Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

Nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása

Értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiségben stabil volt a legutóbbi hat hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest - tette közzé a Nielsen piackutató vállalat.
A kutatásban 90 termékcsoportot vizsgáltak, melyek együttes forgalma 2010 decembere és 2011 májusa között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt ezen belül a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása.

A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez.

A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19.600 általános élelmiszerüzletből 11 ezer eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6 ezer tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe. Ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: értékben az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre.

Éves szinten az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2010 júniusa és 2011 májusa között meghaladta az 1.3 milliárd forintot a vizsgált termékcsoportokból - áll a közleményben, amely a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményein alapul.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerbiai és magyar vállalkozókat segíti a PACCLE-projekt

Az Európai Unió számára mindig is fontos volt, hogy tagországai társadalmi, gazdasági és területi szempontból kiegyensúlyozottan fejlődjenek, a területi különbségek csökkenjenek. Tovább olvasom