Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Mercedesekkel bővít a Tesco az online bevásárlás érdekében

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött kedden Budapesten a Tesco és a Mercedes-Benz, amelynek keretében a Mercedes a Tesco kizárólagos járműbeszállítójává vált Magyarországon. A Tesco a Mercedes furgonokat használja az ez év márciusában elindított online vásárlási szolgáltatásához.
Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója az együttműködést bejelentő sajtótájékoztatón elmondta, hogy jelenleg 40 autó áll rendelkezésre az online rendelt termékek házhoz szállítására, és az év végéig 65-re szeretnék bővíteni a flottát.

Kifejtette, hogy a közel 100 éves Tesco Magyarországon 16 éve van jelen, és ez idő alatt az első számú kiskereskedelmi áruházlánccá nőtte ki magát, mintegy 3,5 millió vásárlót szolgál ki évente 22 ezer alkalmazott segítségével.    

Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető  igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a két vállalat - amelyek egyaránt  stratégiai partnerei a magyar kormánynak - olyan példaértékű üzleti  együttműködésbe vágott bele, amely Magyarország gazdasági  növekedésére is kedvező hatással lesz.

Emlékeztetett, hogy a járműgyártó vállalat tavaly novemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást a magyar kormánnyal, azzal a céllal, hogy új értékek teremtésével járuljon hozzá az ország fejlődéséhez. Hozzátette, hogy a megállapodás egyik pontja éppen az innovatív megoldások alkalmazását szorgalmazza, és a mostani, Tescóval kötött partnerségi együttműködés is egy korszerű, innovatív koncepció bevezetését jelenti.

Az ügyvezető igazgató megemlítette, hogy a Mercedes-Benz a tömegközlekedés javításához is hozzájárult Magyarországon: 150 új buszt állított forgalomba Budapesten rekord idő alatt.   
 
   
Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója (b), Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója (k) és Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár (j) a két cég együttműködéséről tartott sajtótájékoztatón a budapesti Millenáris Teátrumban 2013.szeptember 3-án. A Tesco a Mercedes furgonokat használja az ez év márciusában elindított online vásárlási szolgáltatásához.

Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár beszédében  kiemelte: a magyar kormány és a nagy nemzetközi vállalatok  szövetsége Magyarország sikerének egyik legfőbb záloga.  Emlékeztetett, hogy 29 vállalattal kötött már partnerségi  megállapodást a kormány, elsők közt a Tescóval és a Mercedes-szel.   

Kifejtette, hogy a világpolitikai és világgazdasági változásokra az országoknak, kormányoknak és a vállalatoknak egyaránt reagálniuk kell, és olyan új stratégiák kidolgozására van szükség, amelyek a válság utáni időszakban erősítik a pozícióinkat.

Szavai szerint a magyar kormány az elmúlt három évben sikeresen felelt meg annak a hármas kihívásnak, amelyekkel 2010-ben szembe találta magát. Ezek az államadósság csökkentése, a versenyképesség növelése, és a politikai-társadalmi stabilitás fenntartása. Ez a siker szövetségesek nélkül nem jöhetett volna létre - jelentette ki.

A Tescóról szólva az államtitkár elmondta, hogy a vállalat az ország legnagyobb foglalkoztatójává vált, Magyarországon 1200 beszállítója van, és globális beszerzési rendszerén keresztül tavaly 50 milliárd forint értékben exportálhatták termékeiket magyar kis- és közepes vállalkozások.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára tavaly jelentette be, hogy 3000-re emeli a dolgozói létszámát, és a foglalkoztatottak száma azóta is folyamatosan nő - mondta Szijjártó Péter. Hozzátette, hogy a vállalat a duális szakképzési és főiskolai rendszer kidolgozásában is komoly segítséget nyújtott a magyar kormánynak, továbbá számos magyar autóipari cég számára nyújt beszállítói lehetőséget.

Az online vásárlási lehetőséget az idén márciusban először Budapesten indította el a Tesco, nemrég pedig Szegeden is elérhetővé vált ez a szolgáltatás. Termékei közül mintegy 20 ezer szerepel az online listán, de a vállalat célja, hogy növelje a termékválasztékot, két éven belül pedig a nem élelmiszer jellegű termékekkel is bővíteni kívánja a palettát. A Tesco célja továbbá, hogy valamennyi magyar állampolgár számára elérhetővé tegye az online vásárlási lehetőséget.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar gázkazánt vesznek az altajiak

Makón, Verpeléten és Budapesten készült kazánokat vett egy altaj köztársaságbeli cég. Tovább olvasom