Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Minőségért minőség!

Kevéset hallunk olyan rendszeres képzésekről, amit úgy nevezhetnénk, hogy korrekciós, vagy javító képzések. Ezeket összefoglalóan minőségjavító, fejlesztő képzéseknek is nevezhetjük.

Biztosan ismerik azt a mondást, hogy „Fogat fogért!" Ezt, mint jelentésében, mint formájában szabadon megváltoztatva választottam ezt a címet: „Minőségért minőség!" Amikor a cégeknél minőségirányítási feladatokról beszélünk, sokszor azt gondolják, hogy ez egyenlő, a termékek, a szolgáltatások ISO jellegű minőségbiztosítási auditjával, megfeleltetésével.  Azonban nemcsak a termékek minőségét lehet figyelemmel követni, hanem hátra lépve egy fázissal, azoknak az embereknek a munkáját is minősíteni kell, akik ezeket a termékeket, szolgáltatásokat biztosítják a vevő, az ügyfél számára. S ha egy munkatársnak nem megfelelő minőségű munkája, akkor ezt javítani, korrigálni szükséges.

Hogyan is történik ez a mindennapokban?
 
A személyzeti munkában nemcsak akkor fontos a képzés, amikor felveszünk egy új embert, és ezzel felkészítjük a feladatkörére, hanem a folyamatos szinten tartó, vagy éppen átképzések, fejlesztések is szerepet kapnak. Kevésbé hallunk azonban olyan rendszeres képzésekről, amit úgy nevezhetnénk, hogy korrekciós, vagy javító képzések. Ezeket összefoglalóan minőségjavító, fejlesztő képzéseknek is nevezhetjük. Erre akkor van szükség, amikor valaki selejtet, hibás terméket állít elő. Ha ilyen „káros terméket" ad ki valaki a kezéből, akkor ezzel a vevői reklamáción túl, beépülési anyag költségnövekedést, kártérítés miatti költségnövekedést, vevői bizalomvesztést, akár hírnévromlást is okoz a cégnek.
Egyik vidéki ügyvezető nagy híve a minőségi munkának, nemcsak azért mert egy hibás, selejtes termék a magas anyag- és munkaköltség miatt milliós kárt okoz a szervezetnek, hanem azért is, mert az óriási verseny miatt vevői bármikor átcsábíthatóakká válhatnak egy hibás termék miatti reklamáció „eredményeként".

Ezért számos intézkedést vezetett be munkatársainak képzésébe:

1. Elsőként elemezte azokat a munkaterületeket, ahol a legtöbb hibás, vagy selejtes termék született. Majd a munkafázisokat a legapróbb részletekig lebontotta, minden technológiai elemet kiigazított, vagy fejlesztett, ha szükséges volt.

2. Pontosan leirtatta a munkakör feladatait, a munkafázisokat, pontról pontra, kiegészítve a trükkökkel, apró fogásokkal is.

3. Minden munkatársát újból kiképezte, levizsgáztatta, majd begyakoroltatta velük a munkakör minden elemét.

4. Szigorú teljesítményértékelést, majd jutalmazás/büntetési rendszert alakított ki. Ha bármilyen hiba történt a termék azonosítási rendszere alapján megtalálta azt, aki elkövette.

5. A hibázó munkatárs korrekciós képzéseket kapott további gyakorlati futamidővel együtt egy mentor felügyelete alatt.

Keménynek tűnik? Igen! Amit kapott: Minőségért minőséget! Hogy, mi lett az eredmény? Több milliós költség megtakarítás, növekvő vevői bizalom index-szel, majd évi 20 százalékos forgalomnövekedés.

Pénzes Zsuzsa 

Comline Budapest Kft.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ősztől drágábban bankolunk: mi fizetjük meg a tranzakciós illetéket

Ősztől drágábban bankolunk, a hitelintézetek egymás után hárítják át ügyfeleikre a tranzakciós… Tovább olvasom