÁV Zrt. - az előzetes adatok alapján - 43,1 milliárd forint veszteséggel működött a pályavasúti és központi szolgáltatásokból, a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV-START Zrt. 211 millió forint, a vontatást végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget könyvelhet el. Az utas szám, illetve utaskilométer tekintetben a 2010 évi előrejelzés néhány százalékos csökkenést mutat, a MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében és már rövid távon érezhető hatásában, ezért a tendencia megfordulását és az utasok számának kis mértékű emelkedését, az elégedettségi szint javulását várják - hangsúlyozta Szarvas Ferenc.

Olvasóink írták

  • 9. szabozoli22 2010. december 29. 10:21
    „4:
    Azzal semmivel sincsenek előrébb ha bezárják mert embert nem küldenek el a gépet meg átrakják máshova ahol szükség lenne több gépre tehát még a gázolajat se spórolják meg, úgyhogy semmi értelme a bezárásoknak.

    5:
    A hideg vonatokat köszönheted annak a baromnak aki kitalálta hogy egy számítógép csinálja a menetrendet. Ugyanis, úgy megcsinálta, hogy sokszor volt olyan és most az új menetrendtől mégtöbbször van az hogy megérkezik a mozdonyvezető x állomásra x órakkor, az állomáson bent áll egy szerelvény leállítva több órahosszája amit egy kolega hagyott ott pár órával ezelőtt. Annak a mozdonyvezetőnek azzal a "hideg" vonattal kellene tovább mennie és hogy felfűtse a jéghideg szerelvényt meg átszálljon beüzemelje a gépet stb van cirka 5 perce, na most 5 perc alatt aztán k*rva meleget lehet csinálni, kell 1-2 óra mire felmelegszik az egész utastér, persze ha tökéletesen működik a fűtés.

    A 40 milliárdos veszteséghez csak annyit hogy karácsony alkalmával 5-6 milliós "jutalmakat" osztanak ki a nagykutyáknak köztük a Szegedi TVSZK "igazgatójának". Csak azt nemtudom mire? Arra hogy tönkreteszik a vasutat?”
  • 8. Szemif 2010. december 28. 10:14
    „4. Larsson

    Bezárni volt felesleges a probléma gyökere nem az a cirka plusz 40-50 Bzmot meg Mk48 üzemeltetése, ami ezekre a vonalakra kellett. Elég beszédes tény, hogy még az optimista (volt szocialista elemzők szerint) is legfeljebb 10 milliárd forintot lehetett volna spórolni ha az ÖSSZES mellékvonalat megszüntetik, és ők is csak a hálózat felét számolták fel, úgy cirka 2 milliárd forintot remélve. Ráadásul a felszabadult vonatkilométereket átirányították más vonalakra, ergo ha csökkent is valamennyit a költsége a MÁV csoportnak a mellékvonal bezárások miatt, akkor az kimutathatatlan. Mellesleg én sem ragaszkodnék az összes mellékvonalhoz, de azt hinni, hogy egy "fűnyírástól" majd megoldódik a MÁV problémája nos igen naiv dolog.

    6. xene@freemail.hu

    "a MÁV-nak van egy szívós törzsközönsége, a nyugdíjasok, akiknek ugye 65 év felett nem kell jegyet venni. Legalább ők ingyen utazhatnak."

    a volánokat meg az önkormányzati közlekedési cégeket miért diszkriminálod? Távolsági buszokon például az utasok fele nyugdíjas szokott lenni péntek-vasárnap kivételével...

    "Nálam az verte ki a biztosítékot, amikor azt mondták, hogy a többi EU-s polgár is valami nagy kedvezménnyel utazhat a MÁV-on"

    Évente négy alkalommal utazhattak 90%-os jeggyel, a rendszer hibája alapvetően nem ez volt, hanem a tény, hogy ezt senki sem tudta ellenőrízni, tehát gyakorlatilag akárhányszor utazhattak 90%-ossal. (és emellett furcsa módon épp a magyarok nem élhettek ilyen kedvezménnyel) Egyébként a rendszer elég rövid ideig élt 2007 májusától 2009 októberéig.

    7. Admin07

    "miképpen kereshet egy pályakezdő jegyvizsgáló 8 általános iskolai végzettséggel (plusz tanfolyam) nettó 130 ezret. Többen a köz- és versenyszférában diplomásan csak álmodoznak erről a bérről."

    Kérdésedben a válasz, nincs elég jegyvizsgáló, ergo meg kell fizetni őket, hogy maradjanak. Győzd meg a diplomásokat, hogy menjenek el kalauznak, ha túljelentkezés lesz hidd el a fizetés is csökkenni fog. Ezt talán közgazdaságilag be lehetne látni, sajnos amíg a vasutas (nem csak a jegyvizsgáló, hanem a mozdonyvezetőket leszámítva szinte mind) hiányszakmának számít, addig ez nem is fog változni. Mellesleg ma már az érettségi elvárás. Mióta a szakmunkásokat egyszerűen melósnak tartják, a vasutasokat meg sínbohócnak kicsit nehézkes "toborozni" ezekre a területekre. Mellesleg elég sok vasutas megy nyugdíjba néhány éven belül, és akkor még több fizetést kell majd felajánlani, hogy újakat találjanak helyettük...”
  • 7. Admin07 2010. december 28. 09:32
    „Egy hatalmas feneketlen kút a MÁV. Érdekesnek találom, hogy egy ekkora veszteséggel küzdő cégnél, amelyet az adófizetők pénzéből finanszíroznak, miképpen kereshet egy pályakezdő jegyvizsgáló 8 általános iskolai végzettséggel (plusz tanfolyam) nettó 130 ezret. Többen a köz- és versenyszférában diplomásan csak álmodoznak erről a bérről. Ezzel nem azt állítom - és nem is irigylem - , hogy ez micsoda borzasztó összeg, csak közgazdász szemszögből vizsgálva ellentmondásosnak tartom, hogy az adófizetők pénzéből (aki lehet, hogy kevesebbet keres) miképpen lehet ilyen mértékű pazarlást finanszírozni? Meddig bírják az adófizetők ez a roppant terhet, amely csak egy a sok közül?”
  • 6. xene@freemail.hu 2010. december 28. 09:22
    „Kíváncsi volnék, hogy ebből hány milliárdocska ment el végkielégítésekre, meg egyéb kifizetésekre...:).
    Amúgy meg a MÁV-nak van egy szívós törzsközönsége, a nyugdíjasok, akiknek ugye 65 év felett nem kell jegyet venni. Legalább ők ingyen utazhatnak.
    Nálam az verte ki a biztosítékot, amikor azt mondták, hogy a többi EU-s polgár is valami nagy kedvezménnyel utazhat a MÁV-on.....de végül is ez lényegtelen...van egy BKV 2-önk legalább....”
  • 5. hírfigyelő 2010. december 28. 09:21
    „Akkor elárulom mi a vicc.
    Teljesárú menetjegyet fizetek, egy olyan szerelvényre, ahol van mikor semmilyen fűtés sincs. Megfagyok mire odaérek ahova.... Az ülés olyan retkes néha, hogy nekem kell letörölnöm mielőtt ráülök.
    Ha autóval megyek, akkor 300 ft-al kerül csak többe az utam, de ugye az háztól házig visz.
    Na akkor mi a fenének fizetek én ennyit?”
  • 4. Larsson 2010. december 28. 09:18
    „Nyissunk még meg értelmetlenül pár bezárt szárnyvonalat ahol a kutya se utazott és akkor jövőre meg lehet duplázni a veszteséget...”
  • 3. keiner 2010. december 28. 08:27
    „Mert hozza paszol:
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/csak_az_utasok_harmada_vesz_teljes_aru_menetjegyet/2157632/”
  • 2. keiner 2010. december 28. 07:27
    „Hogyan lehetne nyerni a MÁVnak, annyian ingyen, fél áron utasznak?!”
  • 1. florian70 2010. december 28. 06:50
    „Nem baj a lényeg hogy kell nekünk a MÁV, Mert így szeretjük .Van hova Fizetni ,Igaz G Pityu”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A forint estére kissé visszaerősödött

Röviddel 20 óra előtt 279,25 forintot ért egy eurót, a késő délutáni 279,59 forint után. Tovább olvasom